Debrecenben nyílt meg az első magyarországi Cupra Garage, a VW-csoport fiatal sportmárkájának új filozófia szerint kialakított bemutató- és átadóterme.
Nincs chip, nincs kábelköteg, akár egy évet vagy még többet is kell várni a népszerű új kocsikra, amiknek még a majdani átvételi árát sem mindig tudja garantálni az importőr – nem egyszerű most az autókereskedők élete. Mégis akad köztük, aki ezekben a nehéz időkben is fejleszt, beruház, bővít, mert tudja, hogy amikor elvonulnak a viharfelhők az autópiac fölül, nagyot nyerhet, aki előre menekült a válság idején.
A VW-márkák értékesítésével foglalkozó Debrecen Autóház tulajdonosa, Nagy Attila is így gondolkodott. Úgy döntött, hogy hét év Seat-ínség után visszahozza a spanyol márkát az ország második legnagyobb városába, és elhozza mellé a 2018-ban a Seatból kivált és önálló branddé vált Cuprát is a debrecenieknek.
A Cupra Garage egyszerű, tiszta formájú modern épülete a külső Böszörményi úton, a 35-ös út városból kivezető szakaszán található. A tágas, világos csarnokba belépve balra találjuk a Seatokat, jobbra a Cuprákat, köztük pedig egy nappali-hangulatú tárgyalót, ahol ügyfél és értékesítő elbeszélgethet a kiszemelt autó képességeiről.
A félhektáros telket a sportos utcai autók stílusához illő módon gyönyörű, sima, friss fekete aszfalttal burkolták, a szalon előtt parkoló új autók fölé pedig 16 millió forintos jégkár-védő hálót húztak.
Természetesen a plug-in hibrid és elektromos modelleket is kínáló márkák kereskedése nem lehet meg legalább egy AC és egy DC töltőoszlop nélkül – pontosabban egyelőre még meglehet, mert a villanyautó-töltő berendezés szállítása kicsit késik, de az bekötést és a hozzá tartozó parkolót már kialakították, hamarosan az oszlop is a helyére kerül.
Magyarországon jelenleg 12 Seat-szalon működik, ezek felében lehet Cuprákat is nézegetni. A Cupra 2021-ben 79 000 autót készített, idén minden nehézség dacára is ennek duplája a terv. A hazai értékesítési tapasztalatok szerint a Cupra nem elsősorban a Seattól húz át valami sportosabbra, izgalmasabbra vágyó vásárlókat: alig tíz százalék az anyamárkától érkező vevők aránya. A többiek már sport-prémium márkákat is nézegetve döntenek úgy végül, hogy a Cupra az, aminek formavilága, technikája, hangulata a legjobban bejön nekik.
A Cupra intenzív választékbővítéssel válaszol a növekvő érdeklődésre: a következő két évben a jelenlegi választékból négy modell megújul, a közeljövőben három új modell is érkezik; legelőször a Terramar, amely a hazai szívnek különösen kedves Cupra lesz, hiszen a győri Audi-gyárban készül majd. 2025-ig összesen hét megújult vagy új modellje lesz a Cuprának, köztük három tisztán elektromos autó.
Egyelőre ennyit láttunk az új Cupra modellekből: