Pajtaleletnek szokás hívni azokat az autókat, melyek évtizedeken át elfeledetten állnak egy rozzant épületben, majd néhány lelkes őrült eljuttatja a megújulás kapujáig. Ezt a fehér Lamborghini Countach-t viszont nem felejtette el senki, mégsem mozdult húsz évig egy centit sem.

Nem volt könnyű dolga a Lamborghini mérnökeinek, amikor a világ első szupersportautójának tartott Miura utódját kellett megtervezni. Igazi világszám volt a Miura, amit nagyon nehéz volt túlszárnyalni, de a Countach-nak minden eszköze adott volt ahhoz, hogy emlékezetes maradjon. Pontosan így is lett, hiszen még ezt az elfeledett fehér LP500 S-t sem felejtették el igazán, de erről majd egy kicsit később.

Döbbenten nézték a Lamborghini gyár munkásai a Countach prototípusát, melynek a neve is innen ered.

Piemonti nyelvjárásban ez a szó éppen a döbbenetet fejezi ki, és különösen igaz volt a rendkívül éles vonalakból álló formatervre. Marcello Gandini a lágy vonalvezetésű Miura után valami egészen mást alkotott, ami a mai napig meghatározza a Lamborghinik dizájnját. A lapos karosszéria és a bátran használt vonalak előfutára volt az 1968-as Alfa Romeo Carabo és az 1970-es Lancia Stratos Zero tanulmányautó, de annyira egybeforrtak a Lamborghini nevével, hogy azóta sincs jobb ötletük.

Miközben a Miurában még keresztben állt a V12-es motor az utastér mögött, addig a Countach-ba már hosszában került be. Az LP500 S-ben – melyet egyes piacokon 5000 S-nek hívtak – már a tizenkét hengeres motor 4,8 literes változata van, mely 370 lóerős és közel 420 Nm nyomatéka van. Ezzel a 1,5 tonnás Countach 5,2 másodperc alatt gyorsul 100-ra, és 290 km/óra feletti a végsebessége.

Ez a fehér fényezésű, piros bőrbelsős autó az első Countach LP500 S, amelyet valaha építettek.

1982-ben a Genfi Autószalonon ez az autó állt a Lamborghini standján, majd Olaszországban vette meg Aaron Rosen, aki először Németországba vitte az autót, majd Amerikába exportálta. Már élete első pár évében bejárta az egész világot, és éppen az Egyesült Államokban figyelt fel rá Carlos Cavazora. A Quiet Riot nevű sikeres glam-metál együttes szólógitárosa a vásárlás után azonnal karburátorosról befecskendezősre alakíttatta át a Countach-t.

Hivatása ellenére megfontolt vezetőnek vallotta magát Cavazora, aki állítása szerint csak egyszer lépte át a 150 mérföld/órás (240 km/óra) sebességet az autóval. Tizenöt éven át használta a Lamborghinit, aztán a kaliforniai Franco's European Sports Cars szalon raktárába parkolta le 66 198 kilométerrel az órájában.

Húsz év után mozdították most el a Lamborghinit, melynek felújítását a szalon tulajdonosának halála előtt tervezgették.

Franco Barbuscia 2021-ben halt meg, a fehér Countach története pedig most látott napvilágot. Ennyi idő alatt az autót nagy mennyiségű por és törmelék fedte be, a motorja és a hajtás többi eleme is erősen felújításra szorul, hiszen az idő még fedett és száraz helyen is mindent megevett. Ennek ellenére ez az egyik legeredetibb Countach, leszámítva a karburátorok hiányát.

Valentino Balboni, a márka tesztpilótája is megerősítette az autó történetét, és érdemes megfigyelni a korai típusokra jellemző 5S logót, valamint a szélesített kerékjárati íveket a Campagnolo öntött magnézium kerekek felett. Sztorija mellett attól is elképesztően értékes, hogy ez volt a valaha gyártott első Countach LP500 S.

Ez is érdekelhet:

Kazánházból került elő ez a ritka Lamborghini Countach

Ez a valaha gyártott kilencedik Lamborghini Countach.

Nem lehet megunni a hófehér Lamborghini Countach-t

Ez az autó egy ikon, és ez minden darabon egyértelműen látszik.

Valentino Balboni adta áldását erre a Lamborghini Countach-ra

A korabeli tesztpilóta kipróbálta, és még mindig nagyon rendben találta, ezért jó vételnek ígérkezik.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Tetszik ez a kis rönkház? Egy UAZ-ra építették

Csodás szupersportautó az Aston Martin Valhalla

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

További cikkeink a témában