Jóval azelőtt, hogy a restaurálással foglalkozó Polo Storico részlegét létrehozta volna, a Lamborghininél az utolsó csavarig felújították ezt a Countach-t, amit egy tűzeset után még menthetetlennek tartottak.
1986. április 17-én került a Lamborghini egyik kanadai márkakereskedésébe ez a Countach, amit egy jól menő ingatlanügynök vásárolt meg. Piros fényezéséhez pezsgőszínű kárpitot és barna műszerfalat kapott, a motorját üzemanyag-befecskendezéssel szerelték fel, hogy megfeleljen az észak-amerikai károsanyag-kibocsátási előírásoknak, és az Egyesült Államokban jellemző otromba műanyag lökhárítókat sem úszta meg, mégis kívánatos darab maradt.
A tulajdonosa két évig használta, mígnem egy nap, miután leparkolt a háza felhajtóján, füst kezdett áradni a motortérből, majd a Countach tüzet fogott. Mire eloltották, már károsodott a motorja, a karosszériája és a belső tere, a lángok megperzselték az üléseket, és a füst is jelentős károkat okozott. A biztosító az alkatrészek jelentős költsége miatt
totálkárosnak minősítette az autót, nagyon úgy tűnt, hogy ezt a Lamborghinit már nem lehet megmenteni.
Mégis látott benne fantáziát egy kanadai gyűjtő, aki fáradságos munkával utánajárt a Countach felújításának. Mint mondja, rengeteg telefonjába került, az összes amerikai Lamborghini kereskedőt felhívta, hosszú listákat küldött faxon, de mindenhonnan azt a választ kapta, hogy a szükséges alkatrészek vagy nincsenek, vagy hónapokba telne beszerezni azokat.
Mivel a gyárban már a Diablón volt a hangsúly, a Countach-hoz lehetetlen volt alkatrészeket szerezni.
Egy nap váratlan hívást kapott egy torontói ügyvédtől, aki a Lamborghinit képviselte. A gyáriakhoz eljutott a híre, hogy Észak-Amerikában felújításra vár ez a tűzkáros Countach, ezért 1989-ben Olaszországba szállíttatták az autót, és felvázolták a felújítás várható költségeit, majd belevágtak. Mivel a Countach gyártósorát addigra már szétszerelték,
sok alkatrészt kézzel kellett elkészíteni, vagy az eredeti beszállítójuktól kellett beszerezni.
Két és fél évig tartott a projekt, és több mint 240 ezer dollárba került, harmincezerrel többe, mint egy új Diablo akkori ára.
A felújítás dokumentációja szerint lényegében az utolsó csavarig újra megépítették az autót, és ez igazi mérföldkőnek számít, hiszen ez volt az első teljes restaurálás, amit a Lamborghini gyárában végeztek. Sok évvel az előtt, hogy megalapították az erre szakosodott részlegüket Polo Storico néven 2015-ben.
1992-ben készült ez a Countach, és már az is elég régen volt, de az autó még mindig úgy néz ki, mintha csak tegnap jött volna ki a gyárból. Az eredetihez képest egy extra légterelőt kapott, és a karosszéria néhány eleme is a ’88-as évjáraté, de 25 ezer kilométeres futásteljesítményével igazi ritkaság ez az LP5000 Quattrovalvole. Most új gazdáját keresi, és bár elképesztő értéke lehet, az árát csak komoly érdeklődőnek árulják el.
Ez is érdekelhet: