1983 óta megdöntetlen a Nürburgring körrekordja, amit egy Porsche 956 C-vel futottak, most pedig egy példányát visszavitték a legendás pályára, hogy a Porsche legújabb Le Mans-i gépével együtt körözzenek vele.
1983-ban az 1000 kilométeres verseny edzésén Stefan Bellof olyan rekordkört autózott a Porsche 956 C-vel, amit a mai napig nem sikerült megdönteni.
Az akkor 20,835 kilométeres Nordschleifén 6 perc 11,13 másodperc alatt ért körbe, ez 200 km/óra feletti átlagsebességet jelent.
A 956 C-ben a 2,6 literes, biturbó tizenkét hengeres motor 620 lóerős volt, és bár abban az évben egy baleset miatt a vezető helyről kellett kiállnia, ’84-ben Bellof és Derek Bell megnyerte vele a futamot.
Most ismét elvitte a legendás 956 C egy példányát a Nürburgringre a Porsche,
hogy a legújabb versenyautójukkal, a 919 Hybriddel együtt körözzenek. A veterán gép kormánya mögött pedig a 67 éves Hans-Joachim Stuck ült, aki kétszer nyerte meg a Le Mans-i és háromszor a nürburgringi versenyt. Az 1985-ben versenybalesetben elhunyt Stefan Bellof társaságában is indult, 1984-ben Imolában nyerték meg közösen az 1000 kilométeres futamot.
Ezúttal nem a körrekord megdöntése volt a cél, inkább a látvány kedvéért ment együtt a 956 C és a 919 Hybrid. Az utóbbit pedig a széria címvédő bajnoka, Timo Bernhard vezette, aki szintén nyert már Le Mans-i 24 órást, és öt nürburgringi győzelmével rekordernek számít. A 919 Hybrid, amivel nemrég megdöntötték a Lewis Hamilton F1-ese által tartott körrekordot Spában, idén még más legendás versenypályákon is feltűnik majd.