Sportos limuzin formával, két csomagtartóval és akár 570 kilométeres hatótávval érkezik Európába a BYD Seal kínai villanyautó, mely a Tesla Model 3 és a Volkswagen ID.7 dolgát nehezíti meg.

2023-ban már szinte hihetetlen, hogy néhány éve a kínai autókon nevetve lehetett élcelődni, hogy milyen rondák és milyen rettenetes az összeszerelési minőségük, a töréstesztjük pedig akár egy sós ropié, mellé pedig olyan nevük van, mint egy átlagos mosógépnek. Azóta viszont a kínai autóipar rohamléptekben fejlődött, méghozzá annyira, hogy bátran villantanak olyan elektromos szedánokat, mint a BYD Seal.

Izgalmas részletei és ütőképes technikája van, alacsony légellenállású karosszériába csomagolva.

Sziluettje nagyon hasonlít a Tesla Model 3-asra, de hunyorítva még a Porsche Taycanból is van belőle egy csipetnyi, viszont a vékony fényszórók és az izgalmas mintázatú hátsó lámpa egyedivé teszi a BYD Sealt. Érdekes a név, de tűnik, a BYD-nél kedvelik a tengeri állatokat, hiszen a formanyelvük az Ocean Aesthetics (óceán esztétika), a modelleknél pedig a Seal (fóka) mellett ott a Seagull (sirály) és a Dolphin (delfin) is.

Öröm látni egy valóban hatékonyságra koncentráló elektromos szedánt (4,8 méter hosszú), mely valóban lapos (1460 mm) és kiemelkedően jó, 0,219 a légellenállási együtthatója. A Sealben hátul 402 literes a csomagtartó, az orrában lévő tároló pedig 53 literes. Futóműve elöl kettős keresztlengőkaros, hátul pedig ötlengőkaros a felfüggesztés, lengéscsillapítói adaptívak, az összkerékhajtásának vezérlése pedig nyomatékvektorálásra is képes, valamint a menetstabilizáló funkcióját is végzi.

Alacsonyabb tömegközéppontot és könnyebb építést tesz lehetővé, hogy az akkumulátor házának felső eleme a padlólemez teherviselő része. A BYD Sealben egy 82 kWh-s lítium-vasfoszfát akkumulátor van, mely 172 darab hosszú, vékony formátumú cellából áll, a hűtése pedig hőszivattyús rendszerű. Aki nem siet, az 11 kW-tal töltheti, a DC oszlopról viszont akár 150 kW-tal is töltődhet a Seal, így 30-ról 80 százalékra kevesebb, mint 30 perc alatt tölthető. A kétmotoros változatra 520 kilométeres hatótávot ígér a BYD, az egy villanymotoros Seal pedig akár 570 kilométert is elmehet egy feltöltéssel.

313 lóerős alapmodellje 5,9 másodperc alatt gyorsul 100-ra, az 530 lóerős csúcsmodell pedig 3,8 másodperc alatt sprintel. Mindkét esetben 180 km/óra a végsebesség. Összehasonlításképp a Taycan 326 lóerős, hátsókerekes alapmodellje 5,4 másodperc alatt, az 517 lovas, összkerekes Taycan GTS pedig 3,7 másodperc alatt ugrik 100-ra.

Gyémántmintában varrt bőrülések, forgatható kijelző és rengeteg tárolóhely.

Pontosan úgy néz ki a BYD Seal utastere, mint bármelyik modern autóé. Az első ülések elektromosan állíthatóak, fűthetőek és szellőztethetőek is, a sötétített és zajszigetelő üvegek jót tesznek a hő- és zajkomfortnak. Két telefont is lehet vezeték nélkül tölteni, a fedélzeti rendszere pedig felhőn keresztül frissül. A kormány mögötti 10,12 colos kijelzőn a legfontosabb menetadatok jelennek meg, a központi érintőképernyő pedig 15,6 colos, továbbá álló és fekvő formátumban is használható.

Szeptemberben köszön be az európai kereskedésekbe a BYD Seal, melyre hat év garanciát vállalnak, az akkumulátorra és a villanymotorokra pedig nyolcat.

Ez is érdekelhet:

Kínából jönnek a legígéretesebb elektromos autók?

Olcsó kisautót és 200 kilométeres hatótávú plug-in hibridet mutatott be a BYD.

Hát az meg milyen autó? Biztos valami kínai, de pontosan? Nézd meg a Player kínaiautó-kisokosában!

Hirtelen zavarba ejtően sok lett a kínai autó körülöttünk Európában. Nem egyszerű áttekinteni, mi micsoda ebben a dömpingben, de azért megpróbáljuk.

Három elektromos autóval hódítaná meg Európát ez a kínai gyártó

Könnyen lehet, hogy Magyarországon is kapható lesz.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Csodás szupersportautó az Aston Martin Valhalla

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

Amikor a világ legnagyobb autóversenyzői a Népligetben nyomták

További cikkeink a témában