Csak rá kell nézni, hogy azonnal megmondd róla, az Xpeng legújabb modellje egyenesen a Tesla Model Y riválisának készült. Háromféle változatban és gazdag szériafelszereltséggel kerül az európai utakra is az új G6.
Az Xpeng azok közé a kínai márkák közé tartozik, amelyek módszeresen bővítik a kínálatukat olyan típusokkal, amire az európai piacokon is kereslet mutatkozik. Természetesen elektromos autókról van szó, és az Xpeng legújabb modellje, a középkategóriás crossover G6 már első ránézésre is a Tesla Model Y ellenfelének készült.
Az áramvonalas formáján kívül a méretei is hasonlók, hiszen az Xpeng G6 hossza 4,75 méter,
a szélessége 1,92 méter, a tengelytávja pedig 2,9 méter, mindez szinte centire megegyezik a Model Y hasonló adataival. Csak az 1,65 méteres magassága nagyobb pár centivel, és a térkínálatra sem lehet panaszkodni, a csomagtartója 571 literes.
A Teslához is igazodva háromféle változatban vezeti be az európai piacokra a G6-ot az Xpeng.
A hátsókerék-hajtású Standard Range teljesítménye 258 lóerő, amivel 6,9 másodperc alatt gyorsul százra és 200 km/óra a végsebessége. 66 kilowattórás akkumulátorával 435 kilométer a hatótávja, tölteni pedig elég gyorsan lehet, egyenáramon akár 215 kilowattal is.
A szintén hátsókerék-hajtású Long Range a nagyobb, 87,5 kilowattórás akkumulátorával már 570 kilométert mehet el
egy feltöltéssel, a villámtöltése pedig 280 kilowattal is mehet. A csúcsmodell az összkerékhajtású Performance, ami 476 lóerős, ezzel 4,1 másodperc alatt rajtol százra, és még ennél a változatnál is elég 550 kilométerre egy töltés.
Más kínai autógyártókhoz hasonlóan az Xpeng is a G6 felszereltségével kívánja meggyőzni a vevőket, így sok más mellett alapáron járnak a 20 colos kerekek, a panorámatető, az elektromosan mozgatható, szellőztethető ülések, a 18 hangszórós hifi és a dupla indukciós telefontöltő. Mindezt körülbelül ezer euróval olcsóbban, mint a Tesla Model Y. Bevállalnád?
Ez is érdekelhet: