Az új generációs X5 bemutatása után várhattuk, hogy az alapjára épülő X6 is utódot kap, és a BMW le is leplezte a kupéformájú szabadidő-terepjárót. Az újdonság érdekessége a megvilágítható vese alakú hűtőmaszk.
2008-ban a BMW divatot teremtett a kupéformájú szabadidő-terepjáróval, és az évek során nemcsak a müncheni gyártó jött ki az X6 kisebb testvérével X4 néven, de a konkurensek is sorra mutatják be a hasonló modelljeiket. 2014-ben jelent meg az X6 második szériája, és az X5 teljes megújulása után itt volt az ideje a kupé újabb generációváltásának is.
Jókora autó az X6, és ezt még mindig lehetett fokozni,
ugyanis az új modell 2,5 centivel hosszabb és másféllel szélesebb lett. A hossza 4,94 méteresre, a szélessége kereken két méterre, a tengelytávja 4,2 centivel 2,98 méteresre nőtt, a formája pedig valamivel arányosabb lehetett azzal, hogy a magassága közben egy centivel 1,7 méteresre csökkent.
Nem lehet egyszerűen elintézni az új X6-ot azzal, hogy az X5 kupéváltozata,
ugyanis teljesen egyedi lámpákat és hűtőmaszkot kapott. Az elöl lévő akár lézeres adaptív fényszóró is lehet, ami 600 méteres távolságra képes elvilágítani, a hátsó lámpák pedig éppen olyan L-alakú, széles stílusú darabok, mint amiket a kisebb X4-en is láttunk.
A legérdekesebb az új X6 vese alakú hűtőmaszkja, ami háttérvilágítást kapott.
A látványos funkció az autó nyitásakor és zárásakor aktiválódik, de az utastérből is lehet kapcsolni, akár menet közben is. Az X6 attól, hogy kupéformájú, még elég praktikus, a hátsó fejtér ugyan szerényebb, mint az X5-ben, de a csomagtér alapból is 580 literes, és 1530-ra bővíthető.
Két benzines és két dízelmotorral kezdi az új X6.
Az xDrive40i-be háromliteres, hathengeres benzines kerül 340 lóerővel, míg az M50i-ben a 4,4 literes V8-as 530 lóerőre és 750 Nm nyomatékra képes, ezzel 4,3 másodperc alatt gyorsul százra. A dízelek közül az egyik az xDrive30d 265 lóerővel, a másik pedig az M50d kereken 400 lóerővel.
A sportos M Sport és terepes xLine külsővel is rendelhető X6 alá az X5-ből ismert technika kerül, széria a nyolcfokozatú automata váltó és az összkerékhajtás, de akár adaptív futómű, hátsókerék-kormányzás és légrugózás is kerülhet alá.
Az X6 pedig nem csak a padkára felállni jó, amiről a sziklás, homokos, murvás és havas üzemmódok árulkodnak.
Az X6 közben a BMW egyik legjobb luxusautója, benne mindennel, amit a márka az utóbbi időben kitalált.
A számlapokat 12,3 colos képernyő vetíti, ugyanekkora a központi érintőképernyő, head-up display és részben önvezető rendszer is elérhető. Az üvegből készült váltógomb mellett a Bowers & Wilkins hifi hangszórórácsa is a belső tér dísze lehet.