Megújult a BMW egyik legnépszerűbb modellpárosa, az X5 és X6, amelyek ezúttal nem lettek megosztóbbak, de azért bőven van mit nézni rajtuk. Maradt a V8-as benzines és a dízel, és még erősebb lett plug-in hibrid.

Szinte hihetetlen, de a jelenlegi BMW X5 már öt éve, 2018 óta velünk van. Az elődjét ennyi idő után teljesen új generációval váltották fel, de a mostani, negyedik szériát annyira eltalálták, hogy egy alapos ráncfelvarrás után továbbra is hódíthat. Magyarországon jelenleg messze ez a BMW legnépszerűbb típusa, 2022-ben 861 darabot adtak el belőle, jóval többet, mint a 3-as és 5-ös sorozatokból. A kupéformájú testvérével, az X6-tal együtt valósággal uralják a kategóriájukat.

Mondhatnánk, hogy egy ennyire sikeres modellnek nincs szüksége ráncfelvarrásra, de a BMW-nél azért mindenhol igazítottak rajta egy kicsit, ahol csak lehetett.

Nem követték viszont a nagyobb X7-es mintáját, nem kapta meg annak osztott fényszórós orrát az X5 és X6,

ezért nem lett megosztóbb. A fényszórókat szűkebbre szabták, a nappali fények és a hátsó lámpák is új mintában világítanak, és a hűtőmaszk sem lett nagyobb, de azért ki lehet világítani, mint eddig az X6-on, valamint az X7-en, a 7-es és 8-as sorozatokon.

Számítani lehetett rá, hogy a modellfrissítéssel az X5 és X6 is megkapja a BMW új típusú műszerfalát az ívelt dupla képernyővel,

egy 12,3 colos kijelzővel a műszereknek és egy 14,9 colos érintőképernyővel minden másnak. A klímakezelő gombokat felszámolták, a szellőzést már csak a kijelzőről lehet állítani, de megmaradt az iDrive forgókapcsolója a középkonzol alján, a váltókar billenőkapcsolója és számtalan gomb társaságában.

Megmaradt a választás lehetősége, az X5 és X6 továbbra is kérhető benzines, dízel és plug-in hibrid változatban.

Az előbbiek mostantól mindenképpen 48 voltos mild hibrid rendszert kapnak, ahol a 9 lóerőre és 200 Nm nyomatékra képes elektromotort a nyolcfokozatú automata sebességváltóba építették. Az egyik legjobb változat továbbra is az xDrive40i, ahol a háromliteres, soros hathengeres teljesítményét 380 lóerőre növelték, a maximum nyomatéka 520 Nm.

Mindkét modell kínálatában megmarad az M60i is, ahol a 4,4 literes biturbó V8-as benzinmotor 530 lóerős,

750 Nm nyomatékkal, ezzel az X5 és az X6 már 4,3 másodperc alatt eléri a százas tempót. A BMW pedig kitart a dízelmotor mellett is, ameddig csak lehet: az xDrive30d-ben a háromliteres, soros hathengeres motor dolgozik, ezúttal 298 lóerővel és 650 Nm-rel, és már ennek a modellnek is elég 6,1 másodperc, hogy százzal száguldjon.

Mindennél jobban átdolgozták a plug-in hibrid változatot, ami jóval erősebb lett, és mostantól xDrive50e a neve.

A háromliteres, hathengeres motorja önmagában is 313 lóerős, az elektromotorral együtt 490 lóerőre nőtt a kombinált teljesítmény. Az akkumulátor kapacitását negyedével 25,7 kilowattórára növelték, ezzel 95-110 kilométert is képes elmenni tisztán elektromosan, tölteni pedig 7,4 kilowattal lehet.

A plug-in hibrid az X6-hoz nem, csak az X5-höz rendelhető, ami ezt a változatát leszámítva hét üléssel is kérhető. A BMW egyelőre nem mutatta meg az X5 M és X6 M megújult szériáját, de biztosak lehetünk benne, hogy hamarosan érkeznek. A kínálatban addig is az X6 M60i a csúcsmodell, amihez az M Sport csomag széria, a Pro változatban pedig a fekete maszk, fekete lökhárító-betétek és ablakkeretek mellett felárért pirosak is lehetnek a féknyergek.

Ez is érdekelhet:

A BMW új arcát kapta a megújult X7

Hogy tetszik az osztott fényszórós orra?

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Vonzó karácsonyi képekkel hangolunk az ünnepre

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Ünnepi útmutató férfiaknak, akik olyan ajándékot akarnak adni, ami valóban megérinti a szívet

A Player kérdése: Nálad már beütött a karácsonyi kajakóma?
10% Naná, és nagyon keményen.
50% Igen, de menedzselhető.
40% Szerencsére nem.
Téli kaland vagy életveszély? A profi hegyivezető elmondja, mire figyelj az osztrák Alpokban
Hirdetés