Genfben az autószalonon kívül is volt újdonság, az Audi például a standján csak letakarva mutatta meg az új elektromos szabadidő-autóját, de a svájci város utcáin már alig álcázott példányokba lehetett botlani. A Tesla, a Mercedes és a Jaguar kihívója lesz az új e-tron.
Nem akar kimaradni az Audi sem az elektromos autózásból, és ahogyan a Jaguar I-Pace és a Mercedes-Benz EQC, úgy a négykarikás márka is szabadidő-autóval kezdi a prémiumpiac meghódítását, ahol eddig csak a Tesla Model X volt jelen. Az egyelőre e-tron néven emlegetett prototípusnak a bemutatója sem volt mindennapi, ugyanis a genfi autószalonon nem, csak azon kívül lehetett találkozni vele.
Mi is láttuk egy pillanatra az utcán, amikor éppen a zsúfolt buszon kapaszkodtunk a kiállításnak otthont adó Palexpo felé. De a szalonon már csak egy lepellel borítva tudtuk megnézni azt az autót, amitől az Audinál nagyon sokat várnak a következő években. A németek ugyanis úgy döntöttek, hogy inkább a genfi utca népének mutatják meg a prototípust egy olyan divatos mintával álcázva, amivel akár árulhatnák is.
Mint a konkurensek, úgy az Audi is egy crossovert épít, aminek a formája most már nem titok. Az e-tron a képek szerint valamivel nyúlánkabb, szélesebb és laposabb, mint a márka jelenlegi szabadidő-autói, például a hasonló méretű Q5 és Q7. A hangsúlyos hűtőmaszkon kívül pedig ezen is megvan hátul a teljes szélességű lámpacsík, ami az új A7-et és A8-at olyan izgalmassá teszi, vélhetően ugyanazt a fényjátékot is tudja majd.
Egyelőre nem tudni sokat a technikáról, csak annyit árult el az Audi, hogy az e-tron kényelmesen tágas lesz öt személynek és a csomagjaiknak, az elektromotorok mind a négy kereket hajtják, hiszen a quattro felirat ezen is rajta lesz, és akár 150 kilowattos gyorstöltővel is lehet tölteni, amivel 30 perc után akár újabb hosszabb útra is indulhatunk. A teljesítményét és a végleges nevét még nem tudni, de még idén, 2018 végén megtartják a hivatalos premiert.
Jelenleg a prototípusokat nyúzzák a világ változatos tájain, a 250 autót a svédországi hidegben, az afrikai hőségben, a Nürburgringen, a kínai dugókban és az amerikai autósztrádákon próbálgatják, mínusz 20 és plusz 50 Celsius fok között, ami egy elektromos autónál extra kihívás. 2020-ra pedig már három villanyautója lesz az Audinak, ezen kívül egy négyajtós Gran Turismo és egy kompakt modell, úgyhogy hamarosan komoly szereplői lesznek az elektromos autók piacának.