Goodwood és a Pikes Peak után harmadik rekordját szerezte meg a Volkswagen elektromos szuperautója. A pályára épített ID.R több mint 40 másodperccel javította meg a korábbi legjobb köridőt a Nürburgringen.
A Nordschleife az autógyártók örök referenciája, minden márka itt teszteli a legújabb modelleket, és egyben azon is versenyeznek, hogy melyikük tudja beállítani a legjobb köridőt. Az abszolút rekordot sokáig az a 6 perc 11 másodperces kör tartotta, amit Stefan Bellof autózott Porsche 956-osával még 1983-ban, ezt döntötte meg a Porsche egy éve a 919 Hybrid Le Mans-i versenyautó 5 perc 19 másodperces körével.
A Volkswagen most egy olyan időt mutatott, ami a Porsche abszolút rekordját ugyan nem dönti meg, de a harmincéves korábbi legjobb időt igen, és egyben a legjobb elektromos autó által elért körnek számít. A pályára épített ID.R, miután Goodwoodban és a Pikes Peak hegyi versenyen is a legjobb időt érte el,
a Nürburgringen sem talált legyőzőre, 6 perc 5,366 másodperc alatt teljesítette a legendás erdei pályát.
A pilóta az a Romain Dumas volt, aki az ID.R másik két rekordját is autózta, és aki elég jól ismeri a Nürburgringet, hiszen négyszer nyerte meg itt a 24 órás versenyt.
A 680 lóerős összkerékhajtású Volkswagen a nála jóval erősebb, 1340 lóerős kínai Nio EP9 két évvel ezelőtti rekordját döntötte meg,
méghozzá több mint 40 másodperccel, ami jól mutatja, hogy a puszta teljesítményen kívül a mérnöki munka is mennyire sokat számíthat.