Még izmosabb változatban is megérkezett a BMW két nagy szabadidő-terepjárója: az X5 és az X6 is megkapta az M részleg kezelését. A motorja biturbó V8-as, és a gyáriak szerint driftelni is lehet vele.

Az X5-ből és kupéformájú testvéréből, az X6-ból eddig az M50i változat volt a csúcs, ahol a 4,4 literes biturbó V8-as motor 530 lóerőre és 750 Nm nyomatékra volt képes. Nem mintha ennyi ne lenne bőven elég, de a BMW-nél most kihozták a két szabadidő-terepjáró igazi M változatát, ami még brutálisabb lett, mint eddig.

Az X5 M és X6 M ugyanazt a biturbó V8-as motort kapja, de a teljesítményét 600 lóerőre növelték, és akárcsak az M5 vagy az M8 esetében, itt is van Competition változat 625 lóerővel. A váltója nyolcfokozatú automata, és az összkerékhajtás is széria, ahol

a hátsó kerekek több nyomatékot kapnak, ezért a gyáriak szerint driftelni is lehet az autóval.

Az izmos motorral egyenesen is elég meggyőzően tud menni az X5 M és X6 M,

a Competition változatnak 3,8 másodperc elég, hogy elérje a 100 km/órát,

az alapmodellnek ehhez egytizeddel több időre van szüksége. A végsebességet 250 km/óránál korlátozzák, de ott az M Driver’s csomag, ami 280 km/órára tolja ki ezt a limitet.

A BMW szerint a futóművet, a féket és a hűtést úgy tervezték, hogy a versenypályás használatot is bírja.

Az X5 M és X6 M pedig éppen úgy néz ki, ahogyan megy. A nagyobb légbeömlőkkel, elöl 21 és hátul 22 colos kerekekkel, a hangsúlyos kipufogóvéggel nem hagynak kétséget felőle, hogy ezek a BMW legsportosabb óriásai.

Ez is érdekelhet:

Izmosabb lett a BMW X3 és X4 M változata, mint gondoltuk

Rögtön bemutatták a Competition kivitelt is.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Ráhúzta egy taxis a kormányt egy bringásra az Alagút bejáratánál, aztán a kijáratnál kiszállt és elé állt

Ezt a Ferrarit igazán megcsúfították, hogy extrém körülmények között is lehessen versenyezni vele

Gyorsabb lett, mégis kevesebbet fogyaszt – kipróbáltuk a megújult Lexus UX-et

További cikkeink a témában