Az akkumulátoros elektromos autókon kívül az üzemanyagcellás rendszert is jó megoldásnak látja a BMW, jövőre már gyártásba is kerül a hidrogénnel tankolható SUV-je.

Az utóbbi időben sorra mutatja be az elektromos autókat a BMW: az X3-ból épített iX3 után megérkezett a 4-es sorozatba tartozó i4, hamarosan jön az alapoktól elektromos autónak tervezett iX, és ezzel még nincs vége.

De nem csak az akkumulátoros elektromos autókat tartja jó megoldásnak a BMW, hiszen egy üzemanyagcellás rendszeren is dolgozik.

Még 2013-ban kötöttek együttműködést a Toyotával az üzemanyagcellás autók fejlesztésére.

A cella Japánból érkezik, de a hajtásláncot a BMW fejleszti, ezért nem egyszerűen átvett technikáról van szó. A németek rendszere jóval izmosabb is, 374 lóerős, szemben a nemrég bemutatott Toyota Mirai 174 lóerős teljesítményénél, ami a nagyobb pufferakkunak köszönhető.

Az üzemanyagcellás rendszert az X5-be építi be a BMW, és az i Hydrogen Next névre keresztelt prototípus látszólag semmiben sem különbözik a belsőégésű motoros társától.

A fedélzetén 6 kilogramm hidrogént tud szállítani, amit három-négy percbe telik feltölteni, és több száz kilométer megtételére elegendő – a pontos hatótávot még nem árulták el.

A gyáriak szerint a nagyobb modelleknél, amivel hosszabb távokat tesznek meg, jobb megoldás az üzemanyagcella az akkumulátornál, és a hidrogénnel tankolható X5 már jövőre, 2022-ben gyártásba kerül.

Nem először készít hidrogénautót a BMW: 2006-ban kisebb szériában jött ki a Hydrogen 7, aminek a V12-es motorja benzinnel és hidrogénnel is működtethető volt.

Ez is érdekelhet:

Amikor megérkeztek a hidrogénautók Magyarországra

A Toyota és a Hyundai az első magyar hidrogénkút megnyitójára elhozta a Mirait és a Nexót, és odaadták őket az újságíróknak egy-egy rövid, de izgalmas körre.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Tetszik ez a kis rönkház? Egy UAZ-ra építették

Csodás szupersportautó az Aston Martin Valhalla

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

További cikkeink a témában