A színre fújt hűtőmaszkja árulja el, hogy nem mindennapi 190E-ről van szó. A Brabus által tuningolt Mercedest a nyolcvanas évekbeli eredeti koncepció alapján építették meg, klíma nélkül, két üléssel, bukócsővel, 290 lóerősre izmosított hathengeressel.

A nyolcvanas években, amikor a BMW és a Mercedes-Benz a középkategóriában is megpróbálta felülmúlni a másikat, az E30-as 3-as sorozat és a Baby Benz 190E nemcsak a versenypályákon, hanem a kereskedésekben is rivalizált egymással. Mi pedig ennek köszönhetünk olyan legendákat, mint a legelső M3, vagy éppen a Cosworth motorjával szerelt 190E Evo.

A küzdelemből a Brabus is kivette a részét, az 1977-ben alapított tuningcég 1988-ban készült el a 190E-ből épített 3.6S Lightweight prototípusával, aminél mindent a súlycsökkentésnek rendeltek alá. A motor hengerűrtartalmát 3,6 literesre növelték, ugyanakkor kiszerelték a hátsó üléseket, a klímaberendezést és a hangszigetelés jelentős részét, majd bukócsövet és Recaro kagylóüléseket építettek a helyére.

Az elkészült prototípus lenyűgözte a vevőket, de azt kérték, hogy a végleges változatban mégiscsak legyen hátsó ülés és klímaberendezés. A 3.6-24 néven piacra került Brabus 190E ezzel éppen a súlycsökkentésnek intett búcsút, de egyetlen egy példány később mégis elkészült az eredeti recept alapján. Sven Gramm, a Brabus PR igazgatója 2008-ban arra kérte a céget, hogy építsék meg neki a Lightweight modellt, amihez előkeresték a korabeli dokumentációkat.

Az alany egy 1989-ben gyártott, megkímélt 190E 2.6E lett, és mindent, amit csak lehetett, eredeti alkatrészekkel építettek át rajta. A felépítése a versenyautókat idézi, de közúton is használható az autó, aminek 3,6 literesre növelt motorja 290 lóerőre és 365 Nm nyomatékra képes. A váltója ötfokozatú kézi, ezzel 6,3 másodperc alatt gyorsul százra, és 254 km/óra a végsebessége. Rögtön felismered, mert a lenyűgöző vörös színű autón még a hűtőmaszk keretét is lefényezték.

Az építése tíz hónapot vett igénybe, majd 2016-ban Sven túladott az autón, most pedig a második tulajdonosától került a Fast Cars kínálatába, ahol 132 ezer fontot, azaz 48 millió forintnak megfelelő összeget kérnek érte.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Hóban, sötétben, az autópálya leállósávjában szerelte fel a téli gumikat egy nem okos autós

További cikkeink a témában
Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!
Hirdetés