A rengeteg előzetes után végre leplezetlenül is megmutatta az első teljesen elektromosnak tervezett autóját a Volkswagen. Az ID.3 többféle változatban kerül gyártásba, és a legnagyobb akkumulátoros 550 kilométert is mehet egy feltöltéssel.

A Bogár és a Golf után újabb korszakot ígér a Volkswagen az ID.3 bemutatásával, a német gyártónak ez lesz az első modellje, amit eleve elektromos autónak tervezett. A prototípusát álcázva már láthattuk, és a frankfurti autószalonon leplezetlenül is megmutatták a gyártásba kerülő változatot, amivel az elektromos autók közt is meghatározó szereplő lenne a Volkswagen.

A barátságos formájú ID.3 áramvonalas karosszériája 4,26 méter hosszú, 1,8 méter széles és 1,55 méter magas, azaz körülbelül

akkora helyet foglal a parkolóban, mint egy Golf.

De annál magasabb, a 2,77 méteres tengelytávja pedig tíz centivel hosszabb, már a Passat méretéhez közelít. A padlóba épített akkumulátorral elég tágas lehet az utastér, a csomagtartó 385 literes.

A berendezése annyira egyszerű, amennyire csak lehet. A kormánykerék mögött színes képernyő mutatja a műszereket, középre pedig egy 10 colos érintőképernyő került enyhén a vezető felé fordítva, hagyományos kapcsolók szinte nincsenek is.

A hagyományos váltókar helyett egy markolattal lehet irányt választani, mint a BMW i3-ban.

Az ID.3 motorja 150 és 204 lóerős lehet, a legnagyobb nyomatéka midnkét modellnek egyformán 310 Nm.

Az akkumulátor háromféle kapacitású, 45, 58 és 77 kilowattórás, amihez 330, 420 és 550 kilométeres hatótávolság tartozik.

A végsebessége 160 km/óra, az opciós 100 kilowattos villámtöltéssel pedig 30 perc alatt 290 kilométerrel növelhető a hatótáv.

A bevezető szériában alapáron adják a navigációt, az ülésfűtést és a fűthető kormánykereket,

a középső szinten már tolatókamera, adaptív tempomat és LED-es mátrixfényszóró jár, a csúcsmodellbe head-up display, panorámatető, sávtartó rendszer és Beats hifi jár. Az alapmodellen is 18 colosak a kerekek, de akár 20-as méretben is kerülhet az autóra.

A rendeléseket már május óta fogadja a Volkswagen, és az ID.3 gyártása hamarosan kezdődik a 1st Edition sorozattal. Az autóból elsőként a középső változat kerül gyártásba 40 ezer euróért, a később érkező

alapmodell árát 30 ezer euróra ígérik, amivel egy jól felszerelt automata váltós Golf alternatívája szeretne lenni a Volkswagen elektromos autója.

Ez is érdekelhet:

A Ford és a Volkswagen összefogott, közös modellek is jönnek

Három területen is együttműködik majd a két gyártó.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Vonzó karácsonyi képekkel hangolunk az ünnepre

Mondunk öt tuti tippet, hogy a sapkaszezonban is kifogástalan legyen a frizurád

A Player kérdése: Te szoktál magadnak ajándékot venni karácsonykor?
35% Igen, persze, szerintem teljesen normális.
65% Nekem ez fura, nem, nem szoktam.
Öt pikáns ajándékötlet a barátnődnek, ha idén kicsit felforrósítanád a karácsonyt
Hirdetés