Nem ma kezdte az elektromos autók gyártását a kínai BYD, de most hódítanák meg az európai piacot, amihez első körben három új modellt mutattak be. Könnyen lehet, hogy a BYD elektromos autói Magyarországon is kaphatók lesznek.
A Build Your Dreams rövidítése után BYD névre keresztelt kínai márka akkumulátorgyártással kezdte a kilencvenes években, és jó ideje járműveket is készítenek, még Magyarországon is működik elektromos buszokat gyártó üzemük. Most látták elérkezettnek az időt, hogy az elektromos autóikkal az európai piacot is meghódítsák, amihez három új modellt mutattak be.
BYD Han
Nem az alsó kategóriás modellekkel kezdik a terjeszkedést, a BYD Han ugyanis egy közel öt méter hosszú áramvonalas szedán.
A két elektromotorja együtt 516 lóerős teljesítményre képes, amivel 3,9 másodperc alatt gyorsul százra. A 85,4 kilowattórás akkumulátor feltöltésével pedig 521 kilométer a hatótávja az Európában is elfogadott WLTP norma szerint.
BYD Tang
A BYD másik megújult modellje a Tang, egy hétüléses szabadidő-autó, ami a Han technikáját kapja meg
az 516 lóerős elektromos hajtással, és a 4,87 méteres karosszéria nagyobb tömege ellenére is elég 4,6 másodperc a százra gyorsuláshoz. Az akkumulátor itt 86,4 kilowattórás, ami körülbelül 400 kilométeres hatótávra lesz elegendő.
BYD Atto 3
A legérdekesebb a BYD legkisebb modellje, az Atto 3 lesz, egy kompakt méretű elektromos szabadidő-autó.
A paraméterei szerint mindene megvan a sikerhez, hiszen 4,46 méter hosszú, 440 literes a csomagtere, az első kerekeit 204 lóerős elektromotor hajtja, a 60,5 kilowattórás akkumulátorral pedig 400 kilométert is eléri a hatótávja.
A BYD autóinak érdekessége, hogy a műszerfalon lévő érintőképernyőt fekvő és álló tájolásba lehet forgatni,
és szériafelszerelés a panorámatető, már csak egy jó ár kell a sikerhez. Norvégiában már egy éve kaphatók a BYD modelljei, hamarosan a dán, svéd, holland és német piacon is indul a forgalmazás, és úgy tudni, hogy Magyarországon is lesz importőre a márkának.
Ez is érdekelhet: