A barcelonai teszthéten előjöttek a halo hibái, a pilóták nem annyira boldogok.
Az FIA kötelezővé tette a halo használatát az F1-es autókon (is), aminek már csak ötlete is sokaknál kiverte a biztosítékot. A mérnököket például rendesen megszívatta, és most, hogy zajlik a barcelonai teszthét, a pilóták is gyakorlatban szembesülnek a hátrányaival (reméljük, előnyeivel nem fognak), amitől nem annyira boldogok:
Pierre Gasly (Toro Rosso):
„Nekem nem tetszik, kész szenvedés tőle a ki- és a beszállás. (...) Már az első napon csupa lyuk az overallom háta, mert nagyon hátra kell dőlni a beszálláshoz. Elég fura. A glórián lévő kis légterelők miatt pedig kapaszkodni sem lehet bele, megfogni sem lehet rendesen. Jó fura.”
Ez szívás, mert... a tűzálló védőruha sérülése elég komoly problémát jelenthet egy esetleg balesetnél.
Kevin Magnussen (Haas):
„A glória terebélyes és rondán néz ki. Megnehezíti a kormány le- és felhelyezését, és akadályoz a kilátásban. (...) A kanyarokban még elmegy, mert jobbra, balra ki tud nézni mellette az ember, de a tempós irányváltásoknál, például egy sikánban kitakarja a kilátást.”
Ez szívás, mert... nem annyira jó, ha a pilóták nem látnak rendesen a pályán.
Carlos Sainz (Renault):
„A glória miatt az esőcseppek nem érték el a sisakrostélyt, így csak a kezeimen és az autó viselkedésén lehetett érezni, hogy valóban vizes a pálya.”
Ez szívás, mert... a versenyzőnek nehezebb felmérniük, hogy autózhatnak-e határon, vagy sem.
Sebastian Vettel (Ferrari):
„Engem inkább az zavar, hogy a fülkében ülve olyan érzésem van, mintha egy tető lenne a fejem fölött.”
A pilóták többsége viszont úgy van vele, hogy hamar meg lehet szokni a szerkezetet, és két kör után már nem annyira zavarja őket a kilátásban.
De valószínűleg...
(Fotó: Getty Images)