Amennyiben valaki bántani meri a 318-as BMW-ket, akkor számolnia kell azzal, hogy valószínűleg ezek a nehézfiúk fogják majd elintézni egy félreeső helyen. Lehet, hogy ez mind nem igaz, de ahogyan a frissített BMW X5 M és X6 M Competition kinéz, az masszívan hozza az agressziót.
Sosem a könnyed eleganciáról szólt a sportos szabadidő-autók műfaja, de a BMW rendesen beleállt, és az eddig is szerénytelen X5 M és X6 M most olyan, hogy simán elmehetne mindkettő kidobónak egy belvárosi szórakozóhelyre.
Olyan ellenfelekkel kell megküzdeniük, mint az Audi RS Q8 és annak számtalan változata a Lamborghini Urustól egészen a Porsche Cayenne Turbo GT-ig. De ott van a Mercedes-AMG GLE 63 S és a Range Rover Sport is. Utóbbi legfrissebb változatában pontosan ugyanaz az 530 lóerős 4,4 literes, biturbó V8-as motor található, mint az M60i modellekben.
Nem lett erősebb az X5 és X6 M Competition változata, mégis sokat változott a technika, valamint a beltér is igazodik a legújabb BMW-khez.
Első pillantásra is tökéletesen világos, hogy melyik a korábbi és a frissített modell, mert a BMW szabadidő-autóinak arcát jóval letisztultabbra és morcosabbra szabták. Határozott vonalakból rajzolódik ki az a hatalmas X motívum, ami uralja az arcát és egyúttal magába foglalja a vízszintes lamellájú hűtőmaszkot.
Egész pontosan 35 milliméterrel szűkebben néznek a mátrix LED-es fényszórók, melyeknek menetfénye messze eltávolodott az E39-es 5-ös sorozaton bemutatkozó körhelyzetjelzőktől. A menetfények már sokkal inkább a nyílvessző hegyére hasonlítanak, mely szintén szúrós tekintetet ad az X5 M-nek és a lecsapott tetővonalú X6 M-nek. (Csak csendben jegyzem meg, hogy szerintem rettenetesen kínos, hogy mindez a Kia Ceed nappali menetfényére hasonlít leginkább.)
Arcuk szinte egyforma, de profilból már nagyon eltérő a két autó. Az X5 M-en határozott övvonal ad karaktert a klasszikus bakancs formának, az X6 M-en viszont finomabban hullámzanak a lemezek és a tetővonal is határozottan ereszkedik. Mindkét modellen újak a hátsó lámpák, mely leginkább az X5 M-en feltűnő, ahol dupla vörös csíkok világítanak.
Kopoltyú az első sárvédőn, csodálatos rajzolatú felnik és négy ordas kipufogó.
Minden hagyományos BMW M-re utaló jellegzetesség megvan a több mint 4,9 méter hosszú és 2,5 tonnás szabadidő-autókon. Ezzel együtt mindent tudnak, amit egy modern SUV-nak tudnia kell, tehát tágas utasterük van, melyben kényelmesen üldögélhet négy ember. Az üléseken túl az ajtókárpitokat és a műszerfalat is finom tapintású, minőségi bőrkárpit borítja, sportosságot hirdető méhsejtmintás varrással.
Vaskos M-es kormánya mögött 12,3 colos digitális műszeregység mutatja a legfontosabb adatokat, mellette pedig 14,9 col átmérőjű érintőkijelző alatt fut a BMW felhőn keresztül frissülő operációs rendszere. Aki nem szeretne ujjlenyomatot hagyni a hajlított kijelzőn, az továbbra is mindent funkciót elér a váltó melletti forgókapcsolóval és a gyorsgombokkal.
Sajnos a legtöbb új BMW-ből nemcsak a kézi váltó, de az automata karja is eltűnik lassan, szerencsére az M-es modellekben még mindig megtartják a kart, melyen a váltás durvaságát állító kapcsoló is található. Persze, a nyolcfokozatú ZF automatát a kormányon lévő váltófülekkel is lehet kezelni.
Legnagyobb dobása az M-es menü, ahol a motor, a futómű és a kormányzás beállításai konfigurálhatóak.
Ezzel fokozatosan lehet elmerülni az egyre ütősebb karakterisztikák világában, amire a bitang turbómotor és az összkerékhajtás párosa képes. 4,4 literes, biturbó V8-asához mostantól 48 voltos mild hibrid rendszer csatlakozik, mely 12 lóerővel és 200 Nm nyomatékkal segíthet be a hajtásba.
4395 köbcentis motorja 625 lóerőt ad le 6000-es fordulaton és 750 Nm nyomatéka van az 1800 és 5800 közötti széles tartományban. Ezzel az BMW nehézbombázói 3,9 másodperc alatt gyorsulnak 100 km/órás sebességre és 13,8 másodperc alatt átlépik a 200-as határt is. A végsebesség elektronikus korlátozással 250 km/óra, az M Drivers csomaggal pedig 290-re tolják ki.
Ez is érdekelhet: