1971-ben mutatták be a Countach első prototípusát a Genfi Autószalonon, a Lamborghini pedig azóta képtelen elengedi az élekkel tűzdelt lapos formatervet. Marcello Gandini dizájnja akkorát robbant, hogy azóta is szól, ezért egyszerűen a korai és a kései változatok is megunhatatlanok.

Hatalmas áttörés volt a Lamborghini Miura, mely a középmotoros elrendezéssel nemcsak veszélyes versenytárssá tette a márkát a Ferrari ellenében, hanem megteremtette a szupersportautók kategóriáját is. A 60-as évek végére azonban megjelent a még mindig orrmotoros, de ütőképes Daytona, ezért Ferruccio Lamborghininek is új fegyver kellett.

Mire beköszöntött 1970, az olasz Sant'Agata Bolognesében már keményen dolgoztak a mérnökök az LP112 projekten.

Paolo Stanzani főmérnök Bob Wallace tesztpilótával és Massimo Parenti mérnökkel együtt dolgozott a Countach-on, melynek formatervét a Miurához hasonlóan a Bertone stúdiónál dolgozó Marcello Gandini rajzolta. Ferruccio Lamborghini a kényelmes és gyors utazókupékat részesítette előnyben, de a trendek azt diktálták, hogy egy komoly sportautóra van szükség, ezért a tervezés is ebbe az irányba fordult.

Igazi legenda, de felvetett néhány problémát a Miura, mint a keresztben elhelyezett blokk miatt melegedésre hajlamos motor vagy a nagy sebességű stabilitás, de javítani szerettek volna a túlkormányzottsági hajlamon is.

Nevét nem egy harci bikáról kapta, hanem egyenesen a gyári munkásoktól, akik nem tudták visszafogni magukat, amikor először meglátták az autót.

Piemonti nyelvjárásban a Countach neve annyit tesz, hogy az anyja, és ez remekül kifejezi, mekkora sokk volt a végtelenül lapos, tömör, ék alakú sportautó, melyben elődjével ellentétben már hosszában áll a V12-es motor.

3,9 literes motorral jelent meg a Countach, a frissítésekkel azonban folyamatosan csiszoltak a formán és a teljesítményen is. Az 1982-ben megjelent LP500 S, vagy bizonyos piacokon 5000 S motorja már 4,8 literes, hat dupla Weber karburátorral. Teljesítménye nem sokkal nőtt, 375 lóerős lett, de a maximális nyomatéka már közel 420 Nm. Ezzel a kevesebb mint 1,5 tonnás Countach 5,2 másodperc alatt zavarta le a százas sprintet és 290 km/óra feletti a végsebessége.

Sokan a Countach minimalista megjelenését kedvelték, de az 5000 S-en már látványos szélesítések vannak és sok esetben hátsó szárny is, de még nem olyan túlzó, mint A Wall Street farkasában is szereplő, Horacio Pagani által átdolgozott 25th Anniversary Edition modell.

1984. július 27-én adták át egy úriembernek Monacóban ezt a Countach 5000 S-t, amit fehér fényezéssel és fehér bőrkárpitos beltérrel rendeltek meg. Utastere valóban puritán sportautót mutat, melyben a kényelmi funkciók helyett a vezetés a lényeg. Ötfokozatú sportváltója van, melyben balra lent található az első fokozat és légkondi vagy elektromos ablakok helyett tekerő figyel az ajtókárpiton.

Bőven áldoztak arra, hogy remek állapotban maradjon a fehér Countach, amiben néhány éve cserélték ki a kerékcsapágyakat, a karburátorokat és az üzemanyagtartályt is tisztították. Újjáépítették a sebességváltót és felújították a fékrendszert is, valamint több mechanikai elemet cseréltek annak érdekében, hogy továbbra is élvezhető maradjon a 650 ezer eurós értékű veterán Lamborghini.

Ez is érdekelhet:

Mutatunk egy Countach-t, aminél már csak a róla készült képek jobbak

Sikerült megfogni az ikonikus Lamborghini hangulatát ezekkel a fotókkal.

A Lamborghini újra megalkotta a Countach legelső példányát

Az eredeti prototípus megsemmisült, de az újat sem tartják meg.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Basszust a népnek! – Ezek a magyar partyhangszórók rendesen átrendezhetik a piacot

Többször is előfordult már, hogy hárman harcolnak a vb-címért az utolsó futamon

A Player kérdése: Elkezdted beszerezni a karácsonyi ajándékokat?
37% Naná, idén nem bízok semmit a véletlenre!
25% Fejben már igen, gyakorlatban még nem.
39% Van még idő, majd decemberben!
Advertisement
Hirdetés