727 pokoli lóerő van benne és akár több mint 1,6 köbméternyi holmi is belefér, 3,6 másodperc alatt villan 100-ra és 67 kilométert megy egyetlen feltöltéssel. A BMW M5 Touring egyszerre kőkemény sportautó és kényelmes plug-in hibrid kombi.

Lehetetlen felülmúlni az első BMW M5 Touring tökéletes arányait, megközelíthetetlen az a magasság, ahogyan a második kombi M5-ös tízhengeres motorja magas fordulaton üvölt, de a konnektorról tölthető hibrid rendszerrel és biturbó V8-assal sűrűn tömött BMW M5 Touring is nagyot szól.

Nincs kézi váltó, nincs purista hátsókerék-hajtás, nincs rajta kopoltyú és a könnyedséget is elengedték, a BMW M5 Touring egy 2550 kilogrammos sportkombi.

Hossza csak milliméterekre van az 5,1 métertől, a tengelytávja pedig a 3 méteren is túlnyúlik, ezzel a kombi M5-ös akkora, mint a G11-es 7-es BMW rövid tengelytávú változata. Utasterében nincs ott az M-es váltókar, helyette csak egy szomorú pöcökkel lehet kiválasztani az irányt, de a kormány piros középjelzője és az előre programozható beállítások rikító gombjai, a vaskos kormány és a feszesen tartó sportülések megadják a huligán hangulatot.

Puhára kárpitozott csomagtartója nem tűri az illetlenül koszos holmikat, pedig hely van benne bőven. A szedán 466 literével szemben az M5 Touringban alaphelyzetben 500 liternyi hely van, a hátsó ülések döntésével pedig 1630 literesre bővíthető a raktér. Ezen csak mosolyoghatnak azok, akik az egész házat elviszik egy fordulóval a Škoda Superb Combiban, de itt a praktikum csak mellékszereplő.

Kiszélesített karosszériája van, a széles kerekek szinte kiveszítik a sárvédőíveket, az ajtók alatt pedig masszív küszöb fut. A világító keretes hűtőmaszk alatt hatalmas légbeömlőn át szippant friss levegőt a hajtás, a tükörházakat pedig az M-es BMW-hez illőre formázták. Hetyke hátsó szárny van az M5 Touringon és négy kipufogó mered a lökhárító alatt.

Hosszú gépháztetejével és nyújtott tetővonalával remek arányú kombi a BMW M5 Touring, de a felépítéséből adódóan a légellenállási együtthatója 0,34-re romlott (a négyajtós M5-ösé 0,32). Ez minden idők legerősebb M5-öse, de a plug-in hibrid hajtásnak, a karbon-kerámia fékeknek és az adaptív futóműnek nincs könnyű dolga, hiszen 2550 kilogrammot kell mozgásba lendíteni, megállítani és stabilan az úton vagy akár versenypálya ideális ívén tartani.

M5 Limousine és M5 Touring

Sosem volt igazán átütő siker a BMW M5 Touring, hiszen az E34-esből 891 darab készült, a V10-es E61-ből pedig 1025 példány. Mindeközben az RS 6 Avant és a Mercedes-AMG E-osztály T-modell szépen futott, a BMW-nek csak az M3 Touringgal érett be igazán a sportkombi műfaja, ez pedig kellő önbizalmat adott az M5 Touringra is.

4,4 literes, biturbó V8-as motorja önmagában 585 lóerős és 750 Nm nyomatéka van, a nyolcfokozatú automata váltó házába integrált villanymotor pedig 197 lovas és 280 Nm nyomatékú. Az M5 Touringban egy bruttó 22,1 kWh-s (nettó 18,6 kWh) lítiumion akkumulátor van, amivel 67 kilométert képes megtenni egy feltöltéssel. 11 kW-os töltővel több mint 2 óra alatt töltődik fel teljesen az akkumulátor.

Mindent bevetve 727 lóerő és kereken 1000 Nm nyomaték viszi az összkerékhajtású (az első hajtást csak elszabadulós módban oldja le) BMW M5 Touringot. Ez az szürreális mennyiségű izom 3,6 másodperc alatt gyorsul 100-ra, a 200-as osztást pedig 11,1 másodperc alatt ugorja át, a végsebessége 305 km/óra.

Ez is érdekelhet:

727 lóerős nehézbombázó a plug-in hibrid BMW M5

Szép hagyományokkal szakít a BMW M5 sportlimuzin, melynek hetedik generációja már kizárólag konnektorról tölthető hibrid hajtással készül.

Minden idők legerősebb BMW-je lett az új M5 CS

A gyári kínálatban nincs nála erősebb, és gyorsabb sem.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

A legjobb barátaid: a kutyád, és ez a talpbetét

Škoda Kamiq, a racionális – 1.0 TSI-teszt

Videón Russell szánalmas hibája

További cikkeink a témában