Nyolchengeres turbómotorral és három villanymotorral villant nagyot a plug-in hibrid Temerario, mely 920 lóerővel és 2,7 másodperces gyorsulással mutatja meg, hogy mi most a Lamborghini belépő sportautója.

Vadabb és erősebb, gyorsabb és takarékosabb, tágasabb és modernebb a Lamborghini Temerario, mint a Gallardo vagy a Huracán volt, cserébe viszont nehezebb, kevesebb dugattyú van benne és több villanymotor. Tízezerig forgó V8-as turbómotorral és 920 lóerős rendszerteljesítménnyel ez most a Lamborghini kis sportautója is messze felülmúlja az eddigi poszterautókat.

Agresszív kiállás, határozott élek, vadászgépes hangulat és rengeteg hatszög.

Több mint ötven év telt el a Countach genfi premierje óta, de a Lamborghini egy kis kitérő után azóta sem szakadt el azoktól a formai alapoktól, melyet a zseniális Marcello Gandini rajzolt. Hegyes cápaorra van és rövidke túlnyúlásai, a felnik szinte szétfeszítik a lemezeket, laposan ível a tetővonala és hatalmas diffúzor szívja az aszfaltra, amik mellett hátulról is láthatóak a széles hátsó kerekek. Az arányai pedig tökéletesen megmutatják, hogy a Temerario egy középmotoros sportautó.

Hatszögletű menetfényeinek légcsatorna vezet át, a Lamborghini Temerario minden eleme funkcionális, még a mélyen ülő fényszórók mellett is hűtőlevegő zúz be a fékekhez, az oldalsó ablakok mögötti nyílás pedig a turbófeltöltőkhöz vezeti a friss levegőt. A kabin mögötti homorú rész optimálisan vezeti a légáramot az aktív hátsó szárnyra. Nem rejtették üveg mögé a V8-ast motort sem, a réseken át belátni a géptérbe, akárcsak a Revuletón.

Kétméteres kosárlabdázóknak sem kell többé irigykedve nézniük azokat a szerencséseket, akik beférnek a lapos sportautókba, mert Lamborghini Temerarióban 34 milliméterrel nőtt a fejtér, a lábtér pedig 46 milliméterrel lett tágasabb. Ez pont elég volt ahhoz, hogy azok is beülhessenek bukósisakban az autóba, akik az átlagosnál később hagyták abba a növést. Aki villantani és utazgatni szeretne, annak a fűthető és szellőztethető, elektromosan állítható üléseket ajánlott választani, akit viszont a Temerario sportos oldala fogott meg, az örülni fog a keményebb és feszesebben tartó kagylóüléseknek.

Gombokkal gazdagon megszórt kormánya mögött egy 12,3 colos digitális óracsoport néz szembe a vezetővel, a középkonzolon pedig egy 8,4 colos érintőkijelzőn érhetőek el a különféle funkciók. A Lamborghini sem elégedett meg ennyi pixellel, az utas előtti csík formátumú kijelző 9,1 colos. Módválasztóján stílusosan olasz feliratok vannak, a Città (város), a Strada (országút), az egyértelmű Sport, a Corsa (versenypálya) és a menetstabilizáló nélküli Corsa Plus közül lehet válogatni a célnak megfelelően. Hybrid módban a villanymotorokat preferálja a rendszer, olyankor csak 190 lóerő viszi a kis Lamborghinit.

Könnyű és merev alumínium térváza van, de a V8-as és a három villanymotor, valamint az akkumulátor nem könnyű, ezért a Temerario szárazon is 1690 kilogramm.

Új fejlesztés a síkforgattyús főtengelyű, száraz karteres kenésű, 4,0 literes, biturbó (2,5 baros maximális töltőnyomás) V8-as motor, mely 9000 és 9750-es fordulat között 800 lóerőt ad le, a maximális nyomatéka pedig 730 Nm 4000 és 7000 között. Hozzá egy nyolcfokozatú duplakuplungos automata váltó csatlakozik, melynek házába egy 110 kW teljesítményű 300 Nm nyomatékú villanymotort integráltak. Tízezerig forgó benzinmotorja kizárólag a hátsó kerekeket hajtja, az első tengelyen két villanymotor van, az első hajtás súlya 73 kilogramm.

Alleggerita

Huszonöt kilogrammal könnyebb a Lamborghini Temerario az Alleggerita csomaggal. A karosszéria egyes elemeinek cseréjével 12,65 kilogrammal lesz könnyebb a hibrid sportautó, de a szénszálas felnikkel és a titán kipufogóval tovább csökken a tömeg. A hátsó ablak rendelhető vékonyabb üvegből, de van hozzá polikarbonát oldalablak is.

3,8 kWh-s akkumulátorával (7 kW-os töltővel 30 perc alatt szívja tele magát) nem a zéró emissziós hatótávok királya a Temerario, de a Lamborghini célja nem is ez volt. A 920 lóerős rendszerteljesítményű hibrid sportautó 2,7 másodperc alatt gyorsul 100-ra és 343 km/óra a végsebessége.

Hatalmas utat járt be legkisebb Lamborghini, hiszen a korai Gallardo szívó V10-es motorja 500 lóerős, amivel a valamivel több mint 1,5 tonnás autó 4,2 másodperc alatt gyorsul 100-ra. Húsz évvel fiatalabb Temerario több mint egy mázsával nehezebb, de túlszárnyalja a 900 lóerőt is, a százas sprinthez pedig már három másodperc sem kell.

Ez is érdekelhet:

727 lóerős sportkombi a BMW M5 Touring

Ez most a világ legerősebb sportkombija!

Csodálatos Speedstert épített a Porsche egy 30 éves 911-esből

1995-ben kettő 993-as Speedster épült, a harmadikat pedig egy olasz tervezőnek készítették.

A Revuelto új korszakot kezd a Lamborghini történelmében

V12-es benzinessel és három elektromotorral itt az Aventador utódja, ami egészen elképesztő lett.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Mutatunk egy őszi fesztivált, ami az újbort és a libás ételeket ünnepli

Négy gamer eszköz, amivel igazán teljes lehet a játékélmény

További cikkeink a témában
Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú
Hirdetés