A rengeteg előzetes után végre leplezetlenül is megmutatta az első teljesen elektromosnak tervezett autóját a Volkswagen. Az ID.3 többféle változatban kerül gyártásba, és a legnagyobb akkumulátoros 550 kilométert is mehet egy feltöltéssel.
A Bogár és a Golf után újabb korszakot ígér a Volkswagen az ID.3 bemutatásával, a német gyártónak ez lesz az első modellje, amit eleve elektromos autónak tervezett. A prototípusát álcázva már láthattuk, és a frankfurti autószalonon leplezetlenül is megmutatták a gyártásba kerülő változatot, amivel az elektromos autók közt is meghatározó szereplő lenne a Volkswagen.
A barátságos formájú ID.3 áramvonalas karosszériája 4,26 méter hosszú, 1,8 méter széles és 1,55 méter magas, azaz körülbelül
akkora helyet foglal a parkolóban, mint egy Golf.
De annál magasabb, a 2,77 méteres tengelytávja pedig tíz centivel hosszabb, már a Passat méretéhez közelít. A padlóba épített akkumulátorral elég tágas lehet az utastér, a csomagtartó 385 literes.
A berendezése annyira egyszerű, amennyire csak lehet. A kormánykerék mögött színes képernyő mutatja a műszereket, középre pedig egy 10 colos érintőképernyő került enyhén a vezető felé fordítva, hagyományos kapcsolók szinte nincsenek is.
A hagyományos váltókar helyett egy markolattal lehet irányt választani, mint a BMW i3-ban.
Az ID.3 motorja 150 és 204 lóerős lehet, a legnagyobb nyomatéka midnkét modellnek egyformán 310 Nm.
Az akkumulátor háromféle kapacitású, 45, 58 és 77 kilowattórás, amihez 330, 420 és 550 kilométeres hatótávolság tartozik.
A végsebessége 160 km/óra, az opciós 100 kilowattos villámtöltéssel pedig 30 perc alatt 290 kilométerrel növelhető a hatótáv.
A bevezető szériában alapáron adják a navigációt, az ülésfűtést és a fűthető kormánykereket,
a középső szinten már tolatókamera, adaptív tempomat és LED-es mátrixfényszóró jár, a csúcsmodellbe head-up display, panorámatető, sávtartó rendszer és Beats hifi jár. Az alapmodellen is 18 colosak a kerekek, de akár 20-as méretben is kerülhet az autóra.
A rendeléseket már május óta fogadja a Volkswagen, és az ID.3 gyártása hamarosan kezdődik a 1st Edition sorozattal. Az autóból elsőként a középső változat kerül gyártásba 40 ezer euróért, a később érkező
alapmodell árát 30 ezer euróra ígérik, amivel egy jól felszerelt automata váltós Golf alternatívája szeretne lenni a Volkswagen elektromos autója.