A hárommotoros szabály nem tetszik a Mercedesnek.
Költségcsökkentési okokból 2018-tól az eddig négy helyett háromban maximalizálják az egy szezonon belül büntetés nélkül felhasználható motorok számát versenyzőnként.
Ez azt jelenti, hogy a 21 futamból álló 2018-as szezonban egy motornak hét versenyt kellene kibírnia, ami tekintve, hogy csak ebben az idényben 650 felett volt motormeghibásodás miatt kiosztott büntetések száma, vagyis még több büntetés várható és/vagy jobban spórolnak majd a pilóták.
A Ferrari miatt nem lehet négy energiaforrást használni az új idényben, ám a maranellóiakkal szemben a Mercedes nagyon nem örül ennek. A németek motorfőnöke Andy Cowell szerint
„ez az egész őrültség”.
A szakember el is magyarázta, miért. Ahhoz a sikerüljön kiválasztaniuk az adatok alapján a három-négy legmegbízhatóbb és a legjobb teljesítményleadású energiaforrást, alaphangon 80-100 motort kell építeniük. A költség tehát valójában nem csökken (jelentősen), pedig a cél ugye ez lenne.
Eközben meg...
(Fotó: Getty Images)