Egészen abszurd dolog történhet meg a Renault-val az F1-ben

A Renault akár az utolsó futam előtt kifogyhat az alkatrészekből, ami mindhárom Renault-motorral hajtott csapatot érintheti.

A Brazil Nagydíj előtt, közben és után a Red Bull fiókcsapata, a Toro Rosso folyamatosan panaszkodott a motorbeszállítójára, a Renault-ra, amiért sorra meghibásodnak az energiaforrásaik. A franciák azzal reagáltak, hogy valószínűleg a beszerelésnél lehet a gond, vagyis a hiba nem miattuk van. Erre jött a válasz a Toro Rossótól: mivel a Renault nem szállít elég alkatrészt, így a régieket kénytelenek (felújítani és) visszaszerelni.

Ez a helyzet pedig egészen abszurd, de tényleg valós, Max Verstappen is megerősítette:

„Valóban elfogytak az alkatrészek. Egyrészt megértem, másrészt viszont, ha ennyi megbízhatósági probléma van az idény során, akkor a motorszállítónak kötelessége lenne a lehető legtöbb tartalékot legyártani. Ez lenne a logikus. Bosszantó helyzet, de nincs mit tennünk.”

Mexikóban például hat Renault-motoros versenyzőből négy kénytelen volt feladni a futamot.

A Renault vezetője, Cyril Abiteboul sem kertelt, beismerte, hogy vannak gondok:

„Ezek az egységek túl hosszú átfutási idővel készülnek. Nem lehet két hét alatt megépíteni őket. (...) A logisztika, az időzítés és az új elemek korlátozott száma hólabda-effektust eredményez, ami ha egyszer beindul, már nehéz megállítani”

Amennyiben újabb hibák jelentkezhetnek, akár még az is előfordulhat, hogy valamelyik csapat – a Renault, a Red Bull és a Toro Rosso alkotta hármas közül vélhetően az utóbbi – alkatrészek nélkül marad az utolsó futamra.

Mindenesetre a következő idénytől már nem Renault-energiaforrás hajtja a Toro Rossót, ugyanis sikerült motorbeszállítót cserélni a McLarennel, így Honda kerülhet az autókba:

Képzelheted, mekkora volt a baj, ha a McLaren kidobta a büdzséjének kétharmadát álló Hondát

(Fotó: AFP)

Player Autószalon

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon