Állítólag olyan gyorsan mondunk véleményt egy autóról, mint egy átlagos Facebook-bejegyzésről. Hét másodperc alatt dől el a fejekben, hogy egy autó bejön vagy sem. A Cupra a jövő autóit úgy tervezte meg, hogy az első pillanatban beleszeress.
Három autót mutatott be a Cupra, amik sajnos csak a távoli jövőben, 2024-ben és 2025-ben lesznek elérhetők. Egészen közelről csak az UrbanRebelt nézhettük meg, pedig a Tavascant és a Terramart is szívesen körbecsorgattuk volna nyállal. A Cupra nemcsak mondja, hanem tényleg érzi is, hogyan kell olyan autót tervezni, amit első pillantásra birtokolni, vezetni akarsz.
Ha nem lenne ismerős, segítünk kicsit eligazodni. A Cupra nem a Seat almárkája – bár nem tudja letagadni, hogy abból nőtt ki. 2018-ban a Volkswagen egy maroknyi csapattal, némi készpénzzel és rengeteg ambícióval új márka alapításába kezdett. A feladat egyszerű volt,
a fiatal autóvásárlókat kellett célba venni, akik a jövőt nem a Volkswagen-csoport meglévő márkáiban látják, hanem azon kívül.
Az eltelt négy év a Cupra-csapat tökösségét bizonyítja: a kezdetben Seat-modellek felpimpelésével induló márka ma jóval több autót ad el, mint az Alfa Romeo, és teljesen új vásárlóközönséget hozott a vállalatnak. A 2021-es mérleg 200 ezer autó és 2,2 milliárd euró bevétel, az idei terv pedig a számok duplázása. És közben az is kiderült, hogy a Cupra vásárlói leginkább a Seat-gyökerek nélküli Formentort kedvelik a legjobban, ergo a jövő modelljeit is úgy tervezik, hogy semmiben se kötődjenek egyetlen jelenlegi Seathoz sem.
A jelenlegi kínálatban lévő Leon és Formentor, valamint az elektromos Born is úgy frissül fel hamarosan, hogy már a Cupra új arculatát kapja.
A jövő Cupra modelljei is az elektromos átállás jegyében születnek
Spanyolország fontos bázisa lesz a Volkswagen csoportnak az elektromos átállásban. 10 milliárd eurós beruházással és 62 együttműködő vállalattal olyan gyártó- és tervezőbázist hoznak létre, ami a teljes VW-csoport jövőbeli fejlesztéseit ellátja majd. Itt fog készülni a Cupra UrbanRebel is, a márka négyméteres, városi használatú elektromos SUV-ja. Hatótávja 440 km-nek mondott, teljesítménye 226 lóerő, és 6,9 másodperc alatt gyorsul majd 100-ra. De hogy ezt pontosan le tudjuk mérni, arra még három évet várni kell, mert az autó csak 2025-ben lép piacra. Pedig közelről is megnézve egészen szériaközelinek tűnt, tűkön ülve várjuk az elkövetkező éveket, hogy tesztelhető példányokat kapjunk a kezeink közé – most még csak virtuális szemüvegen keresztül zajlott a csoportos teszt.
A valamivel közelebbi jövőben érkezik további két Cupra, a Tavascan és a Terramar.
Mindkét autó 2024-től lesz elérhető, az előbbi tisztán elektromos hajtással, az utóbbi hagyományos és plug-in hibrid motorokkal. Az elektromos Tavascantól várja a Cupra, hogy a meglévő piacok mellett új országokban is berobban majd, a célok között szerepel például Ausztrália.
A Terramar 4,5 méteres hosszával igazi jolly joker. Városban nem túl nagy, távolabbi utazásokhoz elég tágasnak tűnik. A plug-in hibrid rendszerét úgy tervezték, hogy a legjobb esetben akár 100 kilométert is meg tudjon tenni teljesen elektromos üzemben. A Terramar nem csak azért áll a három modell közül a legközelebb a szívünkhöz, mert a legideálisabb formát és méretet hozza, hanem azért is, mert a győri Audi-gyárban fog készülni.
Ez is érdekelhet: