Hatalmas és futurisztikus az Ioniq 9, mely a Hyundai ülésekkel gazdagon tömött elektromos szabadidő-autója.

Igazán nagy bátorság maradéktalanul megvalósítani a koncepciókat, de a Hyundainál szeretnek merészet húzni, és ez nincs másképp az Ioniq 9-cel sem, mely egy olyan három üléssoros, elektromos szabadidő-autó, amire még Amerikában is azt mondják, hogy nagy.

Egyszerre határozottan szögletes és lágyan ívelő a Hyundai Ioniq 9 formája, ettől baromi különleges.

Mintha pixelekből állna minden lámpája, az első fényszórók az autó orrán átfutó fekete sáv szélein vannak, a gépháztető élénél pedig a nappali menetfény világító kockái sorakoznak. A hátsó lámpák ívesen futnak az ablak körül, az ablakon ott van a Hyundai logója, alatta pedig az Ioniq 9 felirat díszeleg. Valódi gördülő monolit ez az autó, a légellenállási együtthatója az opcionális kamera alapú külső tükrökkel 0,259.

Szoros rokonságban van a Kia EV9-essel, konkrétan ugyanarra az E-GMP platformra épül az Ioniq 9-es is. Az autó 3,1 méteres tengelytávú, a teljes hossza pedig az 5 méteren is túlnyúlik, tehát simán megfér az első két ülés mögött még négy vagy öt utasnak elegendő hely. Hatszemélyes verziójában a középső sor fotelein kihajtható lábtámaszok vannak, így akár fekvő pozícióban lehet átaludni a töltési időt.

Elfér benne sok utas és még senkinek sem kell otthon hagynia semmit, annyira hely van az Ioniq 9-ben.

Harmadik üléssora mögött is marad 620 liternyi csomagtartó, az utolsó üléseket lehajtva pedig több mint 1,3 köbméteresre nő a raktér. Az egyetlen villanymotoros modellek orrában egy 88 literes rekesz van, a kétmotoros verziókban 54 liternyi helyre lehet pakolni a töltőkábeleket és kötelező felszereléseket. Praktikus rekeszekből és csatlakozókból bőven akad a fedélzeten is, hogy minden apró cucc elférjen az utasok körül.

Padlója alatt egy 110,3 kWh kapacitású akkumulátor van, mely 350 kW-os töltővel akár 24 perc alatt 10-ről 80 százalékra töltődik. A Hyundai Ioniq 9-es hátsókerekes változatában egy 160 kW-os villanymotor tekeri a kerekeket, a kétmotoros változatban egy 70 kW-os kerül az első tengelyhez. Az 5,2 másodperc alatt 100-ra gyorsuló Ioniq 9 Performance-ban mindkét villanymotor 218 lovas.

Ez is érdekelhet:

Kellemes brutalizmus – Kia EV9 AWD GT Line

5,3 másodperc alatt gyorsul 100-ra ez a 2,7 tonnás SUV, de az EV9 lényege igazából a komfort. Teszten a Kia hatalmas villanyautója.

A jövő lehet ennyire dögös is! – Hyundai Ioniq 6 AWD

Akkora jelenség az úton az Ioniq 6, hogy lehetetlen nem addig bámulni, amíg el nem tűnik a horizonton.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Téli bőrápolás férfiaknak: miért van rá most jobban szükséged, mint valaha?

Így lettem villanyborotva-hívő – Braun S9 Pro+-teszt

Ha ezek vannak otthon nálad, akkor igazi nőcsábász vagy – Avagy tárgyak, amitől izgalmas lesz egy randi otthon

További cikkeink a témában