A BMW-nél már két éve bejelentették, hogy tisztán elektromos hajtású változatot építenek az X3-ból, most pedig bemutatták a gyártásba kerülő változatot.
2018-ban egy sokat sejtető tanulmányautóval mutatta meg a BMW, hogy az X3 tisztán elektromos hajtású változatán dolgozik.
Most a sorozatgyártású modellt mutatták be, és a végleges iX3-on igazítottak néhány részletet, például a vese alakú hűtőmaszk nem olvad teljesen egybe, mint a koncepcióautón, de részben burkolt, hogy áramvonalasabb legyen.
Az elektromos hajtást kék színű betétek hangsúlyozzák, egyediek a lökhárítók, valamint a 19 és 20 colos méretben kapható könnyűfém kerekek, utóbbiak 5 százalékkal csökkentik a légellenállást.
Az iX3-ban a BMW ötödik generációs elektromos hajtása dolgozik, ehhez hasonlót kap majd a hamarosan érkező i4 és iNext is.
Az iX3-ban egy 286 lóerős és 400 Nm nyomatékra képes elektromotor hajtja a hátsó kerekeket,
amivel a BMW elektromos szabadidő-autója 6,8 másodperc alatt gyorsul százra, a végsebességét 180 km/óránál korlátozzák. A padlóba épített akkumulátor 80 kilowattórás, amiből 74-et lehet felhasználni, egy feltöltésével 460 kilométer a hatótáv.
Az utcai oszlopról 11 kilowattal lehet tölteni, de elérhető a 150 kilowattos villámtöltés is, amivel 34 perc alatt 80 százalékos töltöttség érhető el,
és 10 perc alatt 100 kilométerre elegendő energiát lehet tölteni. Az akkumulátort úgy építették be, hogy a csomagtér mérete nem lett sokkal kisebb, 510 literes, amit 1560 literesre lehet bővíteni.
A padlóba épített akkumulátor 7,5 centiméterrel csökkentette az X3 súlypontját, az elektromos változathoz széria az aktív futómű, de akár M sportfutóművet is lehet rendelni. A váltókar B módját választva egy pedállal, fék nélkül lehet vezetni,
külön érdekesség, hogy az elektromos autó hangját a filmes zeneszerző Hans Zimmer komponálta.
Az Inspiring változat felszereltsége már alapból nagyon gazdag, a 19 colos kerekek, a LED-es fényszórók, a panorámatető, az elektromos csomagtérajtó, a távolságtartó és sávtartó rendszer, az elektromosan állítható ülések, a vezeték nélküli telefontöltő, a navigáció és
a háromzónás automata klíma széria, akárcsak az elektromos autónál fontos hőszivattyús fűtés.
Még gazdagabb az Impressive változat felszereltsége, amihez 20 colos kerekek, adaptív fényszórók, zajszigetelő üvegek, bőrkárpitozott sportülések, head-up display, gesztusvezérlés és Harman Kardon hifi is jár.
Az X3-tól eltérően az elektromos iX3 nem a BMW amerikai, hanem a kínai üzemében készül, a gyártása 2020 végén kezdődik.