Genfben az autószalonon kívül is volt újdonság, az Audi például a standján csak letakarva mutatta meg az új elektromos szabadidő-autóját, de a svájci város utcáin már alig álcázott példányokba lehetett botlani. A Tesla, a Mercedes és a Jaguar kihívója lesz az új e-tron.

Nem akar kimaradni az Audi sem az elektromos autózásból, és ahogyan a Jaguar I-Pace és a Mercedes-Benz EQC, úgy a négykarikás márka is szabadidő-autóval kezdi a prémiumpiac meghódítását, ahol eddig csak a Tesla Model X volt jelen. Az egyelőre e-tron néven emlegetett prototípusnak a bemutatója sem volt mindennapi, ugyanis a genfi autószalonon nem, csak azon kívül lehetett találkozni vele.

Mi is láttuk egy pillanatra az utcán, amikor éppen a zsúfolt buszon kapaszkodtunk a kiállításnak otthont adó Palexpo felé. De a szalonon már csak egy lepellel borítva tudtuk megnézni azt az autót, amitől az Audinál nagyon sokat várnak a következő években. A németek ugyanis úgy döntöttek, hogy inkább a genfi utca népének mutatják meg a prototípust egy olyan divatos mintával álcázva, amivel akár árulhatnák is.

Mint a konkurensek, úgy az Audi is egy crossovert épít, aminek a formája most már nem titok. Az e-tron a képek szerint valamivel nyúlánkabb, szélesebb és laposabb, mint a márka jelenlegi szabadidő-autói, például a hasonló méretű Q5 és Q7. A hangsúlyos hűtőmaszkon kívül pedig ezen is megvan hátul a teljes szélességű lámpacsík, ami az új A7-et és A8-at olyan izgalmassá teszi, vélhetően ugyanazt a fényjátékot is tudja majd.

Egyelőre nem tudni sokat a technikáról, csak annyit árult el az Audi, hogy az e-tron kényelmesen tágas lesz öt személynek és a csomagjaiknak, az elektromotorok mind a négy kereket hajtják, hiszen a quattro felirat ezen is rajta lesz, és akár 150 kilowattos gyorstöltővel is lehet tölteni, amivel 30 perc után akár újabb hosszabb útra is indulhatunk. A teljesítményét és a végleges nevét még nem tudni, de még idén, 2018 végén megtartják a hivatalos premiert.

Jelenleg a prototípusokat nyúzzák a világ változatos tájain, a 250 autót a svédországi hidegben, az afrikai hőségben, a Nürburgringen, a kínai dugókban és az amerikai autósztrádákon próbálgatják, mínusz 20 és plusz 50 Celsius fok között, ami egy elektromos autónál extra kihívás. 2020-ra pedig már három villanyautója lesz az Audinak, ezen kívül egy négyajtós Gran Turismo és egy kompakt modell, úgyhogy hamarosan komoly szereplői lesznek az elektromos autók piacának.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Hóban, sötétben, az autópálya leállósávjában szerelte fel a téli gumikat egy nem okos autós

További cikkeink a témában
Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!
Hirdetés