Genfben mutatta meg a Renault a régóta tervezett új sportkocsiját, amivel visszatér a legendás Alpine márka. A neves elődöt idéző formájú A110 középmotoros és hátsókerék-hajtású, amivel az Alfa Romeo 4C és a Porsche Cayman ellenfele lehet belőle.

Sportautóból széles a választék, de kompakt méretű, mégis az igazi recept szerint középmotoros és hátsókerék-hajtású gépet nem sokat fogsz találni. A csodálatos Alfa Romeo 4C és a tökéletes Porsche Cayman legújabb ellenfele a franciáktól érkezik, akik mindent beleadtak az Alpine márka feltámasztásába. Nem egyszerűen egy retró formájú sportkupéval jöttek ki, hanem egy olyan modellel, ami képességeivel is felveheti a versenyt a fent nevezett konkurensekkel.

Mire képes az Alpine?

Az új A110 felépítése tökéletes: a motorját a hátsó kerekek elé szerelték be, és a hátsó kerekeket hajtja. A vadonatúj Megane RS-be is kerülő 1,8 literes, négyhengeres, turbós benzinmotor 252 lóerős teljesítményre és 320 Nm nyomatékra képes, ami bőségesen elégnek hangzik ahhoz képest, hogy a 4,2 méternél is rövidebb sportautó mindössze 1080 kilogrammot nyom. Az eredmény 4,5 másodperces gyorsulás százra és 250 km/órás végsebesség.

Milyen vezetni?

Széria a duplakuplungos váltó, amit nem érdemes bánni, hiszen az előremenetet az ülések közti gombokkal választhatod ki, mint a Ferrarikban, utána pedig a kormánykerék mögötti fülekkel is kapcsolgathatsz. Színes képernyő mutatja a számlapokat, és érintőképernyő került a középkonzolra is, egyébként a szénszálas anyagokkal, alumíniummal és nappabőrrel borított belső meggyőzően igényes lett. Fuchs felnik, Brembo fékek és Sabelt ülések teszik teljessé a képet.

Hogyan juthatok hozzá?

A tavaszi genfi premiert követően még kellett egy kis idő a gyártás beindításához, de most már készül az új Alpine A110 ugyanabban a diéppe-i gyárban, ahonnan 1969-től kezdve a neves elődök is kigördültek. A gazdagon felszerelt Premiére Edition kivitellel indul a forgalmazás, ebből 1955 példány készül annak emlékére, hogy abban az évben alapították a márkát. Az új A110 bevezető ára 58 500 euró, azaz 18,4 millió forint, és lehet, hogy idővel hozzánk is jut belőle.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Hóban, sötétben, az autópálya leállósávjában szerelte fel a téli gumikat egy nem okos autós

További cikkeink a témában
Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!
Hirdetés