A Volkswagen első eleve elektromosnak tervezett autójánál, az ID.3-nál eljött a ráncfelvarrás ideje. Ne számíts nagy változtatásokra, csak finoman igazítottak a karosszérián, és igényesebbé tették a belső teret.

2019-ben mutatta be a Volkswagen az első olyan modelljét, amit eleve elektromos autónak tervezett. Az ID-családot indító, kompakt méretű ID.3-nak nem volt könnyű dolga, de a Volkswagen szorgalmasan gyűjtögette, milyen változtatásokra lenne szükség, hogy sikeresebb legyen a piacon, és ezek egy részét most meg is oldotta.

Az esedékes ráncfelvarrással nem sokat változtattak az ID.3 stílusán, inkább csak a részleteken igazítottak.

A legkönnyebben az új lökhárítójáról ismerheted meg, ami a két szélén lévő kivágásokkal szélesebbnek láttatja az autót. Új könnyűfém kerekek és a képeken látható olívazöld szín jelent meg, a hátsó lámpák pedig új formában világítanak.

A belső térben elsősorban a minőségérzeten javítottak, a nagy műanyagfelületek területét csökkentették, és puha anyagokkal borították az ajtóbelsőket. Már a kormánykerékhez sem használnak valódi bőrt, ezzel teljesen mellőzték az állati eredetű anyagokat, míg a kárpitok 70 százalékban újrahasznosított anyagokból készülnek.

Az infotainment kritikáira válaszul az ID.3 az eddigi 10 colos helyett 12 colos érintőképernyőt kapott,

amin az ígéretek szerint logikusabban rendezett és gördülékenyebben fut a rendszer. Az alatta lévő érintősáv azonban továbbra sincs megvilágítva, a hátsó ablakemelőknek sincs külön gombja, és a kormánykerék érintőgombjai is velünk maradtak, ezt egy következő frissítés oldhatja csak meg.

A műszaki tartalom ezúttal nem változott, továbbra is 58 és 77 kilowattórás akkumulátorral rendelhető a 204 lóerős ID.3, de ezeket már akár 130 és 170 kilowattal lehet tölteni, a gyártó 426 és 546 kilométeres hatótávolságot ígér. A jövőben egy olcsóbb, kisebb akkus, valamint egy erősebb GTX változat megjelenésére számíthatunk.

Ez is érdekelhet:

Taxinak kiváló lenne, családi autónak viszont nem mindenkinek jó – Volkswagen ID.3-teszt

Érdekes, jól használható, tágas és komfortos Golf-méretű kocsi, de a minőségérzete tömegközlekedési eszközöké, nem egy 17 milliós autóé.

A Passat elektromos megfelelője lesz a Volkswagen ID.7

A Volkswagen minden eddiginél komolyabb ellenfelet állít a Teslának.

Kiderült, hogy mennyibe kerül a Volkswagen elektromos kisbusza

Rendelhető a jópofa ID.Buzz, és az árán igazából már nem is lepődhetünk meg.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Részleteket villantott új elektromos autójáról a Kia

Ferrarival győzött a 19 éves magyar autóversenyző

Pazar sportkabrió a Mercedes-AMG CLE 53 Cabriolet

További cikkeink a témában