A Volkswagen régóta ígérte a legendás Bulli feltámadását, és most végre eljött az idő, hogy ID. Buzz néven, teljesen elektromos hajtással gyártásba kerüljön a szeretnivaló stílusú kisbusz.

Az ötvenes években praktikus haszonjárműnek készült az első Transporter, a Type 2, amit aztán hippibuszként ismert meg a világ. A modellsorozat legújabb, hetedik generációja Multivan néven jelent meg nemrég, de a Volkswagen már régóta foglalkozott az eredeti kisbusz felélesztésével, több tanulmányautót is bemutattak az elmúlt húsz évben. A legutóbbit pedig valóra is váltották: idén sorozatgyártásba kerül az ID. Buzz.

A jellegzetes sziluettjével, a hatalmas emblémájával, az oldalablakok formájával és a kétszínű fényezésével le sem tagadhatná, hogy a Bulli ihlette.

A műszaki felépítése is az ősmodellét követi, de már modern formában, hiszen az ID. Buzz elektromos motorja is hátulra került, és a hátsó kerekeket hajtja. A fényszórók és a lökhárítók formájával pedig az ID-modellcsaládba is remekül illeszkedik a külseje.

A belső térben már egyértelmű a rokonság a többi ID-modellel, a műszerfal az elektromos Volkswagenekből lehet ismerős,

a Buzz mégis egyedi stílust kapott odabent is. Az ülések elrendezése talán nem olyan praktikus, mint egy kisbusztól várnánk, de a tér bőséges: a második sor mögött 1121 literes a csomagtér, ami a hátsó ülések ledöntésével 2205 literesre bővíthető. Később várható a nyújtott modell, aminek hat- és hétüléses változata is lesz.

A képeken talán nem látszik, de mivel eleve elektromos autóknak szánt padlólemezre épül, ezért a jelenlegi Transporterhez képest egészen mások az arányai.

4,71 méteres hossza rövidebb, de 2,99 méteres tengelytávja körülbelül akkora, mint a T6-osé. Az 1,99 méter széles és 1,94 méter magas karosszériája azonban nyolc centivel szélesebb, míg a 11,1 méteres fordulóköre szokatlanul kicsinek számít a kategóriájában.

A műszaki tartalom jelenti talán a legkevesebb újdonságot, hiszen az ID-modellekből ismerős 204 lóerős, 310 Nm-re képes elektromotor hajtja az ID. Buzzt legfeljebb 145 km/órás sebességgel. A nettó 77 kilowattórás akkumulátor 420 kilométeres hatótávot enged, a töltése alapból 11 kilowattal lehetséges, de

villámtöltőnél akár 170 kilowattal is tölthetjük, amivel 30 perc alatt érhető el a 80 százalékos töltöttség.

Cargo néven áruszállító változatban is megjelent az ID. Buzz, és míg a kisbusz mind a két oldalára kapott akár elektromosan mozgatható tolóajtót, addig a haszonjárműre csak jobb oldalra kerül. A raktere 3,9 köbméteres, ahová két Euro raklap is elfér, a hosszú tárgyak szállításához pedig az ülések alatti teret is lehet hasznosítani. A Volkswagen kisebb és nagyobb akkus, összkerekes változatot is ígért, és

nagyon reméljük, hogy a California lakóautó bemutatása sem marad majd ki a sorból!

Ez is érdekelhet:

Nem kerül gyártásba a Volkswagen elektromos kisautója

Pedig nekünk bejött az egyszerű és finoman múltidéző dizájn.

A Volkswagen nem csak elektromos autókkal készül a jövőre

A legjobb elektromos autók gyártója szeretne lenni a Volkswagen, de egyelőre maradnak a benzinesek is.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Laurin és Klement ma ezzel utazna – Škoda Superb Combi L&K-teszt

Itt van a Tesla önvezető taxija

A világ legnagyobb autógyártója visszatér az F1-be

További cikkeink a témában