Megtetszett a Jaguarnak a crossover kategória, az F-Pace után itt a következő sportos szabadidő-autó, a tisztán elektromos hajtású I-Pace.
Nem is olyan régen még szentségtörés lett volna a terepjáró Jaguar, mostanra mégis megkaptuk, és az F-Pace sikeresebb, mint gondoltad volna. A britek pedig máris előálltak a következő crossoverrel, ami egyenesen a Teslát veszi célba, az I-Pace ugyanis tisztán elektromos hajtású. Most még csak a prototípusát leplezték le, de nem túlzás azt állítani, hogy hamarosan valami nagyon hasonlót küldenek szériagyártásba.
Az I-Pace egyszerűen fantasztikusan néz ki, amit éppen annak köszönhet, hogy elektromos. A tervezők ugyanis tiszta lappal indulhattak, és minden olyan kötelezettséget félretehettek, ami egy hagyományos autóból kihagyhatatlan. Nem volt szükség motortérre vagy üzemanyagtankra, az elektromotorok helytakarékosak, az akkumulátorcsomagot pedig a padlóba építették. A 4,68 méter hosszú és 1,89 méter széles I-Pace ezzel szokatlanul tágas lett. A tengelytávja csaknem három méter, a helykínálatát pedig még a nagyobb terepjárók is megirigyelhetnék. A csomagtartója 530 literes, és még az orrában is találtak helyet egy 28 literes rekesznek.
Belül láthatod mindazt, amit a Jaguar tervezői gondolnak a jövőről. Ez a jövő pedig nincs is olyan távol, hiszen ebben az autóban is 12 colos színes képernyő helyettesíti a műszereket, és a főbb információkat a színes head-up display a szélvédőre is kivetíti. 12 colos a központi érintőképernyő is, és hogy a virtuális gombok ne vegyék el a helyet a térkép elől, még egy ötcolos érintőfelület is helyet kapott a közelében. A kormánykerékre is érintőgombok kerültek, és nem maradhatott el a fedélzeti wifi sem, ezért ebben a Jaguarban a Spotify adja a zenét.
Nem győzték kihangsúlyozni a Jaguarnál, hogy az I-Pace ugyanolyan sportosan viselkedő autó lesz, mint a márka jelenlegi típusai. A futóműve az F-Pace megoldását viszi tovább, a padlóba épített akkumulátor pedig alacsonyan tartja a súlypontot, így a kanyarodási képességei is kivételesek. A teljesítménye pedig bőven elegendő. Az autóban elöl és hátul is dolgozik elektromotor, a 400 lóerőre és 700 Nm nyomatékra képes hajtáslánccal négy másodperc alatt gyorsul százra az I-Pace. A 90 kilowattórás akkumulátor pedig akár 500 kilométert is bírja egy feltöltéssel.
Ha mindez ebben a formában valóra válik, akkor a Tesla Model X mellé igencsak erős konkurencia érkezik az elektromos luxusautók piacára.