Sportos limuzin formával, két csomagtartóval és akár 570 kilométeres hatótávval érkezik Európába a BYD Seal kínai villanyautó, mely a Tesla Model 3 és a Volkswagen ID.7 dolgát nehezíti meg.

2023-ban már szinte hihetetlen, hogy néhány éve a kínai autókon nevetve lehetett élcelődni, hogy milyen rondák és milyen rettenetes az összeszerelési minőségük, a töréstesztjük pedig akár egy sós ropié, mellé pedig olyan nevük van, mint egy átlagos mosógépnek. Azóta viszont a kínai autóipar rohamléptekben fejlődött, méghozzá annyira, hogy bátran villantanak olyan elektromos szedánokat, mint a BYD Seal.

Izgalmas részletei és ütőképes technikája van, alacsony légellenállású karosszériába csomagolva.

Sziluettje nagyon hasonlít a Tesla Model 3-asra, de hunyorítva még a Porsche Taycanból is van belőle egy csipetnyi, viszont a vékony fényszórók és az izgalmas mintázatú hátsó lámpa egyedivé teszi a BYD Sealt. Érdekes a név, de tűnik, a BYD-nél kedvelik a tengeri állatokat, hiszen a formanyelvük az Ocean Aesthetics (óceán esztétika), a modelleknél pedig a Seal (fóka) mellett ott a Seagull (sirály) és a Dolphin (delfin) is.

Öröm látni egy valóban hatékonyságra koncentráló elektromos szedánt (4,8 méter hosszú), mely valóban lapos (1460 mm) és kiemelkedően jó, 0,219 a légellenállási együtthatója. A Sealben hátul 402 literes a csomagtartó, az orrában lévő tároló pedig 53 literes. Futóműve elöl kettős keresztlengőkaros, hátul pedig ötlengőkaros a felfüggesztés, lengéscsillapítói adaptívak, az összkerékhajtásának vezérlése pedig nyomatékvektorálásra is képes, valamint a menetstabilizáló funkcióját is végzi.

Alacsonyabb tömegközéppontot és könnyebb építést tesz lehetővé, hogy az akkumulátor házának felső eleme a padlólemez teherviselő része. A BYD Sealben egy 82 kWh-s lítium-vasfoszfát akkumulátor van, mely 172 darab hosszú, vékony formátumú cellából áll, a hűtése pedig hőszivattyús rendszerű. Aki nem siet, az 11 kW-tal töltheti, a DC oszlopról viszont akár 150 kW-tal is töltődhet a Seal, így 30-ról 80 százalékra kevesebb, mint 30 perc alatt tölthető. A kétmotoros változatra 520 kilométeres hatótávot ígér a BYD, az egy villanymotoros Seal pedig akár 570 kilométert is elmehet egy feltöltéssel.

313 lóerős alapmodellje 5,9 másodperc alatt gyorsul 100-ra, az 530 lóerős csúcsmodell pedig 3,8 másodperc alatt sprintel. Mindkét esetben 180 km/óra a végsebesség. Összehasonlításképp a Taycan 326 lóerős, hátsókerekes alapmodellje 5,4 másodperc alatt, az 517 lovas, összkerekes Taycan GTS pedig 3,7 másodperc alatt ugrik 100-ra.

Gyémántmintában varrt bőrülések, forgatható kijelző és rengeteg tárolóhely.

Pontosan úgy néz ki a BYD Seal utastere, mint bármelyik modern autóé. Az első ülések elektromosan állíthatóak, fűthetőek és szellőztethetőek is, a sötétített és zajszigetelő üvegek jót tesznek a hő- és zajkomfortnak. Két telefont is lehet vezeték nélkül tölteni, a fedélzeti rendszere pedig felhőn keresztül frissül. A kormány mögötti 10,12 colos kijelzőn a legfontosabb menetadatok jelennek meg, a központi érintőképernyő pedig 15,6 colos, továbbá álló és fekvő formátumban is használható.

Szeptemberben köszön be az európai kereskedésekbe a BYD Seal, melyre hat év garanciát vállalnak, az akkumulátorra és a villanymotorokra pedig nyolcat.

Ez is érdekelhet:

Kínából jönnek a legígéretesebb elektromos autók?

Olcsó kisautót és 200 kilométeres hatótávú plug-in hibridet mutatott be a BYD.

Hát az meg milyen autó? Biztos valami kínai, de pontosan? Nézd meg a Player kínaiautó-kisokosában!

Hirtelen zavarba ejtően sok lett a kínai autó körülöttünk Európában. Nem egyszerű áttekinteni, mi micsoda ebben a dömpingben, de azért megpróbáljuk.

Három elektromos autóval hódítaná meg Európát ez a kínai gyártó

Könnyen lehet, hogy Magyarországon is kapható lesz.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Így ünneplik gyönyörű és világhírű nők a karácsonyt

A Xiaomival könnyebb az ünnepi készülődés

A Player kérdése: Te szoktál magadnak ajándékot venni karácsonykor?
33% Igen, persze, szerintem teljesen normális.
67% Nekem ez fura, nem, nem szoktam.
Miért gondolunk máshogy a férfiak szexuális örömszerző eszközeire?
Hirdetés