A Player a legjobb barátod. Most egy kicsit olyan barátod, akit utálsz, mert arról fog mesélni neked, hogy milyen az új 7-es BMW-t vezetni. Ne haragudj, de nem fogjuk azt mondani, hogy rossz, csak azért, hogy jobban szeress minket.

Ha a Tesla-híreket bújtad mostanában, akkor ki fogsz ábrándulni az új 7-esből: ezt az autót még mindig neked kell vezetned. De ugye nem akkora probléma ez? Mert ha azt akarnád, hogy valaki helyetted nyomja, míg te a mobilt lapozgatva tolod az utat München felé, miért nem mész inkább repülővel? A BMW továbbra is azoknak gyárt autót, akik szeretnek vezetni. Persze megtesznek mindent annak érdekében, hogy az 5,2 méteres luxuslimuzin vezetése maga legyen a megtestesült tökély és nyugalom.

Ha agylobot kaptál az összes kollégától, nyugodtan aktiváld a távolságtartó tempomatot és a sávtartót, mely a kameraképek és a különféle radarok segítségével követni fogja az előtted levőt (ha van), és finom kormánymozdulatokkal felvéve az enyhe kanyaríveket a sáv közepén tartja az autódat. Eközben figyeli a navigációt és a dugójelzéseket, hogy a forgalom ritmusához és a domborzati viszonyokhoz igazodva hozza ki a legjobb fogyasztást, ha Eco Pro módban autózol.

Amikor azt hallod, hogy alapmotor, valahol feldereng a fejedben egy egyliteres Suzuki képe. A 7-es BMW háromliteres dízel alapmotorja 265 lóerős, és 620 Nm-es nyomatékot tol a feneked alá. Persze az ára is tetemes, közel 28 millió forint összkerékhajtással, nélküle 26,6. De a tűzijáték, amit ezért a pénzért kapsz, egészen elképesztő. Hogy vezetsz vagy hátul ülsz, majdnem mindegy, élvezni fogsz minden másodpercet, amit az autóban töltesz. Ha lehet, a bal egyet válaszd. Az adaptív légrugózást természetesen felár nélkül kapod, ennek köszönhetően fogod azt érezni, hogy a kéttonnás vas nem változik veszélyes fegyverré a kezedben. Még akkor sem, ha a néma csend miatt nem érzékeled a külső körülményeket, és kedvenc kanyarjaidat 30-40 km/órával gyorsabban veszed be. Gyorsulási versenyre elvből ne indulj 7-essel, de jó ha tudod, ott sem vallanál szégyent: 5,8 másodperc alatt százon van.

A legtöbb hightech fícsör, amit ma autóból a BMW ki tud hozni, az benne van a 7-esben. Igen, jól sejted, lesz belőle plug-in hibrid is, kétliteres benzinmotorral. De ne szaladjunk el. Rögtön kezdjük a kulccsal, ami formatervezési műremek és információs központ is egyben. Ülsz otthon a fotelban, és meg tudod nézni a kulcs érintőképernyős kijelzőjén keresztül (!!!!), hogy mennyi van a tankban, bezártad-e az ajtót, és ha a nappali és a garázs nincs túl messze egymástól, még a klímát is tudod aktiválni, hogy ne kelljen a kellemetlen hőmérsékletű autóban megkezdeni az utat.

Na de, ha mégis elmulasztod, csak egy mozdulat, és aktiválod a kormánykerékfűtést és a könyöklőfűtést (az ülésfűtéssel együtt), és teljes a nyugalom. Mondok még jobbat! Kezdd a reggelt egy kemény testedzéssel, bent az autóban. Az ülésmozgató motorok teszik a dolgukat, a felfúvódó-kiengedő üléspárnák átmozgatják a teljes testedet.

Azt hitted, ennyi volt? Dehogy. Olyan is lehet, hogy a hátsó ülésre szorulsz, vagy ne adj isten olyanokat viszel, akik fontosak neked és fontos az ő kényelmük is. Az már magától értetődik egy ilyen luxuslimuzinban, hogy az ülések hátul is elektromosak és fűthetőek, de az nem teljesen egyértelmű, hogy beépített tablet is van a könyöklőben, amiről az összes ülés (kivéve a vezetőjét), a napfényroló, a belső hangulatfény, és tucatnyi más okosság állítható. A tablet olyanokat is tud, mint egy hagyományos tablet (mert ez egy hagyományos tablet, amit a Samsung gyárt a BMW-nek). Vagyis internetbrózer és alkalmazás-áruház is van rajta. Az androidos telódat is tudod vele párosítani, és most jön a legjobb dolog: ezen keresztül működik a screenmirroring, amit látsz a telefonon, azt a vezető központi kijelzőjére és rá tudod tenni (de csak álló helyzetben). Felejtsd el a navit haver, inkább nézd meg a képet, amit találtam a Playeren!

És még mindig nincs vége. A BMW eddig azt mondta, hogy az érintőképernyő használata nem kellően vezetőbarát, helyette találták ki az iDrive-ot. Az új 7-es központi kijelzője már érintőképernyős, de mivel ezt egy Golf is tudja, kitaláltak valami sokkal extrémebb szolgáltatást mellé. Az új megoldás neve: gesture control, gesztusvezérlés. Ujjkörzéssel lehet hangerőt fel-le állítani, két ujjal integetve a kamera képét forgatni, telefont felvenni-letenni, vagy zeneszámok között léptetni, ahogy azt már szemléltettük egy videón.

Ugye ez mennyivel jobb, mintha az autó helyetted vezetne?

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Futurisztikus óriás SUV az elektromos Hyundai Ioniq 9

További cikkeink a témában
Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!
Hirdetés