Bemutatta a Lamborghini az Aventador régóta várt utódját, amelyet ezúttal is egy bikáról neveztek el. A Revuelto három elektromotorral, tölthető hibrid rendszerrel és egy vadonatúj V12-es benzinmotorral forradalmasítja a Lamborghinik felépítését.

A Lamborghini hagyományainak megfelelően ezúttal is egy 19. századi spanyol bikáról nevezték el a márka legújabb szupersportautóját, és a Revuelto az izgalmas hangzása mellett arra is tökéletes, hogy egy villamosított modellt jelöljön. Az Aventador utódja nem az első hibrid Lamborghini, az a Sián volt, mégis több szempontból korszakalkotónak számít.

A méretei nem sokat változtak az Aventadorhoz képest, a Revuelto mégis masszívabb hatást kelt, az Y-alakú fényszórója és hátsó lámpája pedig már a márka új irányzata szerint készült. Maradt az ék alakú forma, még több éles részlettel szabva,

hangsúlyos helyre kerültek a kipufogóvégek, és a V12-es motor minden eddiginél jobban láthatóvá vált.
Az elektromos autók korában a Lamborghini nem adta fel az ikonikus 12 hengeres benzinmotort,

mi több, vadonatúj 6,5 literes V12-est fejlesztett, ami minden eddiginél izmosabb lett. 825 lóerőre képes, a maximum fordulatszáma 8700-ról 9500-ra nőtt percenként, és a gyáriak szerint a hangja is fantasztikus, emiatt tehát nem kell aggódnod.

A Revuelto plug-in hibrid hajtást kapott, ezért alaposan újra kellett gondolni a felépítését.

A V12-es motorját 180 fokkal elfordítva építették be, mögötte keresztirányban a nyolcfokozatú duplakuplungos váltóval, hogy középen maradjon helye az akkumulátornak és a három elektromotornak. Az utóbbiak közül egyet a váltóba, kettőt pedig az első kerekekhez építettek be.

Mind a három elektromotor 150 lóerős, és a két első keréknél lévő motor nagy sebességnél sem kapcsol le,

így állandóan összkerékhajtású a Revuelto. A szénszálas anyagból készült vázszerkezete 25 százalékkal merevebb és 10 százalékkal könnyebb, és az első segédkerete is kompozit anyagú, ami hatékonyabban nyeli el az ütközési energiát.

A kombinált teljesítmény 1015 lóerő, és mivel tölthető hibridről van szó, a Revuelto képes tisztán elektromosan is haladni, ugyan csak 10 kilométert, de csendes helyen gurulni épp elég. Nem valószínű, hogy sokat fog a konnektoron lógni, ugyanis

a V12-es motorja is képes öt perc alatt teljesen feltölteni a 3,8 kilowattórás akkumulátort.
A hibrid rendszer nem is elsősorban a fogyasztás csökkentéséről, hanem a teljesítmény növeléséről szól.

A Revuelto ezzel 2,5 másodperc alatt gyorsul százra, és 350 km/órára képes, egy lóerőjének csak 1,75 kilogrammot kell mozgatnia. A műszaki tartalom összetettsége fényében nagy érdem, hogy mindössze 200 kilogrammal lett nehezebb, mint az Aventador Ultimae.

Sant’Agata Bolognesében megesküdtek, hogy a Revuelto kabinja és csomagtere tágasabb lett, az autó két kabinbőröndöt is vihet magával. A műszereket 12,3 colos kijelző vetíti, középre 8,4 colos érintőképernyőt állítottak fel, és a Lamborghini történelmében először az utas is kapott egy 9,1 colos kijelzőt maga elé, hogy mindig tudja, mennyivel száguld az új Revuelto.

Ez is érdekelhet:

Egy példányban épült szuperautókkal búcsúzik a tisztán V12-es a Lamborghininél

Invencible és Autentica a neve az Aventador alapjára épülő két búcsúmodellnek.

Több mint 1000 lóerővel rúgja be az ajtót az új Lamborghini

Villanymotorból három is lesz benne, dugattyúból viszont tizenkettő!

Látványos videóval emlékeztet a Lamborghini a világ első szupersportautójára

A Miura indította el a sportautók történelmének új korszakát, ezt juttatja eszünkbe ez a klip.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Tetszik ez a kis rönkház? Egy UAZ-ra építették

Csodás szupersportautó az Aston Martin Valhalla

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

További cikkeink a témában