A Player a legjobb barátod. Most egy kicsit olyan barátod, akit utálsz, mert arról fog mesélni neked, hogy milyen az új 7-es BMW-t vezetni. Ne haragudj, de nem fogjuk azt mondani, hogy rossz, csak azért, hogy jobban szeress minket.
Ha a Tesla-híreket bújtad mostanában, akkor ki fogsz ábrándulni az új 7-esből: ezt az autót még mindig neked kell vezetned. De ugye nem akkora probléma ez? Mert ha azt akarnád, hogy valaki helyetted nyomja, míg te a mobilt lapozgatva tolod az utat München felé, miért nem mész inkább repülővel? A BMW továbbra is azoknak gyárt autót, akik szeretnek vezetni. Persze megtesznek mindent annak érdekében, hogy az 5,2 méteres luxuslimuzin vezetése maga legyen a megtestesült tökély és nyugalom.
Ha agylobot kaptál az összes kollégától, nyugodtan aktiváld a távolságtartó tempomatot és a sávtartót, mely a kameraképek és a különféle radarok segítségével követni fogja az előtted levőt (ha van), és finom kormánymozdulatokkal felvéve az enyhe kanyaríveket a sáv közepén tartja az autódat. Eközben figyeli a navigációt és a dugójelzéseket, hogy a forgalom ritmusához és a domborzati viszonyokhoz igazodva hozza ki a legjobb fogyasztást, ha Eco Pro módban autózol.
Amikor azt hallod, hogy alapmotor, valahol feldereng a fejedben egy egyliteres Suzuki képe. A 7-es BMW háromliteres dízel alapmotorja 265 lóerős, és 620 Nm-es nyomatékot tol a feneked alá. Persze az ára is tetemes, közel 28 millió forint összkerékhajtással, nélküle 26,6. De a tűzijáték, amit ezért a pénzért kapsz, egészen elképesztő. Hogy vezetsz vagy hátul ülsz, majdnem mindegy, élvezni fogsz minden másodpercet, amit az autóban töltesz. Ha lehet, a bal egyet válaszd. Az adaptív légrugózást természetesen felár nélkül kapod, ennek köszönhetően fogod azt érezni, hogy a kéttonnás vas nem változik veszélyes fegyverré a kezedben. Még akkor sem, ha a néma csend miatt nem érzékeled a külső körülményeket, és kedvenc kanyarjaidat 30-40 km/órával gyorsabban veszed be. Gyorsulási versenyre elvből ne indulj 7-essel, de jó ha tudod, ott sem vallanál szégyent: 5,8 másodperc alatt százon van.
A legtöbb hightech fícsör, amit ma autóból a BMW ki tud hozni, az benne van a 7-esben. Igen, jól sejted, lesz belőle plug-in hibrid is, kétliteres benzinmotorral. De ne szaladjunk el. Rögtön kezdjük a kulccsal, ami formatervezési műremek és információs központ is egyben. Ülsz otthon a fotelban, és meg tudod nézni a kulcs érintőképernyős kijelzőjén keresztül (!!!!), hogy mennyi van a tankban, bezártad-e az ajtót, és ha a nappali és a garázs nincs túl messze egymástól, még a klímát is tudod aktiválni, hogy ne kelljen a kellemetlen hőmérsékletű autóban megkezdeni az utat.
Na de, ha mégis elmulasztod, csak egy mozdulat, és aktiválod a kormánykerékfűtést és a könyöklőfűtést (az ülésfűtéssel együtt), és teljes a nyugalom. Mondok még jobbat! Kezdd a reggelt egy kemény testedzéssel, bent az autóban. Az ülésmozgató motorok teszik a dolgukat, a felfúvódó-kiengedő üléspárnák átmozgatják a teljes testedet.
Azt hitted, ennyi volt? Dehogy. Olyan is lehet, hogy a hátsó ülésre szorulsz, vagy ne adj isten olyanokat viszel, akik fontosak neked és fontos az ő kényelmük is. Az már magától értetődik egy ilyen luxuslimuzinban, hogy az ülések hátul is elektromosak és fűthetőek, de az nem teljesen egyértelmű, hogy beépített tablet is van a könyöklőben, amiről az összes ülés (kivéve a vezetőjét), a napfényroló, a belső hangulatfény, és tucatnyi más okosság állítható. A tablet olyanokat is tud, mint egy hagyományos tablet (mert ez egy hagyományos tablet, amit a Samsung gyárt a BMW-nek). Vagyis internetbrózer és alkalmazás-áruház is van rajta. Az androidos telódat is tudod vele párosítani, és most jön a legjobb dolog: ezen keresztül működik a screenmirroring, amit látsz a telefonon, azt a vezető központi kijelzőjére és rá tudod tenni (de csak álló helyzetben). Felejtsd el a navit haver, inkább nézd meg a képet, amit találtam a Playeren!
És még mindig nincs vége. A BMW eddig azt mondta, hogy az érintőképernyő használata nem kellően vezetőbarát, helyette találták ki az iDrive-ot. Az új 7-es központi kijelzője már érintőképernyős, de mivel ezt egy Golf is tudja, kitaláltak valami sokkal extrémebb szolgáltatást mellé. Az új megoldás neve: gesture control, gesztusvezérlés. Ujjkörzéssel lehet hangerőt fel-le állítani, két ujjal integetve a kamera képét forgatni, telefont felvenni-letenni, vagy zeneszámok között léptetni, ahogy azt már szemléltettük egy videón.
Ugye ez mennyivel jobb, mintha az autó helyetted vezetne?