Elon Musk régóta szeretett volna felülkerekedni a Porschén azzal, hogy megdönti a Taycan rekordját a Nürburgringen, és most jutott el újra oda a Tesla, hogy sikerült jobb köridőt mennie a Model S-nek a legendás versenypályán.
Miután a Porsche bejelentette, hogy megdöntötte az elektromos szériamodellek rekordját a Nürburgringen a Taycannal, Elon Musk látványosan nekilátott, hogy legyőzze a stuttgarti márkát. A Model S tuningolt prototípusaival ígéretes köridőket értek el, de a hivatalos rekorddöntés végül nem sikerült, és éveket kellett várni arra, hogy behúzzák a rekordot.
2021-ben aztán a Model S Plaid a 7 perc 35,579 másodperces körével megdöntötte a Taycan rekordját, de egy évvel később a Porsche visszavágott, és a Turbo S-sel két másodpercet hozott a Tesla körén. Elon Musk elszánta magát, hogy visszaveszi az elsőséget, de akkor még nem sikerült, a Model S-nek ugyanis nem volt megfelelő fékrendszere a szükséges tempóhoz.
Nem elég gyorsnak lenni
A Plaid változat megjelenésekor a Tesla még 322 km/órás végsebességet ígért, az elsőként leszállított példányok azonban „csak” 262 km/órát tudtak, amit egy később megjelenő Track Mode tolt ki 282 km/órára. Nagyobb tempót már csak azért sem tett lehetővé a szoftver, mert a Model S-nek nem volt megfelelő fékrendszere ahhoz, hogy le is tudjon lassulni.
Mostanra azonban elérhetővé vált a karbonkerámia fékrendszer a Model S-hez, amivel a Plaid változat meg tudta futni a rekordnak számító kört. 7 perc 25,231 másodperc alatt ért körbe a Tesla a Nürburgringen, amivel ismét a leggyorsabb sorozatgyártású elektromos autónak számít a Zöld Pokolban, nyolc másodperccel előzve a Porschét.
Beat previous record by >8 seconds! pic.twitter.com/BLtZV9WGYM
— Tesla (@Tesla) June 3, 2023
Biztosak vagyunk benne, hogy ezt a Porsche sem hagyja annyiban, és már tudják is a receptet arra, hogyan fogják visszavenni az elsőséget a Teslától.
Ez is érdekelhet: