A francia gyártó szeretné átvenni a Pirelli helyét, és megtette az ehhez szükséges lépéseket.

Szerda volt a határideje annak, hogy jelentkezzenek abroncsgyártók a kizárólagos beszállító címre 2017-től. Jelenleg a Pirelli uralja az ipart, de az ő szerződésük 2017-ben lejár, viszont a sportágban 2019-ig él az egybeszállítós állapot. Sokak szerint nincs nagy esély arra, hogy ki lehessen iktatni az olaszokat, hiszen azok máris csomó változtatást és javítást ígértek. Paul Couasnon, a Michelin Motorsport igazgatója szerint azonban megér egy próbát a dolog.

„Akár ki leszünk választva, akár nem, mi megpróbáltuk. A csapatok számára is egy lehetőséget kínálunk, hogy egy olyan gumin fussanak, amiket ők is fejleszthetnek és a maximumig ki tudják használni.”

A pilóták sokat panaszkodtak a Pirelli-abroncsokra, mivel azok sokat kibírnak, és az egész sportág jelenleg a takarékosságról szól, mind az abroncsok, mind az üzemanyag tekintetében.  A Michelin 2006-ban lépett ki az F1-ből, miután az Amerikai Nagydíjon a Michelin-kerekeken futó autók nem indulhattak biztonsági okokból. A Pirelli 2011 óta kizárólagos beszállító, miután a Bridgestone is kiszállni kényszerült. Couasnon azt is hozzátette, hogy a Michelin sokkal jobban élvezte a versenyt, de elismeri, hogy a jelenlegi szabályok miatt a kizárólagosság most a fontosabb.

„A Le Mans-ban amikor nem cserélhetsz kereket és tankolhatsz egy kiállás alatt, akkor olyan gumikra van szükség, amik nagyon sokáig elmennek. A Forma–1-ben is vannak bizonyos szabályok, amiknek meg kell felelni. Ha van riválisod, akkor az ő fejlesztései motiválnak téged a lépésre, ha nincsenek, akkor a csapatok igénye szerint tudod alakítani a gumikat.”

A sportág vezetője, Bernie Ecclestone azonban nyíltan kifejtette, hogy nem örül a franciáknak:

„A Michelin csupán annyit csinálna, hogy csinálna egy kőkemény abroncsot, amit felraksz januárban, és lecseréled decemberben, és így elkerülhetik a kritikákat.”

Hétvégén már az Osztrák Nagydíjra figyelhetünk, amit biztosan te is nézni is fogsz. De fogadsz is rá?

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Hóban, sötétben, az autópálya leállósávjában szerelte fel a téli gumikat egy nem okos autós

További cikkeink a témában
Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!
Hirdetés