Futurisztikus stílusával és jellegzetes ékformájával a Countach egy korszak ikonja, és most egy kivételes állapotban készült példányt mutatunk a hozzá illő hangulatú képeken.
Ferruccio Lamborghini mindent megtett, hogy lépést tartson a riválisokkal, főleg azzal, amelyik a szomszédos Modenából származott, és az ágaskodó paripás emblémát viselte. A Ferrari nagyot dobott a Daytona néven ismertté vált 365 GTB/4-essel, ezért a Lamborghininek is sürgősen szüksége volt egy új csúcsmodellre, amely a Miura örökébe léphet, de sokkal modernebb nála. Így született meg egy korszak ikonja, a Countach.
A Lamborghini újdonsága megtartotta a középre szerelt V12-es motor receptjét, de keresztben helyett hosszában építették be. A mérnökök feladata ezen kívül az volt, hogy a Countach még jobb teljesítményt nyújtson, kedvezőbb aerodinamika mellett.
Az ék alakú karosszéria vonalvezetése a Bertone stúdiónál dolgozó Marcello Gandini mestermunkája,
és bár a prototípust az 1971-es genfi autószalonon leplezték le, az első példányokat csak három évvel később, 1974-ben kezdték kiszállítani.
Az első széria LP 400 néven került forgalomba, 3,9 literes V12-es motorral, 375 lóerős teljesítménnyel.
Négy évvel később érkezett az LP 400 S, ugyanazzal a motorral, szerényebb teljesítménnyel, de agresszívebb karosszériával, a közúti autóra addig valaha szerelt legszélesebb, 345 milliméteres hátsó abroncsokkal. 1982-ben jelent meg az LP 5000 S, újabb előrelépést jelentve az immár 4,8 literes V12-esével.
A fantasztikus hangulatú képeken látható példány 1984 júliusában készült el, természetesen
fehér színben, fehér belsővel, mint ahogyan egy Countach-t az álmaidban elképzelsz.
Az autó eddigi élete során több időt töltött egy-egy tulajdonosnál, de egyikük sem használtak sokat. A fotózás idején még csak 5495 kilométert mutatott a számlálója, és ezt a csekély futásteljesítményt tükrözi a karosszéria és az utastér általánosan jó állapota is.
A Countach a svájci Lausanne-ban működő kereskedőtől került az első tulajdonosához, aki egészen 2002-ig megtartotta, majd négy évvel később került a harmadik, jelenlegi tulajához. Az autót gyűjteményben tartották, csak ritkán vették elő, ezért idén, amikor eladósorba került, a DK Engineering London melletti műhelyében
alaposan átnézték és felújították, hogy a 12 hengeres motorja ismét úgy szóljon, mint új korában.
Sokak szerint az LP 5000 S számít a Countach legjobb változatának, és ez a csupa fehér példány éppen olyan elképesztően néz ki, mint amikor újonnan elkészült 1984-ben. A mesés Lamborghini augusztusban kerül az RM Sotheby’s aukciójára, ahol 7-900 ezer dollárt, azaz 280-350 millió forintnak megfelelő összeget várnak érte, és
aki megteheti, miért nézegetné a poszteren a falon, ha egyszer a garázsába is állíthatja ezt az álomautót?
Ez is érdekelhet: