1971-ben mutatták be a Countach első prototípusát a Genfi Autószalonon, a Lamborghini pedig azóta képtelen elengedi az élekkel tűzdelt lapos formatervet. Marcello Gandini dizájnja akkorát robbant, hogy azóta is szól, ezért egyszerűen a korai és a kései változatok is megunhatatlanok.

Hatalmas áttörés volt a Lamborghini Miura, mely a középmotoros elrendezéssel nemcsak veszélyes versenytárssá tette a márkát a Ferrari ellenében, hanem megteremtette a szupersportautók kategóriáját is. A 60-as évek végére azonban megjelent a még mindig orrmotoros, de ütőképes Daytona, ezért Ferruccio Lamborghininek is új fegyver kellett.

Mire beköszöntött 1970, az olasz Sant'Agata Bolognesében már keményen dolgoztak a mérnökök az LP112 projekten.

Paolo Stanzani főmérnök Bob Wallace tesztpilótával és Massimo Parenti mérnökkel együtt dolgozott a Countach-on, melynek formatervét a Miurához hasonlóan a Bertone stúdiónál dolgozó Marcello Gandini rajzolta. Ferruccio Lamborghini a kényelmes és gyors utazókupékat részesítette előnyben, de a trendek azt diktálták, hogy egy komoly sportautóra van szükség, ezért a tervezés is ebbe az irányba fordult.

Igazi legenda, de felvetett néhány problémát a Miura, mint a keresztben elhelyezett blokk miatt melegedésre hajlamos motor vagy a nagy sebességű stabilitás, de javítani szerettek volna a túlkormányzottsági hajlamon is.

Nevét nem egy harci bikáról kapta, hanem egyenesen a gyári munkásoktól, akik nem tudták visszafogni magukat, amikor először meglátták az autót.

Piemonti nyelvjárásban a Countach neve annyit tesz, hogy az anyja, és ez remekül kifejezi, mekkora sokk volt a végtelenül lapos, tömör, ék alakú sportautó, melyben elődjével ellentétben már hosszában áll a V12-es motor.

3,9 literes motorral jelent meg a Countach, a frissítésekkel azonban folyamatosan csiszoltak a formán és a teljesítményen is. Az 1982-ben megjelent LP500 S, vagy bizonyos piacokon 5000 S motorja már 4,8 literes, hat dupla Weber karburátorral. Teljesítménye nem sokkal nőtt, 375 lóerős lett, de a maximális nyomatéka már közel 420 Nm. Ezzel a kevesebb mint 1,5 tonnás Countach 5,2 másodperc alatt zavarta le a százas sprintet és 290 km/óra feletti a végsebessége.

Sokan a Countach minimalista megjelenését kedvelték, de az 5000 S-en már látványos szélesítések vannak és sok esetben hátsó szárny is, de még nem olyan túlzó, mint A Wall Street farkasában is szereplő, Horacio Pagani által átdolgozott 25th Anniversary Edition modell.

1984. július 27-én adták át egy úriembernek Monacóban ezt a Countach 5000 S-t, amit fehér fényezéssel és fehér bőrkárpitos beltérrel rendeltek meg. Utastere valóban puritán sportautót mutat, melyben a kényelmi funkciók helyett a vezetés a lényeg. Ötfokozatú sportváltója van, melyben balra lent található az első fokozat és légkondi vagy elektromos ablakok helyett tekerő figyel az ajtókárpiton.

Bőven áldoztak arra, hogy remek állapotban maradjon a fehér Countach, amiben néhány éve cserélték ki a kerékcsapágyakat, a karburátorokat és az üzemanyagtartályt is tisztították. Újjáépítették a sebességváltót és felújították a fékrendszert is, valamint több mechanikai elemet cseréltek annak érdekében, hogy továbbra is élvezhető maradjon a 650 ezer eurós értékű veterán Lamborghini.

Ez is érdekelhet:

Mutatunk egy Countach-t, aminél már csak a róla készült képek jobbak

Sikerült megfogni az ikonikus Lamborghini hangulatát ezekkel a fotókkal.

A Lamborghini újra megalkotta a Countach legelső példányát

Az eredeti prototípus megsemmisült, de az újat sem tartják meg.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Ezekből a fotelekből még nagyobb élmény filmet vagy meccset nézni

Magyar lakásba magyar bútort – és ne is akármilyet, minőségit!

Magyarország ásványvíz-forrásai túracélpontnak is tökéletesek

További cikkeink a témában