A hamarosan magyarországi gyárat nyitó kínai BYD kínálata messze szélesebb, mint amit az európai piacon bevezettek. A YangWang márkájának neve talán furcsa, de a több mint ezer lóerős csúcsmodellekkel egyáltalán nem viccelnek.
Nemrég érkezett meg a magyarországi piacra a kínai BYD, és hamarosan gyárat is nyitnak nálunk. A kínálatukat kezdetben az olcsó Dolphin, a praktikus Atto 3 és az elegáns Seal alkotja, más európai országokban a nagyobb Han és Tang is kapható, de a BYD kínálata még ennél is színesebb. A YangWang márkája kínálja az igazán fényűző autókat.
A legújabbat U7 néven mutatták be a minap, és az 5,1 méteres hossza harminc centivel nagyobb, mint a Seal, ezzel a szintén öt méter körüli hosszúságú BMW i5, a Mercedes-Benz EQE és a Tesla Model S ellenfelének számít.
A karosszériája pedig nemcsak szemre áramvonalas, hanem a mérések szerint is, a légellenállási együtthatója 0,195.
A BYD hozzá méltó hajtásláncot tervezett a YangWang U7 alá, ezért mind a négy kereket külön elektromotor hajtja, a kombinált teljesítményük 1020 lóerő. A hatótávját és más részleteket egyelőre nem árulták el róla, de azt igen, hogy Kínában egymillió jüanért lehet majd kapni, ami csaknem ötvenmillió forintnak felel meg.
A YangWang kínálata ezzel háromtagúvá bővült, az U7-hez hasonló alapokra épül ugyanis az U8, egy fényűző, 5,32 méter hosszú, 3,5 tonnás szabadidő-terepjáró, aminek a teljesítménye 1196 lóerő, a hatótávját pedig egy kétliteres range extender benzinmotor növeli, és
egy szupersportautó, az U9 is, ami 1099 lóerős hajtásláncával két másodperc alatt gyorsul százra.
Mindent beletesz ezekbe a modellekbe a BYD, ami csak lehetséges, így az U8-nak 15 centiméterrel állítható a hasmagassága, és vízmosáson is képes átkelni, míg az U9 az aktív futóművével akár „ugrani” is tud. Úgy tűnik, hogy a YangWang modelljei egyelőre a kínai piac kiváltságai maradnak, de biztosak vagyunk, hogy a BYD-től látunk még érdekességeket a közeli jövőben.
Ez is érdekelhet: