Még fél éve sincs, hogy a kínai BYD bejelentette, melyik három autóval indítja a terjeszkedést a nagyobb európai piacokon, máris bejelentettek két újabb modellt, egészen ígéretes formával és paraméterekkel.

A kilencvenes években akkumulátorgyártással kezdte a Build Your Dreams után BYD névre keresztelt kínai márka, de elektromos autót is régóta készítenek, még magyarországi autóbuszgyártó üzemük is van. 2022-ben látták elérkezettnek az időt, hogy a személyautóikkal is megvessék a lábukat az európai piacon, és az első három modell mellé bemutattak még kettőt.

A nagyobb piacokon a kompakt szabadidő-autó Atto 3, a nagyobb Tang, valamint a felsőkategóriás szedán, a Han indította el a BYD márkát, most ezt a választékot bővítik két újabb modellel. A Seal nem más, mint a Han kisebb testvére, ezzel a Tesla Model 3 konkurense lehet, míg a Dolphin olyan modelleknek állít ellenfelet, mint az MG4 és a Volkswagen ID.3.

BYD Dolphin

4,29 méteres hosszával tehát a kompakt autók közé érkezik a Dolphin, amelynek 345 literes csomagtartója a kategória átlagának felel meg. 204 lóerős elektromotorja a riválisaival ellentétben az első kerekeket hajtja, amivel hét másodperc alatt gyorsul százra, és 160 km/óránál korlátozott a végsebessége. 60 kilowattórás akkumulátora 427 kilométeres hatótávot enged.

A Dolphin érdekessége, hogy az Ioniq 5-höz hasonlóan áramforrásként is használható az akkumulátora, legfeljebb 3,3 kilowattos teljesítménnyel, a műszerfal középső érintőképernyője pedig nemcsak fekvő, hanem álló formátumban is használható. 360 fokos kamerarendszer, panorámatető és vegán bőrrel borított ülések sem hiányoznak a felszereltségből.

BYD Seal

A Seal már a formájával is sugallja, hogy a Tesla Model 3 ellenfelének készült, a BYD autóinak dizájnja egyébként 2017 óta Wolfgang Egger munkája, aki korábban az Alfa Romeo, a Seat és az Audi formatervezője is volt. 4,8 méteres hossza 11 centivel nagyobb, mint a Teslának, 2,92 méteres tengelytávja pedig tágas utasteret sejtet.

A szedán csomagtartója ugyan csak 402 literes, de a Seal orrában is találni egy rekeszt,

ahová további 43 litert lehet pakolni. Alapmodelljében a 313 lóerős elektromotor a hátsó kerekeket hajtja, amivel 5,9 másodperc alatt gyorsul százra, a 82 kilowattórás akkumulátorral pedig ígéretes, 570 kilométeres hatótávot adott meg a gyártó.

Kétmotoros, összkerékhajtású változatban is érkezik a Seal, amelynek kombinált teljesítménye 530 lóerő,

itt az első kerekeket 218, a hátsókat 318 lóerős motor hajtja. A csúcsmodellnek 3,8 másodperc is elég, hogy százra gyorsuljon, és a hatótávja még mindig 520 kilométer, az akkumulátort tölteni legfeljebb 150 kilowattal lehet.

A középkonzol kijelzője nem kicsi, 15,6 col a képátlója, az első ülések nemcsak elektromosan állíthatók és fűthetők, de szellőztethetők is lehetnek, a felülnézeti képet adó kamerarendszer, a panorámatető és a vezetési asszisztensek széles skálája itt sem maradt el. A BYD tervei szerint a nyáron indul a két új modell európai forgalmazása.

Ez is érdekelhet:

Három elektromos autóval hódítaná meg Európát ez a kínai gyártó

Könnyen lehet, hogy Magyarországon is kapható lesz.

Hát az meg milyen autó? Biztos valami kínai, de pontosan? Nézd meg a Player kínaiautó-kisokosában!

Hirtelen zavarba ejtően sok lett a kínai autó körülöttünk Európában. Nem egyszerű áttekinteni, mi micsoda ebben a dömpingben, de azért megpróbáljuk.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Hatalmas, hétszemélyes elektromos jövőkép – BYD Tang-teszt

További cikkeink a témában
Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!
Hirdetés