Nagyon úgy tűnik, hogy komolyan gondolja az elektromos autók piacának meghódítását a BYD: az idei sanghaji autószalonon újabb ígéretes modellekkel, olcsó kisautóval és 200 kilométeres hatótávú elektromos autókkal jelentkezett a kínai gyártó.
Már a kilencvenes évek óta foglalkozik akkumulátorok gyártásával a BYD, és a Build Your Dreams rövidítéséről elkeresztelt kínai márkánál úgy gondolták, hogy ideje meghódítani az elektromos autók európai piacát. 2022-ben léptek be három modellel, amit idén két további típus, a Seal és a Dolphin követett, most pedig három újabb autót lepleztek le a sanghaji autószalonon.
Kínában jól tudják, hogy szükség van olcsó, megfizethető elektromos autókra, és a BYD-nek is van ilyenje.
A legújabb a Seagull, egy 3,78 méter hosszú, ötajtós kisautó, amit a kínai piacon 72 és 102 lóerős motorral, 30 és 38 kilowattórás akkumulátorral szerelnek, a két változat hatótávja a megengedőbb kínai szabványú mérés szerint 305 és 405 kilométer.
A Dacia Spring riválisának tekinthető Seagull nem lítiumion, hanem nátriumion akkumulátort használ, ami olcsóbb, de ezért cserébe hosszabb töltési idővel kell számolni. A BYD legújabb kisautója azért lehet igazán érdekes, mert
10 700 eurónak megfelelő összegért adják a kínai kereskedésekben, és ennyiért az európai utakon is biztosan lenne rá kereslet.
A BYD másik újdonsága nem elektromos autó, hanem plug-in hibrid, de annak is érdekes.
Az egyes piacokon Chaser 07 vagy Destroyer 07 néven forgalmazott autó egy öt méter hosszú szedán, ami 1,5 literes szívó- és turbómotoros változatban készül majd, és a gyártója szerint a két modell 120 és 200 kilométert tehet meg akkumulátorról, a benzinmotor beindítása nélkül.
Szintén újdonság a Song L, ami egy teljesen új platformra épülő elektromos crossover, a keret nélküli oldalablakai is mutatják, hogy a prémium szegmensbe szánják. A paraméterei még nem ismertek, de 2023-ban már gyártásba kerül, és ezek után tényleg kíváncsian várjuk, hogy a BYD újdonságai közül melyek jutnak majd el az európai utakra.
Ez is érdekelhet: