A nemrég önálló márkává vált Cupra bemutatta a legújabb sorozatgyártású típusát, egy teljesen elektromos autót. A Born formája nem véletlenül emlékeztet a Volkswagen ID.3-ra: annak a testvérmodellje lesz.

Két éve még Seat-emblémával jelent meg az el-Born, a Volkswagen elektromos autójának, az ID.3-nak a spanyol testvére.

Seat-emblémával már látható a Volkswagen elektromos autója

2020-ban jön az i3 és a Leaf újabb ellenfele.

2020-ban Cupra néven is bemutatkozott a típus, akkor még egyelőre koncepcióként. Nem nagy meglepetés, hogy a nemrég önállóvá vált márka szinte változatlan formával leplezte le a sorozatgyártásba szánt változatot.

A felkapott barcelonai negyedről származó nevét egyszerűsítették, el-Born helyett Born lett belőle,

és az ismerős alakját megpróbálták minél inkább a spanyol sportmárka stílusára szabni. A tető, az ajtók és az ablakok változatlanul kerültek át az ID.3-ról, de a Formentor stílusát idéző fényszórókkal és hátsó lámpákkal mégis egyedi a Born külseje.

A berendezés is ismerős lehet az ID.3-ból, de a Cuprában egyedi kormánykereket találunk, amire a startgombot és az üzemmód-választó kapcsolót is tették,

ezen kívül 10-ről 12 colosra növelték a középső érintőképernyő méretét, és az infotainment rendszer is a Cupra sajátja. Az integrált fejtámaszos sportülések is egyediek a Bornban.

A műszaki tartalom szinte változatlanul került át az ID.3-ból.

A Born alapmodellje is 150 lóerős, hátsókerék-hajtású, a 45 kilowattórás akkumulátorával 8,9 másodperc alatt gyorsul százra és 340 kilométer a hatótávja. A különbséget a sportosabb kormányzás, a 15-20 mm-rel ültetett, feszesebb futómű és a 20 colos kerekekre tett szélesebb hátsó abroncsok jelentik.

A 204 lóerős modellhez már 58 kilowattórás akkumulátor jár, ezzel 7,3 másodpercre rövidül a gyorsulás ideje, és 420 kilométerre nő a hatótáv, valamint a 77 kilowattórás akkumulátor is elérhető, 540 kilométeres hatótávval. A Cupra újdonsága a

2022-től elérhető e-Boost funkció, amivel 231 lóerőre növelhető a teljesítmény, és ezzel 6,6 másodperc is elég lesz a százas tempóhoz.

A későbbiekben egy ennél is nagyobb teljesítményű változat érkezhet, ami még jobban megkülönböztetheti majd a Cupra Bornt a Volkswagen-testvérétől. A spanyol elektromos autót a márka barcelonai és martorelli központjában tervezték, de

a gyártása szeptembertől ugyanúgy a németországi Zwickauban folyik majd, mint az ID.3-é.

A Cupra kínálata a Leon ferdehátú és kombiváltozatából, a Formentorból és már az elektromos Bornból áll

Ez is érdekelhet:

Az első igazi Cupra – Formentor VZ 2.0 TSI-teszt

A Formentor már nem Seat, és tényleg alkalmas a márkaépítésre.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Csodás szupersportautó az Aston Martin Valhalla

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

Amikor a világ legnagyobb autóversenyzői a Népligetben nyomták

További cikkeink a témában