Hat évvel a bevezetése után még mindig mércének számít az elektromos autók között a Tesla Model 3, ami most alaposan megújult, vonzóbb és igényesebb lett, hogy autónak is még jobb legyen. Nem maradnak el a Teslára jellemző különleges megoldások sem.

2017-ben gördült le a gyártósorról az első Model 3, és a Tesla középkategóriás modelljének óriási szerepe volt abban, hogy felgyorsuljon az elektromos autók elterjedése, hiszen a hajtáslánca rendkívül jól sikerült, és ezt a fejlett műszaki tartalmát szélesebb közönségnek tette elérhetővé, ezért az eltelt idő alatt több mint kétmillió példány kelt el belőle világszerte. Most pedig itt a szebb és minden téren jobb változata.

Még áramvonalasabb lett

Különleges megoldásait lehetett szeretni vagy nem szeretni, de az elvitathatatlan tőle, hogy elektromos autónak kitűnő a Model 3. A minősége miatt kapott némi kritikát, de Elon Musk cége meghallgatta ezeket a hangokat, és ezekre válaszolva készítette el a megújult modellt. A merevebb karosszéria, az alaposabb zajszigetelés és a jobb minőségű anyagok is hozzájárulnak ahhoz, hogy a Model 3 továbbra is a világ legkeresettebb autói között maradjon.

Alapformája nem változott, de ránézésre is azonnal megmondod róla, hogy ez a megújult Model 3. A fényszórókat szűkebbre szabták, a hátsó lámpák is teljesen újak, és mivel ezek mostantól felnyílnak a csomagtérfedéllel, ezért a lökhárítóba is kerültek hátsó helyzetjelzők. Továbbra is csak ötféle színből lehet választani, de ezek között két újat találni: ez a többrétegű festékkel készült Ultra Red, valamint a Stealth Grey sötétszürke metál.

Két képernyő, de nincs bajuszkapcsoló

Belül is megőrizte letisztult stílusát a Model 3, de szinte minden részletén igazított a Tesla. Új a kormánykerék, ami továbbra is kerek, de mivel teljesen száműzték a bajuszkapcsolókat, ezért a küllőkre kerültek az irányjelző és az ablaktörlő gombjai is. A váltókar is eltűnt a kormányoszlopról, a nemrég megújult Model S-hez és Model X-hez hasonlóan az autó automatikusan váltja az irányt, de a képernyő szélén is kiválaszthatjuk, hogy merre akarunk menni.

A 15,4 colos középső érintőképernyő kávája vékonyabb lett, a telefonokat akár 65 wattal lehet tölteni, vezeték nélkül kettőt is. A megújult hifi az alapmodellben kilenc, a Long Range változatban tizenhét hangszóróval és mélynyomóval ígér jobb hangélményt. Kényelmesebbek az ülések, az elsők szellőztethetők, a hátsók fűthetők, és a Model S-hez hasonlóan a hátul ülő utasok is kapnak egy 8 colos képernyőt, ahol állíthatják a szellőzést, de akár filmet is nézhetnek rajta.

A Performance csak később jön

A Tesla két változatban vezeti be a megújult Model 3-at. Az alapmodell hátsó kerekeit 283 lóerős elektromotor hajtja, ezzel 6,1 másodperc alatt gyorsul százra és 201 km/órával száguldhat, míg az összkerékhajtású Long Range már 498 lóerős, 4,4 másodperc a gyorsulása nulláról százra, és szintén 201 km/óra a végsebessége. De ez még nem minden, mert hamarosan a még izmosabb, még gyorsabb Performance változat is visszatér.

A karosszéria az apróbb változtatásoknak köszönhetően még áramvonalasabb lett, a Cw-értéke 0,225-ről 0,219-re csökkent, ezzel pedig pár százalékkal javult a fogyasztása. A hátsókerék-hajtású alapmodell hatótávja így eléri az 513 kilométert (a kisebb, 18 colos felniken 554 km), a Long Range pedig akár 629 kilométert (kisebb felnivel 678 km-t) is megtehet egy feltöltéssel. A menetzajt az immár hátul is hangszigetelt dupla üvegezés és a kisebb gördülési ellenállású abroncsok is csökkentik.

Csak minimálisan változott a megújult Model 3 ára, és ezzel a Tesla még mindig nagyon erős ajánlatnak számít az újautó-piacon, az alapmodellje ugyanis 17 846 900 forintba kerül, míg a Long Range változatért 21 346 900 forintot kérnek. A bemutatóval egyszerre a konfigurátorban is megjelent a felfrissített Model 3, és a most megrendelt példányokat akár már idén október-novemberben átvehetik az első jelentkezők.

Csak egy pár opció van

Szokás szerint csak néhány opciót kínál a Tesla a Model 3-hoz. A kétszínű belső tér felára 458 ezer forint, a fényezésé 500 ezer forint, az új színek 780 ezer forintba kerülnek, a 19 colos kerekekért 649 ezer forintot kell fizetni. 515 ezer forintért vonóhoroggal is felszerelhető az autó, amivel 1000 kilogrammot lehet vontatni. A fejlett Autopilot felára 1,43 millió forint, a jövőbeli teljes önvezető képességért pedig 2,86 millió forintot kell kifizetni.

Ez is érdekelhet:

Már rendelhető a Tesla, ami 2,1 másodperc alatt gyorsul százra

Forintos ára is van minden idők leggyorsabb Model S-ének.

A Teslának újra sikerült megdöntenie a Porsche rekordját a Nürburgringen

Mostanra jutott el oda a Model S Plaid, hogy megdöntötte a Taycan Turbo S rekordját.

Budapesten már car sharinggel is bérelhetsz Teslát

Sosem volt ilyen egyszerű Teslához jutni, de van egy pár feltétel.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Shaquille O'Neal kupét építtetett magának ebből az autóból

Felnőttméretű játékautót alkotott a Toyota

Nem az a meglepő, ki vezeti az F1-es kereseti listát, hanem az összeg, amit kap

További cikkeink a témában
Így élheted meg az ünnepi hangolódást egy csodás kastély birtokán itt, a szomszédunkban
Hirdetés