Ötven év után csúcsformában tért vissza a gyártósorra az első Lamborghini Countach, az olaszországi Sant’Agata Bolognesében azóta egész másképp készülnek a tizenkét hengeres sportautók.
1963-ban kezdték meg a Lamborghini gyárának építését, és három évvel később már át is adták a tizenkétezer négyzetméteres épületet, ahol kezdetben csak sebességváltókat és differenciálműveket készítettek. Az épület a teszteléshez szükséges tereket és az irodákat is magába foglalta. Ezek után alakult ki és bővült folyamatosan a terület, de az eredeti összeszerelő üzem a mai napig pontosan azon a helyen van, ahol az első Lamborghini Countach is készült. Jelenleg éppen az utódjának számító 1015 lóerős rendszerteljesítményű Revueltók születnek itt.
1974 márciusában kezdődött a Countach sorozatgyártása, és csak tizenhat évvel később gurult le az utolsó darab a szalagról.
Miután 1971. március 11-én a Lamborghini bemutatta az LP 500 tanulmányautót Genfben, három évet kellett várni a valóban utcán használható sportautóra. A legendás Miura utódjának egyik nagy újítása az éles formaterv és a hosszában beépített tizenkét hengeres motor volt, valamint az ollószerűen felfelé nyíló ajtók. A Countach volt az első autó a márka történetében, melynek karosszériája házon belül készült. Amíg a hetvenes években az alumíniumot, most a szénszálerősítésű műanyag elemeket is a Lamborghini-gyárban készítik.
Mindössze 152 darab készült a korai Lamborghini Countach-ból, a gyártás tizenhat éve alatt pedig 1999 példány után adta át a helyét a Diablónak. A mennyiségek egészen elképesztő módon ugrottak meg, hiszen a Murcielagóból már kilenc év alatt 4000 darab fogyott, az Aventador tizenegy éve alatt pedig több mint 11 ezret gyártottak belőle. Ezt kell majd túlszárnyalnia a Revueltónak.
Ez is érdekelhet: