Még fél éve sincs, hogy a kínai BYD bejelentette, melyik három autóval indítja a terjeszkedést a nagyobb európai piacokon, máris bejelentettek két újabb modellt, egészen ígéretes formával és paraméterekkel.

A kilencvenes években akkumulátorgyártással kezdte a Build Your Dreams után BYD névre keresztelt kínai márka, de elektromos autót is régóta készítenek, még magyarországi autóbuszgyártó üzemük is van. 2022-ben látták elérkezettnek az időt, hogy a személyautóikkal is megvessék a lábukat az európai piacon, és az első három modell mellé bemutattak még kettőt.

A nagyobb piacokon a kompakt szabadidő-autó Atto 3, a nagyobb Tang, valamint a felsőkategóriás szedán, a Han indította el a BYD márkát, most ezt a választékot bővítik két újabb modellel. A Seal nem más, mint a Han kisebb testvére, ezzel a Tesla Model 3 konkurense lehet, míg a Dolphin olyan modelleknek állít ellenfelet, mint az MG4 és a Volkswagen ID.3.

BYD Dolphin

4,29 méteres hosszával tehát a kompakt autók közé érkezik a Dolphin, amelynek 345 literes csomagtartója a kategória átlagának felel meg. 204 lóerős elektromotorja a riválisaival ellentétben az első kerekeket hajtja, amivel hét másodperc alatt gyorsul százra, és 160 km/óránál korlátozott a végsebessége. 60 kilowattórás akkumulátora 427 kilométeres hatótávot enged.

A Dolphin érdekessége, hogy az Ioniq 5-höz hasonlóan áramforrásként is használható az akkumulátora, legfeljebb 3,3 kilowattos teljesítménnyel, a műszerfal középső érintőképernyője pedig nemcsak fekvő, hanem álló formátumban is használható. 360 fokos kamerarendszer, panorámatető és vegán bőrrel borított ülések sem hiányoznak a felszereltségből.

BYD Seal

A Seal már a formájával is sugallja, hogy a Tesla Model 3 ellenfelének készült, a BYD autóinak dizájnja egyébként 2017 óta Wolfgang Egger munkája, aki korábban az Alfa Romeo, a Seat és az Audi formatervezője is volt. 4,8 méteres hossza 11 centivel nagyobb, mint a Teslának, 2,92 méteres tengelytávja pedig tágas utasteret sejtet.

A szedán csomagtartója ugyan csak 402 literes, de a Seal orrában is találni egy rekeszt,

ahová további 43 litert lehet pakolni. Alapmodelljében a 313 lóerős elektromotor a hátsó kerekeket hajtja, amivel 5,9 másodperc alatt gyorsul százra, a 82 kilowattórás akkumulátorral pedig ígéretes, 570 kilométeres hatótávot adott meg a gyártó.

Kétmotoros, összkerékhajtású változatban is érkezik a Seal, amelynek kombinált teljesítménye 530 lóerő,

itt az első kerekeket 218, a hátsókat 318 lóerős motor hajtja. A csúcsmodellnek 3,8 másodperc is elég, hogy százra gyorsuljon, és a hatótávja még mindig 520 kilométer, az akkumulátort tölteni legfeljebb 150 kilowattal lehet.

A középkonzol kijelzője nem kicsi, 15,6 col a képátlója, az első ülések nemcsak elektromosan állíthatók és fűthetők, de szellőztethetők is lehetnek, a felülnézeti képet adó kamerarendszer, a panorámatető és a vezetési asszisztensek széles skálája itt sem maradt el. A BYD tervei szerint a nyáron indul a két új modell európai forgalmazása.

Ez is érdekelhet:

Három elektromos autóval hódítaná meg Európát ez a kínai gyártó

Könnyen lehet, hogy Magyarországon is kapható lesz.

Hát az meg milyen autó? Biztos valami kínai, de pontosan? Nézd meg a Player kínaiautó-kisokosában!

Hirtelen zavarba ejtően sok lett a kínai autó körülöttünk Európában. Nem egyszerű áttekinteni, mi micsoda ebben a dömpingben, de azért megpróbáljuk.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Vonzó karácsonyi képekkel hangolunk az ünnepre

Láttad már Palvin Barbit szexi mikulásruhában?

A Player kérdése: Befejeződött az F1 idei szezonja. Nálad ki az év versenyzője?
28% Norris
52% Verstappen
8% Piastri
1% Russell
10% Egy másik versenyző
Advertisement
Hirdetés