Régóta halljuk, hogy az Apple saját autót mutatna be, és erre ugyan még várnunk kell, de a Huawei most előállt a saját autójával: egy hatótávnövelő benzinmotorral szerelt elektromos crossoverrel.
Nem ez az első belépője a Huaweinek az autózás világába, hiszen a kínai elektronikai óriás egy ideje már kínálja a Seres elektromos és hibrid modelljeit a kínai bemutatótermeiben. Most azonban egy saját autót mutattak be, amivel megelőzték az Apple hasonló projektjét, és amivel már a jövő év elején a Tesla babérjaira törnének.
Persze nem arról van szó, hogy a Huawei hirtelen autógyártóvá vált volna,
hiszen az új modell főbb részegységeit továbbra is a Seres szállítja számukra. A Huawei az autó dizájnját, és természetesen a fedélzeti rendszerét álmodta meg – amely tökéletesen együttműködik más Huawei készülékekkel –, valamint az értékesítésével foglalkozik majd.
Az Aito M5 néven bemutatott Huawei-autó egy elektromos crossover, amit hatótávnövelő benzinmotorral szereltek fel.
Az alapmodellben a hátsó kerekeket hajtja egy villanymotor, az összkerékhajtású változatban az első kerekekhez is került egy elektromotor, a csúcsmodell teljesítménye 498 lóerő, amivel négy másodpercen belül gyorsul százra.
Az autóban lévő 1,5 literes turbós benzinmotor egyetlen feladata az akkumulátor töltése, ezzel növelhető a Huawei autójának hatótávja: egy feltöltéssel és egy tele tankkal több mint 1200 kilométert lehet megtenni vele.
Az alapárát 250 ezer jüanra szabták, valamivel éppen a 280 ezerért kínált riválisa, a Tesla Model Y ára alá.
A Huawei autójának belső terét a legújabb divat szerint letisztult stílusban alkották meg, rejtett szellőzőnyílásokkal, 10,4 colos műszeregységgel, head-up displayjel és a középkonzolon egy 15,4 colos hajlított érintőképernyővel, amin természetesen Harmony OS rendszer fut. Az Aito M5 már jövő februárban kapható lesz, de egyelőre csak Kínában.