A Tanggal egyértelműen megérkezett Kína az európai SUV-piacra, és úgy tűnik, maradni is fog. Igazi prémium hétszemélyes SUV ez, elfogadható áron.

Ha az utóbbi éveket nem egy lapos kő alatt töltötted, akkor a BYD neve bizonyára nem cseng ismeretlenül. Maximum a kiejtésével lehet probléma, de mivel ez egy írott cikk, ejtsd csak ki bátran, ahogy jól esik, nem szólunk bele. Szóval a BYD már 1995 óta részese a világnak, az akkoriban megjelent szinte összes Nokia telefonhoz ők gyártották az akkumulátort. Majd aztán beléptek az autógyártásba, hibrid majd teljesen elektromos modellekkel, amelyek 2021 óta már az európai gyártóknak is egyre komolyabb fejfájást jelentenek. Azért, mert a Kínából érkező BYD-k közös jellemzője, hogy jól kinéző, kiválóan használható, tetszetős elektromos autókat képesek piacra bocsátani, egész elfogadható áron. Az európai autógyártóknak, akik 100 éves autógyártási múltjuk csodás terhét cipelik a hátukon, ez egyelőre nem megy.

A BYD Tang is egy olyan nagyméretű SUV, ami komoly fenyegetést jelent a prémium szabadidőautók piacán.

A Tang közel 5 méter hosszú, és csodásan állja a sarat, ha első lépésként a dizájn alapján akarjuk összevetni mondjuk egy Audi Q6 e-tronnal vagy egy Mercedes EQE SUV-vel. Nincs benne semmi világmegváltó, hivalkodó, túlgondolt, mesterkélt részlet. Bár ennél az autónál nem hallottam megemlíteni a tenger hullámzását, mint a dizájn inspirációját, de a Tangon is tetten érhetőek a Sealen már látott íves karakterjegyek. Tehát a dizájn teljesen rendben van, csak a méretei fogják kiemelni a tömegből. Hiszen ötméteres és hétszemélyes.

Persze, tudjuk, a hét személyt nem úgy kell érteni, hogy hét kosaras beül, és zokszó nélkül elmegy Bécsig. Bécsig még csak-csak elmegy az autó (de erről majd később), de a leghátsó két ülés amolyan szükségféle, gyerekeknek való, meg nagyon ritka és rövid alkalmakra felnőtteknek.

A show-t az utastérben a hatalmas, forgatható kijelző viszi el, meg a prémiumérzet, ami süt minden bőrből, műanyagból és egyéb kárpitelemből.

Nincs miért szégyenkeznie. Egyetlen bánatom, hogy hátul nincs ülésfűtés, de ez talán még a tolerálható kategóriába esik. Nagyobb bajom, hogy a menü számomra egy örök zsákutca. Olyan egyszerű műveletek, mint a fogyasztás kiolvasása, vagy egyik-másik vezetéstámogató rendszer kikapcsolása is minden egyes alkalommal egy örökké tartó folyamatnak tűnik. Biztos hozzászokik, akinek ilyen autója van, de az tuti, hogy ez alaposan elvonja a vezető figyelmét a forgalomról.

Hatalmas testű a Tang, és ha vezeted, ezt a méretet érzed is minden méteren.

Egyfajta magabiztosság ez, amihez hozzáad az autó kisugárzása, és hogy a magas üléshelyzetből szépen átlátod a forgalmat. Az 517 lóerős teljesítmény, ami az első és hátsó kerekeket külön-külön meghajtó villanymotorokból érkezik, tekintélyes mennyiség. Ha arról van szó, hogy szedni kell a lábát, akkor a 700 Nm nyomaték nem viccel, a 4,9 másodperces gyorsulás sportautós, de ne tévesszen meg, a BYD Tang kellemesen, többnyire csendesen és komfortosan halad. Ez áll jól neki.

És hogy jó sokáig tudjon haladni, akár autópályán is, tekintélyes kapacitású az akkumulátora.

Bruttó 108,8 kWh, ami a gyári számolás szerint akár 530 km-es hatótávot is lehetővé tud tenni. Ezzel szemben én azt mondom, jó lesz az 400-nak is, ha úgy használjuk a Tangot, amire kitalálták. Országúton és autópályán, gyorsan, kényelmesen, de nem sportautósan vezetve 25 kWh körüli fogyasztásnál kisebb értékkel nem érdemes tervezni.

És most jön a csavar az egészben. Egy Tang-méretű európai prémiumautó alsó hangon 30 millióba kerül, és akkor még nincs benne semmi extra, csak négy kerék meg egy kormány. A BYD-nál viszont ki akarják facsarni az utolsó cseppeket az elektromosautó-támogatásból, ezért a Tang akciós ára bruttó 24 millió forint. Tudjuk jól, nem lesz belőle népautó, de a Tang egy újabb bizonyíték arra, hogy Kína teljesen máshogy képzeli el az autó ára és tudása közti összefüggést.

(Fotók: Csepreghy Dániel)

Ez is érdekelhet:

Tesla-verő árral itt a BYD Seal U

Vezettük a Tesla Model Y ellenfelének gondolt BYD-t.

A vevőknek vonzó, a konkurenciának rémisztő – BYD Seal-teszt

Az 530 lóerős, összkerekes, mindennel felszerelt kínai elektromos szedán nemcsak azt mutatja meg, mit tudnak a kínai autók, hanem azt is, mennyire átrendezik majd a piacot.

Sportos crossovert hoz az európai utakra a BYD

A Seal és a Seal U után jön a sportos Sealion 7, amiből a Tesla Model Y ellenfele lehet.

BYD Tang (2024)

  • Teljesítmény, nyomaték: 517 lóerő, 700 Nm
  • Akkumulátor (bruttó): 108,8 kWh
  • Gyorsulás (0–100 km/óra): 4,6 mp
  • Végsebesség: 190 km/h
  • Hosszúság/szélesség/magasság: 4970/1955/1745 mm
  • Tengelytáv: 2820 mm
  • Csomagtartó: 235/940/1655 l
  • Saját tömeg: 2630 kg
  • Hatótáv, fogyasztás: 530 km, 24 kWh/100 km
  • Alapár (bevezető): 25 400 000 Ft
  • A dizájnja rendben van
  • Hatalmas, hétüléses
  • Prémiumérzetű belül
  • Kitűnő menetteljesítmények
  • Kényelmes és hatékony
  • Hihetetlenül jó az ára
  • Bonyolult menü
  • Nincs hátsó ülésfűtés
Player-méter
8
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Tetszik ez a kis rönkház? Egy UAZ-ra építették

Csodás szupersportautó az Aston Martin Valhalla

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

További cikkeink a témában