Futurisztikus stílusával és jellegzetes ékformájával a Countach egy korszak ikonja, és most egy kivételes állapotban készült példányt mutatunk a hozzá illő hangulatú képeken.

Ferruccio Lamborghini mindent megtett, hogy lépést tartson a riválisokkal, főleg azzal, amelyik a szomszédos Modenából származott, és az ágaskodó paripás emblémát viselte. A Ferrari nagyot dobott a Daytona néven ismertté vált 365 GTB/4-essel, ezért a Lamborghininek is sürgősen szüksége volt egy új csúcsmodellre, amely a Miura örökébe léphet, de sokkal modernebb nála. Így született meg egy korszak ikonja, a Countach.

A Lamborghini újdonsága megtartotta a középre szerelt V12-es motor receptjét, de keresztben helyett hosszában építették be. A mérnökök feladata ezen kívül az volt, hogy a Countach még jobb teljesítményt nyújtson, kedvezőbb aerodinamika mellett.

Az ék alakú karosszéria vonalvezetése a Bertone stúdiónál dolgozó Marcello Gandini mestermunkája,

és bár a prototípust az 1971-es genfi autószalonon leplezték le, az első példányokat csak három évvel később, 1974-ben kezdték kiszállítani.

Az első széria LP 400 néven került forgalomba, 3,9 literes V12-es motorral, 375 lóerős teljesítménnyel.

Négy évvel később érkezett az LP 400 S, ugyanazzal a motorral, szerényebb teljesítménnyel, de agresszívebb karosszériával, a közúti autóra addig valaha szerelt legszélesebb, 345 milliméteres hátsó abroncsokkal. 1982-ben jelent meg az LP 5000 S, újabb előrelépést jelentve az immár 4,8 literes V12-esével.

A fantasztikus hangulatú képeken látható példány 1984 júliusában készült el, természetesen

fehér színben, fehér belsővel, mint ahogyan egy Countach-t az álmaidban elképzelsz.

Az autó eddigi élete során több időt töltött egy-egy tulajdonosnál, de egyikük sem használtak sokat. A fotózás idején még csak 5495 kilométert mutatott a számlálója, és ezt a csekély futásteljesítményt tükrözi a karosszéria és az utastér általánosan jó állapota is.

A Countach a svájci Lausanne-ban működő kereskedőtől került az első tulajdonosához, aki egészen 2002-ig megtartotta, majd négy évvel később került a harmadik, jelenlegi tulajához. Az autót gyűjteményben tartották, csak ritkán vették elő, ezért idén, amikor eladósorba került, a DK Engineering London melletti műhelyében

alaposan átnézték és felújították, hogy a 12 hengeres motorja ismét úgy szóljon, mint új korában.

Sokak szerint az LP 5000 S számít a Countach legjobb változatának, és ez a csupa fehér példány éppen olyan elképesztően néz ki, mint amikor újonnan elkészült 1984-ben. A mesés Lamborghini augusztusban kerül az RM Sotheby’s aukciójára, ahol 7-900 ezer dollárt, azaz 280-350 millió forintnak megfelelő összeget várnak érte, és

aki megteheti, miért nézegetné a poszteren a falon, ha egyszer a garázsába is állíthatja ezt az álomautót?

Ez is érdekelhet:

Legendás őseivel kanyarog az új Countach ezeken a képeken

Az ikonikus Countach három szériáját mutatjuk lenyűgöző képeken.

Gyönyörű lett a feltámasztott Lamborghini Countach

Újra megalkották az 50 éve bemutatott prototípust.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Koktélozás feszengés nélkül: ilyen Budapest legújabb komfort bárja

Ünnepi útmutató férfiaknak, akik olyan ajándékot akarnak adni, ami valóban megérinti a szívet

A Player kérdése: Te szoktál magadnak ajándékot venni karácsonykor?
34% Igen, persze, szerintem teljesen normális.
66% Nekem ez fura, nem, nem szoktam.
Öt pikáns ajándékötlet a barátnődnek, ha idén kicsit felforrósítanád a karácsonyt
Hirdetés