A tölthető akkumulátoros elektromos autók alternatívája lenne az üzemanyagcellás hidrogénautó, amiből a Hyundai és a Toyota után idén a BMW is gyártani kezdi a sajátját.
2019-ben mutatta be a hidrogénnel tankolható üzemanyagcellás autójának prototípusát a BMW, az i Hydrogen Next alapját az akkor újonnan megjelent X5-ös adta. Az autóról a legutóbb tavaly nyáron hallottunk, amikor a BMW megmutatott egy álcázott példányt, és elárulta, hogy hamarosan gyártásba kerül az autó.
Most lekerült az álca a hidrogénnel tankolható X5-ösről, és kiderült a neve is.
A BMW már az utolsó teszteket végzi az üzemanyacellás autón, aminek iX5 Hydrogen lesz a neve – ez azt jelenti, hogy az iX3 és az iX után a tölthető akkumulátoros elektromos autókon kívül ebbe a modellcsaládba tartoznak majd az üzemanyagcellás elektromos autók is.
Az iX5 Hydrogen a fedélzeten tárolt hidrogénből az üzemanyagcellával állítja elő az elektromos hajtáshoz szükséges energiát.
A teljesítménye 374 lóerő lesz, ezzel az ereje plug-in hibrid X5 xDrive45e-hez mérhető, de annál jóval többet megy el tisztán elektromosan. A hatótávját még nem tudni, de a hat kilogramm hidrogén négy perc alatt beletölthető.
A BMW még 2013-ban állapodott meg a Toyotával a hidrogénnel tankolható üzemanyagcellás autók fejlesztéséről,
és elég jó partnert választottak, ugyanis a japán gyártó már a második generációját kínálja az élen járó Mirainak. A legújabb képeken a BMW a svédországi Arjeplog környékén teszteli az autót, amit kis sorozatban még az idén gyártásba adnak.
Készült már hidrogénes BMW
Nem ez az első alkalom, hogy hidrogénhajtású autóval kísérletezik a BMW: a húsz évvel ezelőtti 745h továbbfejlesztett változata Hydrogen 7 néven 2006-ban jelent meg. Nem üzemanyagcellás elektromos autó volt, hanem a 760i-ből származó V12-es motorját alakították hidrogénüzeműre. 256 lóerős teljesítménye szerény volt, de a benzinnel 500 kilométeres hatótávja mellett még 200-at tudott megtenni hidrogénről. A száz prototípus után azonban nem indult be a gyártás.
Ez is érdekelhet: