A nagyon limitált szériában készülő szuperautóknál nem ritka, hogy már azelőtt eladják az összes példányt, hogy egyáltalán bemutatták volna. A legújabb Lamborghinivel, a Sián nyitott tetős változatával éppen ez a helyzet.
A tavalyi frankfurti autószalon sztárja volt a Lamborghini extrém formájú szuperautója, egyben a márka eddigi legizmosabb modellje, és az első hibridje.
A Sián később a néhai Ferdinand Karl Piëch, a Volkswagen-csoport vezérének emlékére kapta az FKP 37 utónevet, és csak kevesen örülhetnek neki, összesen 63 példányt építenek belőle.
A Lamborghini a többi modelljéből is kínál nyitott tetős változatot, ezért csak idő kérdése volt, hogy mikor készül el a fedetlen Sián.
A most bemutatott roadster legalább olyan feltűnő formájú lett, mint a kupé, és ahhoz hasonlóan a Lamborghini eddigi legizmosabb hajtásláncát kapta. A 6,5 literes V12-es motorja önmagában 785 lóerős, ez tizenöttel több, mint az Aventador SVJ teljesítménye.
A Sián ezen kívül egy 34 lóerős elektromotort is kapott a hétfokozatú automatizált váltóműbe építve,
amivel gyorsítás nélkül akár 130 km/óráig is képes vitorlázni a benzinmotor használata nélkül. A mozgási energiát pedig nem egy akkumulátorba táplálja, mint a hibridek, hanem egy szuperkondenzátort tölt fel akár már egyetlen fékezés alatt.
A 819 lóerős Sián Roadster már 2,9 másodperc alatt eléri a százas tempót, a végsebessége 350 km/óra.
Az ára 2,5 millió euró, ami 880 millió forintnak felel meg, és nem csak ezért fogsz keveset látni belőle, hanem azért is, mert csak 19 darabot gyártanak. Megrendelni egy lottóötössel a zsebben sincs esélyed, mert az összes példány elkelt már a bemutatója előtt.