Új alapokra helyezi csúcsot jelentő sportautóját a Lamborghini, amiben a szintén újonnan fejlesztett V12-es motort három villanymotor egészíti ki. A konnektorról tölthető hibrid rendszerteljesítménye túlszárnyalja az 1000 lóerőt.

Hamarosan leleplezik a Lamborghini kínálatának csúcsán álló tizenkét hengeres, középmotoros sportautót, melynek vérvonala egészen a csodálatos Miuráig vezethető vissza. Most az egyelőre LB744-es név alatt futó autó hajtásláncát mutatták be, mely egyértelműen korszakváltást hoz.

Tizenkét hengeres szívómotor, lítiumion-akkumulátor és három villanymotor repíti az új olasz sportautót.

3,8 kWh kapacitású akkumulátorával tényleg csak rövidke távokat képes helyi emissziótól mentesen megtenni, de a Lamborghininél az elektromos hajtást sokkal inkább a maximális teljesítményre hegyezték ki. A kompakt akkumulátor 7 kW-os töltőről harminc perc alatt töltődik fel, de a regeneratív fékezés visszanyert energiáját is tárolja az egység, valamint a benzinmotor is termelhet áramot a töltéséhez.

Érdekes megoldás, hogy a korábbi modellekkel ellentétben az LB744-es nyolcfokozatú, duplakuplungos automata váltója a motor mögött nem hosszában, hanem keresztben helyezkedik el. Hátrameneti fokozata nincs, mert ezt alapesetben az első tengely villanymotorjai intézik, de a hajtásba ilyenkor is bekapcsolódhat a hátsó villanymotor. Váltója kompakt méretű és 193 kilogramm súlyú, de sokkal lényegesebb, hogy a korábbi hétfokozatú egységnél gyorsabban kapcsol.

Motorja és váltója között helyezkedik el a 110 kW teljesítményű hátsó villanymotor.

150 lóerős teljesítményével és 150 Nm nyomatékával önmagában is alkalmas volna egy autó mozgatására. Ezzel szemben az első tengelyen két elektromotor található, melyeknek együttes nyomatéka 700 Nm. Így aztán új Lamborghini összkerékmeghajtásában már nincs előre futó kardántengely, csak kábelek és egyenként 18,5 kilogrammos villanymotorok.

Mindez azonban csak a körítés, mert a lényeg valójában az új szívó V12-es motor, mely 9250-es fordulatnál adja le 825 lóerős teljesítményét és 725 Nm nyomatéka van 6750-nél. A motor 17 kilogrammal lett könnyebb az Aventadorban használt V12-esnél, az LB744-esben 218 kilogrammot nyom.

Hagyományosan a Lamborghini a teljesítményt jelöli az autók nevéhez illesztett kóddal, de az LB744 esetében ez nem lóerőben értendő, hanem kilowattban. A rendszer maximális teljesítménye ennek alapján 1010 lóerő.

Ez is érdekelhet:

Ha nem rendelted meg a legújabb Lamborghinit, már nem is tudod

Hiába nyertél a lottón, nem jut a Sián Roadsterből.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Négy gamer eszköz, amivel igazán teljes lehet a játékélmény

Mutatunk egy őszi fesztivált, ami az újbort és a libás ételeket ünnepli

További cikkeink a témában
Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú
Hirdetés