Megújult a BMW egyik legnépszerűbb modellpárosa, az X5 és X6, amelyek ezúttal nem lettek megosztóbbak, de azért bőven van mit nézni rajtuk. Maradt a V8-as benzines és a dízel, és még erősebb lett plug-in hibrid.

Szinte hihetetlen, de a jelenlegi BMW X5 már öt éve, 2018 óta velünk van. Az elődjét ennyi idő után teljesen új generációval váltották fel, de a mostani, negyedik szériát annyira eltalálták, hogy egy alapos ráncfelvarrás után továbbra is hódíthat. Magyarországon jelenleg messze ez a BMW legnépszerűbb típusa, 2022-ben 861 darabot adtak el belőle, jóval többet, mint a 3-as és 5-ös sorozatokból. A kupéformájú testvérével, az X6-tal együtt valósággal uralják a kategóriájukat.

Mondhatnánk, hogy egy ennyire sikeres modellnek nincs szüksége ráncfelvarrásra, de a BMW-nél azért mindenhol igazítottak rajta egy kicsit, ahol csak lehetett.

Nem követték viszont a nagyobb X7-es mintáját, nem kapta meg annak osztott fényszórós orrát az X5 és X6,

ezért nem lett megosztóbb. A fényszórókat szűkebbre szabták, a nappali fények és a hátsó lámpák is új mintában világítanak, és a hűtőmaszk sem lett nagyobb, de azért ki lehet világítani, mint eddig az X6-on, valamint az X7-en, a 7-es és 8-as sorozatokon.

Számítani lehetett rá, hogy a modellfrissítéssel az X5 és X6 is megkapja a BMW új típusú műszerfalát az ívelt dupla képernyővel,

egy 12,3 colos kijelzővel a műszereknek és egy 14,9 colos érintőképernyővel minden másnak. A klímakezelő gombokat felszámolták, a szellőzést már csak a kijelzőről lehet állítani, de megmaradt az iDrive forgókapcsolója a középkonzol alján, a váltókar billenőkapcsolója és számtalan gomb társaságában.

Megmaradt a választás lehetősége, az X5 és X6 továbbra is kérhető benzines, dízel és plug-in hibrid változatban.

Az előbbiek mostantól mindenképpen 48 voltos mild hibrid rendszert kapnak, ahol a 9 lóerőre és 200 Nm nyomatékra képes elektromotort a nyolcfokozatú automata sebességváltóba építették. Az egyik legjobb változat továbbra is az xDrive40i, ahol a háromliteres, soros hathengeres teljesítményét 380 lóerőre növelték, a maximum nyomatéka 520 Nm.

Mindkét modell kínálatában megmarad az M60i is, ahol a 4,4 literes biturbó V8-as benzinmotor 530 lóerős,

750 Nm nyomatékkal, ezzel az X5 és az X6 már 4,3 másodperc alatt eléri a százas tempót. A BMW pedig kitart a dízelmotor mellett is, ameddig csak lehet: az xDrive30d-ben a háromliteres, soros hathengeres motor dolgozik, ezúttal 298 lóerővel és 650 Nm-rel, és már ennek a modellnek is elég 6,1 másodperc, hogy százzal száguldjon.

Mindennél jobban átdolgozták a plug-in hibrid változatot, ami jóval erősebb lett, és mostantól xDrive50e a neve.

A háromliteres, hathengeres motorja önmagában is 313 lóerős, az elektromotorral együtt 490 lóerőre nőtt a kombinált teljesítmény. Az akkumulátor kapacitását negyedével 25,7 kilowattórára növelték, ezzel 95-110 kilométert is képes elmenni tisztán elektromosan, tölteni pedig 7,4 kilowattal lehet.

A plug-in hibrid az X6-hoz nem, csak az X5-höz rendelhető, ami ezt a változatát leszámítva hét üléssel is kérhető. A BMW egyelőre nem mutatta meg az X5 M és X6 M megújult szériáját, de biztosak lehetünk benne, hogy hamarosan érkeznek. A kínálatban addig is az X6 M60i a csúcsmodell, amihez az M Sport csomag széria, a Pro változatban pedig a fekete maszk, fekete lökhárító-betétek és ablakkeretek mellett felárért pirosak is lehetnek a féknyergek.

Ez is érdekelhet:

A BMW új arcát kapta a megújult X7

Hogy tetszik az osztott fényszórós orra?

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Igazi modern klasszikus ez az Indian motorkerékpár

További cikkeink a témában