Pokoli erejével és irgalmatlan súlyával, konnektorról tölthető hibrid hajtásával és nyolchengeres turbómotorjával, közel hetven kilométeres elektromos hatótávjával és 3,5 másodperces gyorsulásával mindent bevet az új BMW M5.
Négy kipufogón át ordít a nyolchengeres turbómotor és hagyománytisztelő módon hokiütő alakú ablakvonala van a BMW M5-ösnek, mely a kiszélesített karosszériájával és a hatalmas légbeömlőivel igazán agresszív kiállású sportlimuzin. A G90-es kódú autón azonban a sárvédőkbe vágott kopoltyú helyett egyetlen töltőnyílás van, mert a benzin mellé áramot is kell bele tölteni, hogy össze tudja trombitálni a 727 lóerőt és az 1000 Nm nyomatékot.
Negyven évvel ezelőtt mutatták be az első BMW M5-öst, melynek sorhatos motorja egyenesen a középmotoros M1 sportautóból érkezett. Eleganciájával és könnyedségével a 1984 leggyorsabb négyajtósa igazi ékszer a sportlimuzinok között. Mostanra az egyik legritkább M-es BMW lett az E28-as kódú M5-ös, melynek 1,4 tonnáját vidáman vitte a 286 lóerő is. A kézműves munkával összeállított cápaorr mögül nézve egészen elképesztő utat járt negyven év alatt a BMW M5.
Fekete hűtőmaszkján büszkén díszeleg az M5 lógó, mögötte aktív lamellák terelik a hűtőlevegőt. A lökhárítóban hatalmas légbeömlőn át ütközik hűtőkbe a menetszél, mert a két turbófeltöltő, a V8-as és az elöl hatdugattyús nyergekkel szerelt karbon-kerámia fékek megkövetelik a tökéletes hőmenedzsmentet.
Légiesség nincs benne, csak kényeztető luxus és elképesztő vezetési élmény egyetlen nehézbombázóban.
Mindent tud a BMW M5-ös, amit akár egy 5-ös vagy i5-ös is tud, csak közben ott van benne az a vadállat, ami a több mint 600 lóerős i5 M60 fölé emeli. Utasterében mindenhol finom bőrkárpit van, a központi kijelzőn pedig a legfrissebb operációs rendszer fut. Sajnos ebben az M5-ösben már nincs ott az SMG-kre emlékeztető váltókar, de a vaskos fogású kormányon ott vannak a programozható M1 és M2 gombok. A vezető és az első sor utasa elektromosan állítható, fűthető és akár szellőztethető sportülésben élheti át azt a pillanatot, amikor az M5 minden erejét bevetve zúz.
Hatalmasra nőtt a BMW M5-ös, a hetedik generáció hossza 5096 milliméter, a szélessége 1970 milliméter, magassága 1510 milliméteres, a tengelytávja pedig 3006 milliméter. Az összkerékhajtású plug-in hibrid sportlimuzin súlya 2,5 tonna.
Eddig kizárólag tisztán benzinmotoros M5-ösök készültek, a G90-es azonban már a rettenetes XM-hez hasonlóan konnektorról tölthető hibrid. A padlólemezbe integrált lítiumion akkumulátor nettó 18,6 kWh (bruttó 22,1 kWh) kapacitású és sajnos csak 7,4 kW-tal lehet tölteni, így több mint három órán keresztül kell lógnia a töltőoszlopon. Elektromos hatótávja alulról karcolja a 70 kilométert.
727 lóerős rendszerteljesítménnyel és 1000 Nm nyomatékkal ez minden idők legizmosabb M5-ös BMW-je.
Gépházteteje alatt a nagy M-es modellekből már régóta ismert 4,4 literes, biturbó (kettős megfúvású turbófeltöltők a hengersorok között) V8-as van, mely 585 lóerőt ad le 5600 és 6500 közötti fordulaton, csúcsnyomatéka pedig 750 Nm 1800-tól egészen 5400-ig. Hozzá a ZF nyolcfokozatú automata váltója csatlakozik és az M-es modellekhez hangolt xDrive összkerékhajtás. Új szinte emeli a reakcióidőt a hibrid hajtás, melynek 197 lóerős és 450 Nm nyomatékú villanymotorját a váltóházba integrálták.
Irdatlanul erős, de nem ez a leggyorsabb. Amíg az F90-es M5 3,4 másodperc alatt gyorsul 100-ra, addig az új modell egy tizeddel lassabban éri el a százas tempót. Ezzel a 3,5 másodperces gyorsulással a korábbi M5 Competitionnél két tizeddel lassabb, az M5 CS (635 lóerő, 1,9 tonna) pedig fél másodpercet ver rá plug-in hibrid BMW M5-re.
Ez is érdekelhet: