A francia gyártó szeretné átvenni a Pirelli helyét, és megtette az ehhez szükséges lépéseket.
Szerda volt a határideje annak, hogy jelentkezzenek abroncsgyártók a kizárólagos beszállító címre 2017-től. Jelenleg a Pirelli uralja az ipart, de az ő szerződésük 2017-ben lejár, viszont a sportágban 2019-ig él az egybeszállítós állapot. Sokak szerint nincs nagy esély arra, hogy ki lehessen iktatni az olaszokat, hiszen azok máris csomó változtatást és javítást ígértek. Paul Couasnon, a Michelin Motorsport igazgatója szerint azonban megér egy próbát a dolog.
„Akár ki leszünk választva, akár nem, mi megpróbáltuk. A csapatok számára is egy lehetőséget kínálunk, hogy egy olyan gumin fussanak, amiket ők is fejleszthetnek és a maximumig ki tudják használni.”
A pilóták sokat panaszkodtak a Pirelli-abroncsokra, mivel azok sokat kibírnak, és az egész sportág jelenleg a takarékosságról szól, mind az abroncsok, mind az üzemanyag tekintetében. A Michelin 2006-ban lépett ki az F1-ből, miután az Amerikai Nagydíjon a Michelin-kerekeken futó autók nem indulhattak biztonsági okokból. A Pirelli 2011 óta kizárólagos beszállító, miután a Bridgestone is kiszállni kényszerült. Couasnon azt is hozzátette, hogy a Michelin sokkal jobban élvezte a versenyt, de elismeri, hogy a jelenlegi szabályok miatt a kizárólagosság most a fontosabb.
„A Le Mans-ban amikor nem cserélhetsz kereket és tankolhatsz egy kiállás alatt, akkor olyan gumikra van szükség, amik nagyon sokáig elmennek. A Forma–1-ben is vannak bizonyos szabályok, amiknek meg kell felelni. Ha van riválisod, akkor az ő fejlesztései motiválnak téged a lépésre, ha nincsenek, akkor a csapatok igénye szerint tudod alakítani a gumikat.”
A sportág vezetője, Bernie Ecclestone azonban nyíltan kifejtette, hogy nem örül a franciáknak:
„A Michelin csupán annyit csinálna, hogy csinálna egy kőkemény abroncsot, amit felraksz januárban, és lecseréled decemberben, és így elkerülhetik a kritikákat.”
Hétvégén már az Osztrák Nagydíjra figyelhetünk, amit biztosan te is nézni is fogsz. De fogadsz is rá?