Hatalmas digitális kijelzők trónolnak a bőrkötéses műszerfal tetején, melynek operációs rendszere felhőn keresztül frissül. Az érintőképernyőről kezelhető az automata klíma és a seregnyi vezetéstámogató rendszer is, melyek komfortosabbá teszik az utazást. De a BMW M3 CS valójában nem erről szól, hanem a vezetés élvezetéről.
Mindent tud, amit egy modern BMW tudhat, de az M3 CS sokkal inkább szól azoknak, akik nem villantani akarnak, hanem kihajtani az utolsó ezredmásodperceket is a hétvégi pályanapon vagy vigyorogva átfűzni egy alpesi hágó kanyarjain.
Két benzingőzzel átitatott élmény között pedig megtűri a szürke mindennapokat.
Parkolószenzor vigyáz a lökhárítók épségére, a csomagtérfedél gombnyomásra elektromosan nyílik és csukódik, de az alapfelszereltség része a Harman Kardon hangrendszer és a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer is. Miközben ez a kütyük alatt valójában egy kőkemény sportautó, mely kellően biztonságos ahhoz, hogy ne kelljen bukócső miatt beáldozni a hátsó ülést, így négyen utazhatnak benne.
Akinek a legnagyobb kell, az már mögé se lát az XM-nek, akinek legerősebbre fáj a foga, annak ott az M8 Competition Gran Coupé, akinek pedig a legkisebb karosszériában kell a pusztító erő, annak az M2 kupé szól. Kilók százaival nehezebb, mint a 2000-es évek eleji M3 CS kupé, de az elődjénél (F80) is majdnem 200 kilogrammal súlyosabb az G80 kódú M3 CS, mely 1,8 tonna.
Azok értik és szeretik majd igazán az M3 CS-t, akik pontosan tudják, hogy miben a legjobb a BMW.
12,3 colos kijelző adja a digitális óracsoportot, amin a hagyományos elrendezést megjelenítő nézet mellett sportosabb megjelenésű grafika is választható. A mellette lévő 14,9 col átmérőjű érintőképernyő mögött a legfrissebb OS8 rendszer fut, kiegészítve az M-es menüvel.
Nyolcfokozatú ZF automata váltójának karján külön kapcsoló van a váltókarakterisztikának, de a menüben mélyebbre süllyedve a kormányzás, a fékek, a motor és az adaptív futómű, valamint az összkerékhajtás és a kipörgésgátló is több fokozatban állítható. Ellentétben az M4 CSL-lel, az M3 CS xDrive. A magabiztosan tapadótól egészen az őrült gumifüstölésig beállítható a BMW sportlimuzinja a teljesen leoldható első hajtással.
Olyan, mint valami profi szimulátor, amin az utolsó részletig beállítható az autó viselkedése.
Elektronikusan vezérelt többtárcsás tengelykapcsolót használ a nyomaték elosztására, így teljesen szabadon oszthatja el a rendszer attól függően, hogy hol van a legnagyobb szükség a tapadásra, vagy épp a tapadás hiányára. Aktív M differenciálművét és az olajzást átdolgozták, hogy a versenypályás használatot is bírja az M3 CS.
Motorjánál olyan technológiákat alkalmaztak, melyek a motorsport világából érkeztek. Hengerfeje 3D nyomtatott öntőformával készül, így a hűtőfolyadék csatornáit pontosabban lehet kialakítani, az M3 CS-ben kovácsolt könnyű főtengely van és titán dobos kipufogón keresztül üvölt a sorhatos.
Alumínium merevítő alatt lévő 3,0 literes, hathengeresét két turbófeltöltő hergeli, mely az M3-asban 480 lóerős, a Competition modellben pedig 510 lovas. Maximális töltőnyomását 1,7-ről 2,1 barra emelték az M3 CS-ben így 550 lóerőt ad le 6250-es fordulaton, gázreakciója pedig éles, mint a penge. 650 Nm nyomatéka van a 2750 és 5950 közötti tartományban.
20 kilogrammal könnyebb az M3 CS, mint a BMW M3 Competititon xDrive, és gyorsabb mint az M4 CSL.
Végsebessége 302 km/óra, de a pályanapokon sokkal fontosabb, hogy 3,4 másodperc alatt gyorsul 100-ra, álló helyzetből 200 km/órás sebességre pedig 11,1 másodperc alatt sprintel. 80-ról 120-ra 2,6 másodperc alatt ugrik, szóval minden tartományban pokolian gyors.
Ritka rácsozású hűtőmaszkjáról és karbon kiegészítőiről, pirossal kontúrozott részleteiről, valamint a pókhálós BBS felniket idéző kerekeiről azonnal felismerhető a BMW M3 CS. Ha elég gyorsan utána tudod fordítani a fejed.
Ez is érdekelhet: