Hat évvel a bevezetése után még mindig mércének számít az elektromos autók között a Tesla Model 3, ami most alaposan megújult, vonzóbb és igényesebb lett, hogy autónak is még jobb legyen. Nem maradnak el a Teslára jellemző különleges megoldások sem.

2017-ben gördült le a gyártósorról az első Model 3, és a Tesla középkategóriás modelljének óriási szerepe volt abban, hogy felgyorsuljon az elektromos autók elterjedése, hiszen a hajtáslánca rendkívül jól sikerült, és ezt a fejlett műszaki tartalmát szélesebb közönségnek tette elérhetővé, ezért az eltelt idő alatt több mint kétmillió példány kelt el belőle világszerte. Most pedig itt a szebb és minden téren jobb változata.

Még áramvonalasabb lett

Különleges megoldásait lehetett szeretni vagy nem szeretni, de az elvitathatatlan tőle, hogy elektromos autónak kitűnő a Model 3. A minősége miatt kapott némi kritikát, de Elon Musk cége meghallgatta ezeket a hangokat, és ezekre válaszolva készítette el a megújult modellt. A merevebb karosszéria, az alaposabb zajszigetelés és a jobb minőségű anyagok is hozzájárulnak ahhoz, hogy a Model 3 továbbra is a világ legkeresettebb autói között maradjon.

Alapformája nem változott, de ránézésre is azonnal megmondod róla, hogy ez a megújult Model 3. A fényszórókat szűkebbre szabták, a hátsó lámpák is teljesen újak, és mivel ezek mostantól felnyílnak a csomagtérfedéllel, ezért a lökhárítóba is kerültek hátsó helyzetjelzők. Továbbra is csak ötféle színből lehet választani, de ezek között két újat találni: ez a többrétegű festékkel készült Ultra Red, valamint a Stealth Grey sötétszürke metál.

Két képernyő, de nincs bajuszkapcsoló

Belül is megőrizte letisztult stílusát a Model 3, de szinte minden részletén igazított a Tesla. Új a kormánykerék, ami továbbra is kerek, de mivel teljesen száműzték a bajuszkapcsolókat, ezért a küllőkre kerültek az irányjelző és az ablaktörlő gombjai is. A váltókar is eltűnt a kormányoszlopról, a nemrég megújult Model S-hez és Model X-hez hasonlóan az autó automatikusan váltja az irányt, de a képernyő szélén is kiválaszthatjuk, hogy merre akarunk menni.

A 15,4 colos középső érintőképernyő kávája vékonyabb lett, a telefonokat akár 65 wattal lehet tölteni, vezeték nélkül kettőt is. A megújult hifi az alapmodellben kilenc, a Long Range változatban tizenhét hangszóróval és mélynyomóval ígér jobb hangélményt. Kényelmesebbek az ülések, az elsők szellőztethetők, a hátsók fűthetők, és a Model S-hez hasonlóan a hátul ülő utasok is kapnak egy 8 colos képernyőt, ahol állíthatják a szellőzést, de akár filmet is nézhetnek rajta.

A Performance csak később jön

A Tesla két változatban vezeti be a megújult Model 3-at. Az alapmodell hátsó kerekeit 283 lóerős elektromotor hajtja, ezzel 6,1 másodperc alatt gyorsul százra és 201 km/órával száguldhat, míg az összkerékhajtású Long Range már 498 lóerős, 4,4 másodperc a gyorsulása nulláról százra, és szintén 201 km/óra a végsebessége. De ez még nem minden, mert hamarosan a még izmosabb, még gyorsabb Performance változat is visszatér.

A karosszéria az apróbb változtatásoknak köszönhetően még áramvonalasabb lett, a Cw-értéke 0,225-ről 0,219-re csökkent, ezzel pedig pár százalékkal javult a fogyasztása. A hátsókerék-hajtású alapmodell hatótávja így eléri az 513 kilométert (a kisebb, 18 colos felniken 554 km), a Long Range pedig akár 629 kilométert (kisebb felnivel 678 km-t) is megtehet egy feltöltéssel. A menetzajt az immár hátul is hangszigetelt dupla üvegezés és a kisebb gördülési ellenállású abroncsok is csökkentik.

Csak minimálisan változott a megújult Model 3 ára, és ezzel a Tesla még mindig nagyon erős ajánlatnak számít az újautó-piacon, az alapmodellje ugyanis 17 846 900 forintba kerül, míg a Long Range változatért 21 346 900 forintot kérnek. A bemutatóval egyszerre a konfigurátorban is megjelent a felfrissített Model 3, és a most megrendelt példányokat akár már idén október-novemberben átvehetik az első jelentkezők.

Csak egy pár opció van

Szokás szerint csak néhány opciót kínál a Tesla a Model 3-hoz. A kétszínű belső tér felára 458 ezer forint, a fényezésé 500 ezer forint, az új színek 780 ezer forintba kerülnek, a 19 colos kerekekért 649 ezer forintot kell fizetni. 515 ezer forintért vonóhoroggal is felszerelhető az autó, amivel 1000 kilogrammot lehet vontatni. A fejlett Autopilot felára 1,43 millió forint, a jövőbeli teljes önvezető képességért pedig 2,86 millió forintot kell kifizetni.

Ez is érdekelhet:

Már rendelhető a Tesla, ami 2,1 másodperc alatt gyorsul százra

Forintos ára is van minden idők leggyorsabb Model S-ének.

A Teslának újra sikerült megdöntenie a Porsche rekordját a Nürburgringen

Mostanra jutott el oda a Model S Plaid, hogy megdöntötte a Taycan Turbo S rekordját.

Budapesten már car sharinggel is bérelhetsz Teslát

Sosem volt ilyen egyszerű Teslához jutni, de van egy pár feltétel.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

A kutya az ember legjobb barátja, de miért és mióta? És miért ne lehetne a tiéd is?

Gyakorlatilag kivédhetetlen a ködös autópályán a tömegbaleset, de azért van néhány tippünk a túléléshez

De miért szombaton rendezik az első két F1-futamot?

További cikkeink a témában