Hatalmas és futurisztikus az Ioniq 9, mely a Hyundai ülésekkel gazdagon tömött elektromos szabadidő-autója.

Igazán nagy bátorság maradéktalanul megvalósítani a koncepciókat, de a Hyundainál szeretnek merészet húzni, és ez nincs másképp az Ioniq 9-cel sem, mely egy olyan három üléssoros, elektromos szabadidő-autó, amire még Amerikában is azt mondják, hogy nagy.

Egyszerre határozottan szögletes és lágyan ívelő a Hyundai Ioniq 9 formája, ettől baromi különleges.

Mintha pixelekből állna minden lámpája, az első fényszórók az autó orrán átfutó fekete sáv szélein vannak, a gépháztető élénél pedig a nappali menetfény világító kockái sorakoznak. A hátsó lámpák ívesen futnak az ablak körül, az ablakon ott van a Hyundai logója, alatta pedig az Ioniq 9 felirat díszeleg. Valódi gördülő monolit ez az autó, a légellenállási együtthatója az opcionális kamera alapú külső tükrökkel 0,259.

Szoros rokonságban van a Kia EV9-essel, konkrétan ugyanarra az E-GMP platformra épül az Ioniq 9-es is. Az autó 3,1 méteres tengelytávú, a teljes hossza pedig az 5 méteren is túlnyúlik, tehát simán megfér az első két ülés mögött még négy vagy öt utasnak elegendő hely. Hatszemélyes verziójában a középső sor fotelein kihajtható lábtámaszok vannak, így akár fekvő pozícióban lehet átaludni a töltési időt.

Elfér benne sok utas és még senkinek sem kell otthon hagynia semmit, annyira hely van az Ioniq 9-ben.

Harmadik üléssora mögött is marad 620 liternyi csomagtartó, az utolsó üléseket lehajtva pedig több mint 1,3 köbméteresre nő a raktér. Az egyetlen villanymotoros modellek orrában egy 88 literes rekesz van, a kétmotoros verziókban 54 liternyi helyre lehet pakolni a töltőkábeleket és kötelező felszereléseket. Praktikus rekeszekből és csatlakozókból bőven akad a fedélzeten is, hogy minden apró cucc elférjen az utasok körül.

Padlója alatt egy 110,3 kWh kapacitású akkumulátor van, mely 350 kW-os töltővel akár 24 perc alatt 10-ről 80 százalékra töltődik. A Hyundai Ioniq 9-es hátsókerekes változatában egy 160 kW-os villanymotor tekeri a kerekeket, a kétmotoros változatban egy 70 kW-os kerül az első tengelyhez. Az 5,2 másodperc alatt 100-ra gyorsuló Ioniq 9 Performance-ban mindkét villanymotor 218 lovas.

Ez is érdekelhet:

Kellemes brutalizmus – Kia EV9 AWD GT Line

5,3 másodperc alatt gyorsul 100-ra ez a 2,7 tonnás SUV, de az EV9 lényege igazából a komfort. Teszten a Kia hatalmas villanyautója.

A jövő lehet ennyire dögös is! – Hyundai Ioniq 6 AWD

Akkora jelenség az úton az Ioniq 6, hogy lehetetlen nem addig bámulni, amíg el nem tűnik a horizonton.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Vonzó karácsonyi képekkel hangolunk az ünnepre

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Ünnepi útmutató férfiaknak, akik olyan ajándékot akarnak adni, ami valóban megérinti a szívet

A Player kérdése: Te szoktál magadnak ajándékot venni karácsonykor?
32% Igen, persze, szerintem teljesen normális.
68% Nekem ez fura, nem, nem szoktam.
Bonjour, Budapest! Francia pikniket tartottunk a Renault 4 E-Tech electric-ben
Hirdetés