Igazi BMW sportkupé az M4 CS, hiszen pontosan azt csinálja, ami a vezető elképzelése. Tisztességesen tűri a szürke hétköznapok monotonitását, a városi dugót és az unalmas autópályát, hogy aztán hétvégén tűpontosan szaladjon végig a versenypályán.

Szép hagyományt folytat az M4 CS, hiszen minden igazán izmos BMW kupéból készült erősebb és könnyebb verzió. Ez azonban nem jelenti azt, hogy pehelysúlyú volna, de az 550 lóerővel így is a leggyorsabb M-es BMW az 1760 kilogrammos M4 CS.

Tökéletes arany középút a BMW M4 CS az M4 Competition xDrive és a limitált szériás M4 CSL között.

Alapból is szénszál erősítésű műanyagból készül az M4-es BMW tetőpanelje, de a CS-en a gépháztető és az első lökhárító alatti légterelő (splitter) és a tükörházak is abból készülnek. A négy kipufogóvéget (4 kilogrammal könnyebb titán kipufogódobbal) átölelő hátsó diffúzor és a csomagtérfedélen lévő szolid légterelő is karbonból készül, de még a pirossal kontúrozott hűtőmaszkon is kevesebb lamella áll a hűtőlevegő útjába.

Opcionálisan nagyteljesítményű karbon-kerámia fékek lassítják a kovácsolt alumínium felnikkel szerelt BMW M4 CS-t. Minden apró változtatás értékes kilogrammokkal vagy akár grammokkal csökkenti az autó tömegét, mely összességében húsz kilogrammal könnyebb egy BMW M4 Competition xDrive Coupénál.

Teljesen új elemekkel és hangolással önálló karaktere van az M4 CS futóművének is, mely feszesebb csillapítása és nagyobb kerékdőlése miatt önmagában élesebb. A közvetlenebbre áttételezett kormányzás és az M Dynamic módban minden eddiginél engedékenyebb kipörgésgátló több örömöt ad versenypályán.

Összkerékhajtása tökéletesen alkalmas arra, hogy tűpontosan tartsa az ideális ívet, de akár a hátsó gumikat is el lehet füstölni az M4 CS-sel.

Elektronikusan vezérelt többtárcsás kuplung osztja el a nyomatékot az első és a hátsó tengely között az M4 CS osztóművében, hogy mindig legyen elegendő tapadása a BMW sportkupénak. Hasonlóan szabadon osztja el a nyomatékot a hátsó M differenciálmű a hátsó tengelyen. Mivel az első hajtás teljesen leoldható - a menetstabilizáló kikapcsolása mellett -, ezért akár driftelni is lehet az M4 CS-sel.

Húsz lóerővel erősebb a BMW M4 CS a Competition modellnél, így a 3,0 literes, biturbó (2,1 baros töltőnyomás) sorhatos benzinmotor 550 lóerős és 650 Nm nyomatéka van 2750-től egészen 5950-es fordulatig. Hozzá a ZF-től származó nyolcfokozatú automata váltó csatlakozik.

Álló helyzetből 3,4 másodperc alatt gyorsul 100-ra a BMW M4 CS, a kétszázas sprint pedig 11,1 másodpercig tart. Végsebessége 302 km/óra, de sokkal izgalmasabb, hogy ez a második leggyorsabb sorozatgyártású BMW a Nürburgringen. Az M4 CS-nek 7 perc 21,99 másodperc kellett a 20,8 kilométeres pályán.

Ez is érdekelhet:

Erősebb, könnyebb, gyorsabb – BMW M3 CS

550 lóerő, karbon kagylóülések és pokoli gyorsulás a BMW legújabb sportlimuzinjában.

Szerénytelen nehézbombázók a BMW-től – X5 M és X6 M Competiton

3,9 másodperc alatt százra gyorsuló 2,5 tonnás BMW-k.

Eszeveszett menő az új BMW 3.0 CSL

Kortárs feldolgozásban mutatta meg a BMW, hogy milyen volna a mai 3.0 CSL.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Fedezd fel Materát ezzel a csodálatos Alfa Romeo 2600 Sprinttel

Csak egy elektromos autó, de ez több mint száz éves

Nincs szükség utakra – Dacia Duster TCe 130 4X4 Extreme

További cikkeink a témában
Életmód Otthon Így jutottunk a nyugati minimalizmustól az eklektikus ezredfordulón át az okosotthonokig – 20 éves a MaxCity, Kovács Zsófival beszélgettünk
Hirdetés