A márciusi bemutatója után két hónappal már rendelhető is a Volkswagen jópofa elektromos kisbusza, és mivel az erősebb, nagyobb hatótávú, jól felszerelt változatokkal indul az értékesítés, az árán igazából már nem is lepődhetünk meg.

Sokat kellett várnunk a Volkswagen jópofa kisbuszára, ami egyszerre retró és futurisztikus, hiszen az elmúlt húsz évben már több koncepció belengette a Type 2 stílusában készült modellt, de az ID. Buzz sorozatgyártású változatával csak idén márciusban készültek el. A bemutatója után két hónappal pedig meg is érkezett a hazai konfigurátorba.

Hogy mennyi?!

Az elektromos autók közt elterjedt gyakorlatnak megfelelően a Volkswagen is az erősebb, nagyobb hatótávú, jobban felszerelt változatokkal indítja az értékesítést. Az ID. Buzz jelenleg rendelhető egyetlen kivitele a Pro, aminek a hátsó kerekeit 204 lóerős elektromotor hajtja, a nettó 77 kilowattórás akkumulátorával pedig 420 kilométer a hatótávja.

Rögtön essünk is túl a nehezén, az ID. Buzz ezen változatáért legalább 23 138 000 forintot kell kifizetni,

ami elsőre soknak hangzik, de hasonló méretű és teljesítményű elektromos autót nem sokat kapsz olcsóbban. A felszereltsége nem rossz, de semmi különös, a 10 colos érintőképernyő, a kétzónás klíma és az elvárt vezetési asszisztensek benne vannak.

Mit kapsz még ennyiért?

Elektromos kisbuszból a Citroën, Peugeot és Toyota néven is forgalmazott Opel Zafira-e Life juthat eszünkbe, ami ugyan csak 136 lóerős, és ha nem az 50, hanem a 75 kilowattórás akkumulátorral kéred, akkor 21,8 millió forintról indul az ára. A Mercedes-Benz EQV már másik liga, 90 kilowattórás akkuval az alapára 26,5 milliótól kezdődik.

Mit adnak hozzá?

Persze ez még csak az indulóár, például számíts rá, hogy az egyszínű metálfényezés is több mint félmillióba kerül, ha pedig a képeken látható klassz kétszínű festést szeretnéd, akkor további 980 ezer forinttal számolj, az elektromos üléses, velúrkárpitos, fűthető kormánykerekes, kétszínű kárpitos belső térért még kétmilliót számolnak fel.

Az opciós listán mindent megtalálsz, amit a Volkswagen ma kínálni tud, a 2-es szintű önvezetést kínáló asszisztensektől a 360 fokos kamerarendszeren át az elektromosan mozgatott tolóajtókig.

Az ID.Buzz jelenleg csak ötüléses változatban készül, ezért óriási, 1121 literes a csomagtartója,

az akkumulátora egyenáramú villámtöltőnél legfeljebb 170 kilowattal tölthető, a végsebessége pedig 145 km/óránál korlátozott.

ID. Buzz Cargo

Ha nincs szükséged még öt ülésre sem, akkor érdekelhet, hogy a kisbusszal együtt érkezett meg az ID. Buzz Cargo, a haszonjármű-kivitel, aminek egy kicsivel mérsékeltebb, 21,75 milliótól indul az ára, igaz, ezért még fényezetlen lökhárítókat adnak. Már alig várjuk, hogy kipróbáljuk a Volkswagen jópofa újdonságát, és persze kíváncsian várjuk az olcsóbb alapkiviteleket is.

Ez is érdekelhet:

A Bulli stílusában itt a Volkswagen új elektromos autója

Szerethető formával és modern technikával tér vissza a Volkswagen kisbusza.

Nem kerül gyártásba a Volkswagen elektromos kisautója

Pedig nekünk bejött az egyszerű és finoman múltidéző dizájn.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

További cikkeink a témában
Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú
Hirdetés