A FIA elnöke, Jean Todt kijelentette, hogy továbbra sem engednek, és 2018-tól – költségcsökkentési okokból – bevezetik a hárommotoros szabályt.
A hárommotoros szabály azt jelent, hogy a csapatok egy idényen belül négy helyett csak három energiaforrást használhatnak pilótánként.
Vagyis: a 21 futamból álló 2018-as szezonban egy motornak hét versenyt kellene kibírnia, ami tekintve, hogy csak ebben az idényben 650 felett volt motormeghibásodás miatt kiosztott büntetések száma, két dolgot jelenhet:
még több büntetés várható és/vagy jobban spórolnak majd a pilóták.
Ez így pedig kevésbé izgalmas futamokat eredményezhet – ezzel már eddig is voltak gondok:
Többen is kritizálták az újítást, Lewis Hamilton például egy pilóta szemszemszögéből magyarázta el, hogy ez miért is totál szívás, de a FIA-elnököt ez sem nagyon érintette meg:
„Ez egy olyan kérdés, amelyben már döntés született. Voltak megbeszéléseink a csapatokkal, felmerült, hogy térjünk vissza a négy motorhoz, de ehhez százszázalékos támogatásra lett volna szükség. Ez pedig nem volt meg, úgyhogy három motor lesz jövőre.”
Ez viszont pont egy olyan szabályváltoztatás, amit kivételesen még a Ferrari is támogat:
(Fotó: Eurosport)